capitolul 9

34 4 2
                                    

Problema principala era aceea a jurisdictiei. Jordan auzi voci ridicate si deschise ochii tocmai cand un paramedic ii punea o punga de gheata pe obraz. Incerca sa o indeparteze. Era ametita si dezorientata.
- Ce s-a intamplat? Intreba ea in soapta, chinuindu-se sa se ridice. Simtea ca o ardea asfaltul.
Unul dintre paramedici, un tanar imbracat in uniforma albastra, o lua de brat ca sa o ajute. Nesigura, se sprijini de el.
-Ai fost lovita,zise el. Asta s-a intamplat. Cand am ajuns eu si Barry, fratii Dickey erau deja aici. L-am auzit pe seriful Randy tipand la fratele lui, J.D. , pentru ca a sarit din masina si te-a lovit. A incetat de indata ce m-a vazut alergand prin parcare. Acum el si fratele lui se cearta cu seful departamentului de politie din Serenity.
-Care e motivul disputei? Vru ea sa stie. O durea capul si se simtea de parca i se dezlipise maxilarul.
- J.D. insista ca te-ai opus arestarii si ca a crezut ca il ajuta pe fratele lui daca te loveste ca sa te retina si ca seriful Randy sa-ti poata pune catusele.
Mintea tinerei femei se limpezea treptat.
- E o minciuna!
- Stiu, sopti el, ca sa nu-l auda fratii Dickey. Eu si Barry am ascultat apelul tau de urgenta si ne-am grabit sa venim incoace. Am ajuns intr-o clipita,pentru ca mica noastra clinica e la doar trei strazi distanta . Stiam ca ai patit ceva. Intr-o clipa vorbeai clar, si-n urmatoarea am auzit ceva ce semana a icnet. Intelegi la ce ma refer?
- Mi-a doborat telefonul din mana.
-L-a facut tandari. Ma tem ca va trebui sa-ti cumperi unul nou. Desi in momentul asta nu se cearta pe seama telefonului tau. Seriful Randy spune ca erai in jurisdictia lui cand ai fugit si ai venit aici. Acum esti in districtul Grady, explica paramedicul. Randy Dickey e seriful din Jessup, dar e un mare mister pentru noi toti cum a dobandit functia asta. Probabil a facut multe promisiuni. In fine, jurisdictia serifului Randy se termina la picioarele podului care traverseaza raul. Odata ce ajungi pe pod esti in districtul Grady. Avem si noi un serif,dar momentan e plecat in vacanta in Hawaii cu sotia si copiii si oricum il vedem foarte rar,pentru ca locuieste in capitala districtuala.
Celalalt paramedic, Barry, le ascultase conversatia. Lua o scobitoare, o fixa in coltul buzelor si se apropie de ei.
- Seriful Randy vine pe aici doar pentru ca fratele lui locuieste in Serenity. Ii place sa mearga la pescuit cu el. Del, ar trebui s-o pui sa tina punga aia de gheata pe obraz. Deja i s-a umflat sub ochi. Cred ca trebuiesa o luam la clinica sa-i facem o radiografie.
- Nu, sunt bine. N-am nevoie de radiografie.
- Nu te putem obliga sa vi cu noi,zise Del. Nu putem face nimic, daca refuzi tratamentul, dar sa ne spui daca te simti ametita sau daca ti-e greata,da?
- Da, o sa va spun.
- Pot sa te intreb ceva? Cum a fost sa gasesti un cadavru in portbagaj. Eu cred ca as fi facut infarct. Eu si Barry credem ca nu ai nimic de-a face cu crima, pentru ca, daca ai fi avut n-ai mai fi sunat la 911, nu-i asa?
- Pari sa ai dureri mari, remarca Barry.
Sunt bine. Am doar o mica durere de cap,atata tot,si nu vreau sa iau nimic care sa-mi amorteasca furia. Jur pe toti sfintii. ..
- Ei,haide,haide. Nu e bine sa te agiti,o sfatui Barry. Mai ales dupa ce ai incasat o asemenea lovitura.
Del il trase mai aproape pe colegul sau.
- Maggie Haden ar preda-o serifului Randy intr-o clipa , daca ar sti ca ar putea scapa basma curata.
- Si n-ar avea nici o remuscare,sopti Barry.
- Cine e Maggie Haden? Intreba Jordan. Incerca sa vada ce se intampla cu fratii Dickey, dar paramedicii ii obturau vederea.
- E cea de acolo. Ea e seful politiei, o lamuri Del. Sefa si seriful Randy au o istorie comuna. Pricepi ce vreau sa zic? Tot orasul stie ca el i-a dat postul.
- N-ar fi trebuit niciodata sa-l primeasca, marai Barry. Nu era calificata. Doar pentru ca era in politia din Bourbon, nu inseamna ca trebuia sa devina sefa in Serenity. Dar de vreme ce nu prea se intampla mare lucru pe aici, cred ca oamenilor nu le pasa daca stie ce face sau nu. Muta scobitoarea in parte cealalta a gurii si se ghemui in fata lui Jordan. E o reglare de conturi,sopti el. Ea voia postul si Randy ii era dator pentru ca s-a insurat cu alta si-a lasat-o balta.
- Si de cand e sefa politiei? Vru Jordan sa stie.
- De vreun an,zise Del.
- Mai degraba doi,il corecta Barry.
- Sa nu te lasi influentata de felul in care arata.
Sefa avea parul vopsit blond tipator si se machia ca un clovn de la circ.
- Functia asta e mare lucru pe aici. Serenity e un pic in urma vremurilor. Sectia de politie abia a primit un computer, si toate apelurile de urgenta sunt preluate la Bourbon.
- Ma simt mult mai bine acum , spuse Jordan. M-am sa stau pe jos si sa fiu un simplu privitor. Va rog, lasati-ma sa ma ridic.
Barry o ajuta, dar nu ii dadu drumul. Insista sa se aseze pe bara din spate a ambulantei.
- Sprijina-te de mine daca esti ametita.
In mod surprinzator, ameteala ii trecuse, insa durerea de maxilar ii amintea ca unul din fratii Dickey ii trasese un pumn in fata. Clocotind de furie, era pe punctul de a-i inteba pe paramedici care din cei doi era J.D.,cand Barry zise :
- Asculta, daca sefa hotaraste sa te dea pe mana lor, o sa spun ca te luam la clinica pentru o radiografie. Te previn ca nu vrei sa mergi nicaieri cu fratii aia.
- Bine, aproba ea. Va sunt recunoscatoare pentru amabilitate. Stiu ca arata suspect. Sunt straina in oras...
- Si mai e si cadavrul din portbagaj,ii aminti Del.
- Da. Sunt nevinovata. N-am omorat pe nimeni si va asigur ca nimeni n-a fost mai surprins ca mine sa descopere cadavrul in portbagaj.
- N-am nici o indoiala. Eu sunt Del, apropo. Si el este Barry.
- Numele meu e Jordan Buchanan si. ..
- Stim cine esti. Sefa ti-a luat deja permisul de conducere din portofel,zise Barry. Ti-a citit numele cu voce tare. Nu-ti amintesti? Del,poate ar trebui sa-i facem o radiografie oricum.
Nu stia ca ii umblase cineva prin geanta ca sa-i caute actele de identitate. Oare isi pierduse cunostinta o vreme?
- Nu am nevoie de radiografie, insista ea. Si n-am facut nimic gresit.
- Sa pari vinovat si sa fii vinovat sunt doua lucruri total diferite, ii atrase Del atentia, dupa care isi scoase stetoscopul de la gat si i-l dadu lui Barry.
- Cred ca o sa fie in regula, spuse acesta inainte de a strange stetoscopul, a-l pune in geanta metalica si a o inchide. Sefa stie ca n-ai fost in districtul Jessup si stie si ca nu ai fost implicata in nici o urmarire de masini. Exista un martor.
- Iar declaratia acelui martor o sa o impoedice sa te dea pe mana fratilor Dickey.
- Desi s-ar putea sa o faca oricum, opina Del.
- Ba nu, nu poate, il contrazise Barry. Nu daca exista un martor. O femeie care iesea din magazin a vazut toata intamplarea. A sunat si ea la 911 si a povestit ce a vazut si cum J.D. A lovit-o pe domnisoara Buchanan fara nici un motiv. A zis ca J.D a sarit din masina ca ars,i-a luat telefonul si i-a dat una de a lasat-o lata. Apoi a zdrobit telefonul.
- Domnisoara Buchanan trebuie sa spere ca J.D. nu ajunge la martora ca sa o bage in sperieti,astfel incat sa-si schimbe declaratia.
-Nu ar conta. Fiecare apel de urgenta e inregistrat asa ca exista proba,si J.D. nu poate schimba ceea ce se afla pe caseta.
Cei doi barbati vorbeau de Jordan ca si cand nu ar fi fost de fata. Era stupefiata ca nimeni nu facea nimic in legatura cu cadavrul. O vazuse pe sefa politiei aruncand o privire in portbagaj, dar atata tot. Din cate stia ea, nu se mai uitase nimeni altcineva. Paramedicii cu siguranta nu o facusera. Nimeni nu parea sa fie interesat sa afle cine era victima.
- Crezi ca o sa ducem cadavrul la Bourbon? Intreba Del.
- Pun pariu ca da. Trebuie sa mai ramanem pana ajunge echipa de la criminalistica si pana medicul legist ne permite ridicarea trupului.
Satula sa stea pe margine, Jordan le multumi inca o data celor doi si se apropie de sefa politiei,asteptand ca aceasta sa o bage in seama.
Unul din fratii Dickey observa ca Jordan avea mainile libere.
- Cineva ar trebui sa-i puna catuse suspectei. Cineva care ar trebui sa stie ce are de facut, adauga el.
Jordan facu un pas in fata.
-Tu esti cel care m-a lovit?
- Nu te-a lovit nimeni, se rasti barbatul fara s-o priveasca in ochi.
-Pentru numele lui Dumnezeu, Randy, uita-te la fata ei. Cineva cu siguranta a lovit-o,tipa Maggie Haden. Si exista si un martor. Seriful parea sa fie foarte surprins de afirmatia ei,asa ca ii explica: Da,exista. Un martor care l-a vazut pe fratele tau zburandu-i telefonul din mana si dandu-i un pumn in fata. Deci intelegi ca nu pot face nimic, spuse ea coborand vocea. E prea tarziu. S-ar putea ajunge chiar la un proces.
J.D. statuse cu coatele sprijinite pe capota masinii serifului, dar de indata ce auzi de existenta unui martor veni in fata.
-Ce martor? Cine ce-a vazut? Daca sunt acuzat de ceva ce n-am facut, am dreptul sa stiu numele martorului.
- Toate la timpul lor,J.D, zise sefa politiei.
- Doamna ofiter Haden, vreau sa depun plangere,zise Jordan.
- Tu sa taci din gura, izbucni Haden.
- Vreau sa-l arestati,insista Jordan.
Femeia clatina din cap.
- Nu ma intereseaza ce vrei tu. Taci din gura!
J.D. incuviinta din cap, apoi spuse :
- Randy, nu ti se pare ciudat? Sefa bombane ca s-a facut uz de forta la prinderea unui suspect violent ,in conditiile in care suspectul cu pricina a ucis un om. N-ai ce sa zici. Probele sunt chiar acolo si le poate vedea oricine. Mortu' nu-i nici in masina mea,nici in a ta, Randy. Ci in a ei. Si de cand ne pasa noua de bruscarea unui criminal?
Fratii Dickey erau doi dintre cei mai urati barbati pe care ii intalnise vreodata Jordan. Cu gaturile groase si umerii rotunzi,aveau carura unor luptatori care isi neglijasera conditia fizica in ultimul timp. J.D. era mai inalt decat fratele lui,dar nu carura mult. Randy avea burta, si fata lui era prelungita de gusa. Amandoi aveau ochii mici,dar al lui J.D. erau si apropiati, facandu-l sa semene cu un dihor obez.
Sefa isi intoarse intr-un final atentia spre Jordan.
- Numele meu e Haden, zise ea. Tu cine esti?
Tinea permisul ei de conducere in mana,asa ca stia exact cine era,dar Jordan prefera sa n-o contrarieze. Isi spuse numele si adresa unde locuia.
- Vreau sa-mi raspunzi la niste intrebari chiar acum. Stii cine este barbatul din portbagajul acestei masini? Decedatul. Ii sti numele?
- Da. Este profesorul Horance Athens MacKenna.
- De unde il cunosti?
Jordan ii explica repede cum si unde il cunoscuse pe profesor si de ce se afla in Serenity, insa Haden paru sa nu creada o vorba.
- Vii cu mine la sectie, spuse ea. Mai ai multe explicatii de dat. O sa asteptam aici sa ajunga medicul legist, asa ca nu-mi face probleme, sau iti pun catusele pe loc.
Seriful Randy si fratele lui se dusera la masina fara sa mai scoata nici un cuvant. J.D. avea un ranjet dezgustator pe fata.
-Pot sa va pun o intrebare? I se adresa Jordan, sefei politiei. Inca mai clocotea de furie,dar isi pastra calmul. Era prea mult sa i se ceara sa fie agreabila.
- Repede. Tonul vocii ei era taios.
- De unde stia seriful ca este un cadavru in portbagajul masinii?
- Afirma ca fratele lui a primit un pont pe telefonul mobil. Nu stiu daca spune adevarul sau nu.
Seriful Randy ignora afirmatia, dar fratele lui se intoarse si striga :
- M-ai facut cumva mincinos? Cum sefa politiei nu raspunse J.D. continua : ai de gand sa te increzi in cuvantul unui criminal si nu in al unui cetatean care respecta legea?
- FBI -ul poate sa obtina o copie a apelurilor pe care fratii Dickey le-au primit in ultimele douazeci si patru de ore . Asta ar ajuta, nu-i asa? O intreba Jordan pe sefa politiei.
- Da, sigur, pufni J.D. De parca FBI-ul si-ar bate capul cu o crima care a avut loc in orasul asta de doi bani. Aia n-o sa-ti dea nici macar buna ziua.
- I-am sunat deja si sunt pe drum, raspunse Jordan.
Reusi sa atraga atentia tuturor cu afirmatia ei.
- De ce ai suna la FBI? Vru sa stie Haden.
- Fratele meu Nick e agent FBI. Am vorbit cu partenerul lui, care m-a asigurat ca el so Nick vor ajunge in scurt timp, dar pana una ,alta trimite niste agenti de la biroul regional.
- Blufeaza.
Seriful Randy continua sa mearga spre masina.
- Ia stai asa, striga J.D. Fratele meu are dreptul sa o interogheze.
- Ba nu are, zise Jordan.
J.D. o tintui cu privirea, insa ea nici macar nu tresari. Stia ca incerca sa o sperie, dar nu avea de gand sa se lase intimidata. Barbatul facu apoi un pas amenintator catre ea. "Hai sa te vad", isi spuse Jordan. O luase prin surprindere cu primul pumn, dar nu avea de gand sa ii ofere o a doua sansa. De data asta era pregatita.
- Maggie, ai de gand sa lasi FBI-ul sa vina aici si sa-ti spuna ce ai de facut? Vocifera J.D. Dupa tot ce am facut pentru tine eu si Randy? Nu te-ai mai da mare pe aici daca noi n-am fi...
- Ia asculta aici, il intrerupse Haden. Mie nu-mi spune mie ce sa fac,Randy?
Seriful se intoarse.
- Ce e, Maggie?
- Ce cauti tocmai aici, apropo? Si de ce nu esti in uniforma?
- Planuiam sa imi iau o zi libera. Nu vezi unditele din masina mea? Ma duceam la pescuit cu frate - meu .
- Cand mergi la pescuit iei camioneta, remarca ea.
- Da,dar azi n-am luat-o, nu?
- Nu-i nevoie sa-mi raspunzi obraznic. Ar trebui sa mergi la pescuit si sa ma lasi sa-mi fac treaba.
- Dar FBI-ul...incepu J.D.
Jordan nu-l lasa sa-si termine propozitia.
- Sper ca sectia de politie e suficient de mare ca sa incapa toata familia mea. Sunt sigura ca pana acum au aflat toti fratii mei si ca sunt pe drum. Si am multi frati. Partea amuzanta e ca majoritatea sunt oameni ai legii. Fratele meu cel mai mare, Theo, nu e laudaros de fel dar ocupa o functie destul de inalta la Departmentul de Justitie. Se uita fix la fata urata a lui J.D. si adauga : Departmentul de Justitie al Statelor Unite. Alec lucreaza sub acoperire pentru FBI, dar va vrea sa vina si el incoace. A, si mai e si Dylan. Si el e ofiter superior de politie, si-mi imaginez ca va vrea sa poarte o discutie cu seriful Randy si cu J.D. Vezi tu, nici unul dintre ei nu o sa creada prostiile alea despre o urmarire de masini si, la fel ca si mine, se vor intreba cine minte si de ce.
- Nenorocito, marai J.D.
-Treci in masina, J.D,ii ceru fratele sau. Maggie vreau sa stam de vorba intre patru ochi.
-Sa nu te misti din loc, ii zise sefa lui Jordan. Baieti,fi-ti cu ochii pe ea, le striga paramedicilor, grabindu-se sa se indrepte catre serif.
Jordan ii privi discutand. Haden dadu din cap de cateva ori, in mod evident aproband ceea ce ii spunea seriful. Tanara femeie se gandi ca nu era de bine. Nu era deloc de bine.
Cateva minute mai tarziu, fratii Dickey urcara in sfarsit in masina si plecara.
Sefa politiei parea dezgustata.
- O sa aflu eu ce se petrece aici. Ce ai facut ca sa il provoci pe serif?
-N-am facut nimic!
Haden continua, ca si cand Jordan nu ar fi scos nici un cuvant.
-De ce voia sa te ia cu el ca sa te interogheze? Ce stie despre tine?
Jordan nu apuca sa-i spuna ca nu avea nici cea mai vaga idee ce era in mintile bolnave ale fratilor Dickey si ca nu intentiona sa faca vreo presupunere, deoarece in parcare aparu o decapotabila roz-bombon. In ea se afla medicul legist, care purta ochelari de soare si o sapca pe care scria Dallas Cowboys.
Del o apuca de brat pe Jordan.
- Vino la ambulanta si astepta cu noi.
Jordan se duse cu paramedicul, dar ramase cu ochii pe Haden, care discuta cu legistul langa automobilul inchiriat. Cand fu gata de plecare, o impinse pe Jordan pe scaunul din spate al masinii ei de politie, dar nu se obosi sa-i puna catusele. Conduse pana la colt, unde se opri sa-l sune pe adjunctul ei, insa acesta nu era acasa. Ii lasa un mesaj sotiei acestuia, cerandu-i sa ii transmita sa se prezinte de urgenta la sectie.
- Spune-i lui Joe ca anchetez o crima.
Jordan se crispa cand ii auzi bucuria din voce. Sefa politiei tura motorul cu zgomot, porni sirena si strabatu in viteza orasul.

Dragilor sarbatori fericite..ne auzim saptamana viitoare. .kiss

Dansul Umbrelor Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum