Louis Maxwell Garcia era intruchiparea rafinamentului. Emana incredere si carisma. Zambetul lui era cald si sincer si avea maniere la fel de slefuite ca alabastrul. Nici costumul lui de firma, nici camasa sa cu dungi pretioase nu aveau vreo cuta.
Dupa ce facu prezentarile, avocatul insista sa i se spuna Max.
- Doctorul Morganstern ne-a spus numai lucruri bune despre tine, zise Nick. Nu-i asa, Noah?
Noah nu spuse nici un cuvant. Doar se muta mai aproape de Jordan si-si incrucisa bratele la piept. Avea o expresie impasibila. Noah se apropia greude oameni, iar Max, indiferent de recomandarile de care beneficia, inca trebuia sa-si demonstreze calitatile.
- Iti multumim pentru ca ai preluat cazul si ca ai venit aici asa de repede, continua Nick.
Privirea lui Max se opri asupra lui Jordan.
- Nu l-am putut refuza niciodata pe doctorul Morganstern.
-De ce? Vru Noah sa stie.
- Mi-a facut multe favoruri de-a lungul anilor,spuse avocatul, apoi se intoarse spre Jordan. E vreun loc unde putem discuta intre patru ochi?
Jordan se gandi sa sugereze biroul sefei politiei, dar se razgandi imediat. Cu usile inchise,camaruta aceea i-ar fi provocat un atac de claustrofobie.
- Aici nu avem unde, zise ea. Cred ca am putea sta afara pe o banca, daca nu te deranjeaza caldura.
Max avea un zambet incantator.
- Nu ma deranjeaza. Sunt obisnuit cu caldura. Unde e seful politiei? Ar trebui sa vorbesc intai cu el,ca sa aflu care sunt acuzatiile. Ar fi bine daca am avea cooperarea lui si ne-ar impartasi informatii.
- Ei bine, asta n-are sa se intample,bombani Noah.
- Ofiterul Haden e femeie, zise Nick. Si Noah are dreptate. Nu o sa coopereze.
- Pai de ce?
- E dupa colt, inchisa intr-o celula.
- De ce anume?
- Am arestat-o eu,zise Noah.
Jordan se gandi ca Max nu parea deloc surprins, dar pe de alta parte, fiind avocat, probabil era obisnuit sa-si ascunda reactiile.
- Inteleg. Si care a fost motivul arestarii?
Nick incepu sa ii explice,iar cand termina, Max se scarpina ganditor in barbie.
- Mai sunt si alte surprize pe care ai vrea sa mi le comunici?
- Ti-a spus doctorul Morganstern de ce am nevoie de avocat? Se interesa Jordan.
- Da. Mi-a zis ca ai gasit o mica surpriza in portbagajul masinii.
Carrie le facu semn cu mana ca sa le atraga atentia.
- Il am la telefon pe adjunctul Davis. Cine vreasa discute cu el?
- Vorbesc eu, zise Noah.
Merse in spatele biroului lui Carrie si ridica receptorul. Max se uita pe holul care ducea spre celula.
- Ma duc sa schimb o vorba cu ea,anunta el.
- De ce? Intreba Nick.
- Vreau sa aflu ce dovezi are.
- Iti pierzi timpul.
Conversatia lui Noah cu adjunctul dura mai putin de un minut. Dupa ce se identifica, Noah ii spuse politistului ca sefa lui fusese arestata si ca trebuie sa ajunga cat mai repede la sectie.
Chiar daca nu incepu cu dreptul,discutia lui Max cu Haden dura mult mai mult decat era de asteptat. Jordan se stramba auzind vocabularul grosolan al femeii,dar in cateva minute, Haden incetase sa mai tipe,dand de inteles ca Max o fermecase intr-o oarecare masura.
- Ce parere ai? zise Nick. S-a lasat linistea acolo.
- Poate ca Max a convins-o sa fie rezonabila,sugera Jordan.
- Nu conteaza, mormai Noah. Isi pierde timpul.
- Dar n-o s-o elibereze, nu-i asa? O intreba Carrie, ingrijorata,pe Jordan.
Max se intoarse in sala principala.
- Sefa politiei nu considera ca are nevoie de un avocat si intelege ca e mai prudent sa coopereze cu FBI - ul. A fost de acord sa ne lase sa iesim afara la o discutie si sa vorbim cu ea dupa ce terminam.
Noah clatina din cap.
- Asta nu se va intampla.
- Ce parere ai daca am lasa-o sa scape din incurcatura? Il intreba avocatul pe Nick, fara sa ia in seama remarca lui Noah.
Nick se uita la prietenul sau inainte de a raspunde. Lui Jordan i se paru ca fratele ei era putin amuzat de intrebare. Oare Max se astepta ca el sa treaca peste capul lui Noah?
- Partenerul meu tocmai ti-a spus ca asta nu se va intampla, si asta inseamna ca nu se va intampla. Oricum, adjunctul e pe drum incoace. Tu si Jordan puteti vorbi cu el.
Max se uita fix la Noah si spuse :
- Doctorul Morganstern m-a avertizat in privinta voastra. A zis ca o sa-mi faceti necazuri.
- Noi nu facem necazuri, dar daca suntem provocati,raspundem, replica Noah calm. Facem ce trebuie facut.
Max incuviinta din cap si puse mana pe umarul lui Jordan.
- Sa mergem afara?
Nick le deschise usa.
- Jordan, acum, ca ti-a venit avocatul, o sa ma duc pana la Bourbon sa ma uit la cadavru. Se intoarse apoi spre Noah si-l intreba : Te descurci aici, da?
- Ma descurc, il asigura acesta.
Max isi lua servieta si iesi impreuna cu Nick si Jordan. Noah ii urma si inchise usa in spatele sau.
Aerul sufocant ii taie respiratia lui Jordan. Nu credea sa se poata obisnui vreodata cu asemenea caldura.
Dupa ce pleca Nick, Max se aseza pe banca langa ea. Deschise servieta, scoase un carnetel si un pix si tocmai o inchidea la loc, cand Noah incepu interogatoriul.
- Unde ai facut dreptul?
- La Stanford. Dupa ce am terminat facultatea m-am angajat la o firma de avocatura de pe Coasta de Vest si am lucrat acolo pana acum patru ani.
-De ce ai plecat?
- Voiam o schimbare.
- De ce?
Max zambi.
- M-am saturat sa-i apar pe baietii din Silicon Valley care-si delapidau companiile. M-am hotarat sa ma mut inapoi acasa si sa o iau de la capat.
Raspunsurile lui Max veneau la fel de repede ca intebariile.
- Iti sunt recunoscatoare pentru ajutor,interveni Jordan, punand capat interogatoriului.
- Fac tot ce pot, raspunse el cu caldura. Se uita in sus la Noah. As vrea sa discut intre patru ochi cu clienta mea.
Dupa ce studie situatia o secunda, Noah accepta sa se intoarca in sectie.
- Jordan, daca ai nevoie de ceva, cheama-ma.
- Bine, promise ea.
Spre deosebire de Noah, avocatul nu incerca sa-i scoata raspunsuri. Ii ceru doar sa ii povesteasca evenimentele, incepand de la nunta la care participase si prima ei intalnire cu profesorul.
O asculta cu atentie si lua notite. Cand Jordan ajunse la partea despre atacul lui J.D. Dickey, Max ridica dintr-o spranceana.
- I-am spus ofiterului Haden ca vreau sa depun plangere, explica ea. Dar a refuzat.
- Ti-a dat vreun motiv pentru care n-a vrut sa-l aresteze?
Jordan clatina din cap si-i explica ce auzise in legatura cu relatia dintre Haden si fratii Dickey.
- Am sa stau de vorba cu adjunctul Davis cand ajunge aici, zise Max. Te asigur ca J.D. Dickey poate fi arestat pe baza acuzatiilor. Probabil va trebui sa ramai in Serenity ceva mai mult decat ai planuit...
- Nu stiu ce sa zic, raspunse ea sovaitor. Cred ca ar trebui sa o las balta, sa plec din oras si sa las in urma acest intreg cosmar.
- Am inteles. Max o privi intelegator si ii atinse mana. Tu doar sa-mi spui, spui ne vom asigura ca domnul Dickey plateste pentru ce ti-a facut.
Noah statea la fereastra, urmarind discutia dintre cei doi. Jordan tinea privirea in jos cand vorbea si-si putea da seama ca isi amintea detaliile zilei respective. Max Garcia isi lua notite in carnetel si-i mai arunca cate-o privire grijulie din cand in cand.
- Avocatii,murmura Noah cu un usor dezgust.
Deodata,langa trotuar opri o masina din care cobori un barbat purtand blugi si o camasa in carouri. Strainul dadu mana cu Jordan si cu Max.
- Este Joe, il lamuri secretara, care se uita pe alta fereastra.
Joe Davis era un om tanar, dar avea deja fruntea brazdata de griji. Zari imediat pistolul cand iesi Noah sa li se alature.
- Dumneata esti agentul cu care am vorbit la telefon? Clayborne, nu?
- Exact, raspunse Noah, si facu un pas in fata ca sa dea mana cu el. Sper ca nu semeni deloc cu sefa,ca altfel avem o mare problema.
- Nu, nu seman deloc cu ea, il asigura Davis. Ce incurcatura! Am fost plecat la ferma unui prieten, si nevasta-mea nu a putut da de mine pana nu m-am intors. Am primit trei telefoane, de la trei consilieri locali. Va veni curand si presedintele consiliului.
- Din ce motiv vine aici? se interesa Max.
- Vrea sa o concedieze personal pe doamna Haden. Au tot cautat un motiv sa scape de ea, iar acum, cred ca au suficiente motive.Toti au primit plangeri la adresa ei in ultimul an. Plangerile s-au multiplicat in ultimele luni.
- Deci tu esti seful acum, conchise Noah.
Barbatul incuviinta din cap.
- Le-am zis consilierilor ca ma ocup eu pana gasesc un inlocuitor. Davis se intoarse apoi spre Max. Clienta ta e gata sa stea de vorba cu mine?
Jordan incuviinta. Si incepura din nou intrebarile.
CITEȘTI
Dansul Umbrelor
RandomJordan Buchanan este fericita ca fratele si cea mai buna prietena a ei se casatoresc. Nunta este grandioasa, caci Dylan Buchanan si Kate MacKenna reprezinta fiecare o dinastie ilustra.Totul decurge perfect pana la aparitia unui oaspete nepoftit-prof...