Noah nu mai vazuse atat de multe echipamente de supraveghere de cand fusese la Quantico.
Agentul Street incremenise de uimire.
- Din ce auzisem despre tipul asta, il consideram un idiot, dar acum...Ochii lui scanara camera plina de instrumente de spionaj. Unele sunt destul de sofisticate si complicat de folosit. Dupa cum arata lucrurile aici, as zice ca stia foarte bine ce face.
-Si mai exact ce facea? Jordan se opri in usa,studiind atent dispozitivele pe care Chaddick le scotea dintr-o cutie si le aseza pe podea.
Street ii arunca lui Noah o pereche de manusi si arata spre ceea ce parea o antena parabolica.
- Asta e un microfon parabolic. Iti permite sa auzi discutii de la cel putin trei metri distanta.
Noah se apropie ca sa se uite mai bine.
-Are un casetofon incorporat si o mufa de iesire,observa el.
- Ma intreb cate conversatii private o fi ascultat,zise Jordan.
- Nu doar ca asculta, o corecta Street. Stai sa vezi ce colectie de filmulete are. A instalat o camera in motelul ala dezgustator pe care-l gestiona si filma clientii cu fetele lui. Probabil o sa gasim camerele in detectoarele de fum sau in luminile de pe tavan.
Chaddick incuviinta din cap.
- Te-ai uitat la vreun filmulet?
- Doar la unul. E de buna calitate. Nu e deloc pixelat, afirma el, exprimandu-se asemenea unui medic. Sunt chestii destul de explicite.
- Minunat, sopti Jordan. Simplul fapt de-a se afla in casa lui J.D. ii dadea senzatia ca risca sa contracteze o boala.
- Fii atent la binoclul asta! Noah il ridica si il examina. Are un amplificator atasat. Tehnologie inalta.
- Da, il aproba Chaddick. J.D. putea sa se uite si sa asculte in acelasi timp.
-Si sa inregistreze, adauga Street. Unele aparate sunt nou-noute. Bateriile n-au fost desfacute inca. As zice ca se pregatea de o treaba serioasa. Stim deja ca se ocupa de santaj. Si daca avea tot echipamentul asta, trebuie sa fi avut si o lista de clienti,nu? Altfel cum ar fi putut tine socoteala platilor?
- Poate, zise Chaddick. Ai gasit ceva?
Colegul sau clatina din cap.
- Cred ca tinea totul pe computer.
Chaddick paru surprins.
- Are un computer? Unde e?
- In camera din spatele bucatariei. Nu l-ai observat?
- M-am oprit la dispozitivele astea.
Jordan nu prea era atenta la discutia lor. Se gandea la depunerile de numerar pe care le facuse J.D. in contul sau. Profesorul depunea sume de bani foarte mari, dar J.D. nu punea niciodata mai mult de 1000 de dolari o data. Oare abia isi incepuse afacerea? Si de unde avusese banii sa cumpere toate echipamentele acelea? Cu siguranta fusesera foarte scumpe.
Merse la geam si privi spre strada, incercand sa inteleaga ce fel de relatie avusese profesorul cu J.D.
Dupa ce se uita in ultima cutie cu dispozitive , Noah se ridica si il intreba pe Street daca avusese timp sa verifice computerul.
-L-am deschis si l-am pornit,dar nu pot sa intru in nici un fisier. A blocat accesul. Va trebui sa-l luam cu noi si sa punem unul dintre specialistii de la tehnic sa lucreze la el. O sa dureze destul de mult.
- Poate ca nu,zambi Noah intorcandu-se spre fereastra. Jordan, ai vrea sa spargi parolele computerului pentru noi?
- Cu mare placere, zise ea, fericita ca putea sa fie in sfarsit de ajutor. Nu e din intamplare un laptop,nu-i asa?
Nu putuse rezista sa nu intrebe.
- Scumpo, n-am vorbit deja ca o lasi balta cu treaba asta?
Jordan zambi.
- Intrebam si eu.
-Chiar crezi ca poti s-o faci? Se mira Street.
-Chiar da.
Il urma pe Noah in camera cu pricina. Calculatorul era model nou, iar Jordan fu impresionata. Carrie ii spusese ca la inchisoare se ofereau cursuri de informatica,dar pe ea nu o interesasera. Poate ca si J.D. avusese parte de aceeasi pregatire unde fusese incarcerat. Si daca era asa, pare-se ca fusese si atent.
Noah ii trase un scaun langa tastatura.
- Apuca-te de treaba.
Nu-i lua mai mult de o clipa sa gaseasca fisierele lui J.D. Avea sa dureze mai mult sa le deschida.
- Cheama-ma dupa ce reusesti sa intri in ele,zise Noah.
Se intoarse cu Chaddick in camera de zi, in vreme ce Street urmarea socat cum degetele lui Jordan zburau pe tastatura. Ecranul se umplu de simboluri si numere. In mod clar, stia ce facea acolo, se gandi agentul.
Jordan pierdu notiunea timpului, concentrandu-se asupra misiunii,iar intr-un final reusi sa sparga codurile.
- Am intrat! Striga ea.
Un fisier se deschise chiar cand Noah ii punea mainile pe umeri.
- Ce ai gasit?
- O lista, raspunse Jordan aplecandu-se catre monitor. Tinea o evidenta.
Se ridica si se dadu la o parte, facandu-i loc lui Street sa se aseze. I se intepenise spatele si observa ca incepu sa se intunece afara. Oare cat timp statuse acolo? Se arcui pe spate ca sa se intinda.
Chaddick se sprijini de marginea biroului.
-Aflam ceva?
- Eu asa zic,mormai Street. Am numai prenume aici. Nu sunt date, dar apar zile ale saptamanii,delicte,plati si cateva adrese. Incepu sa rada. Daca toti oamenii acestia locuiesc in Serenity, orasul e un adevarat focar de infractionalitate.
- Cine e pe lista? Se interesa Noah.
- E o Charlene aici care plateste patru sute de dolari intr-o vineri la un birou de asigurari.
- Charlene? De ce ii platea ea lui J.D. patru sute de dolari? Intreba Jordan.
Street ranji.
- Avea o caseta cu ea in pat cu un tip.
- Cu logodnicul ei?
Toti cei trei agenti se uitara la ea si abia atunci isi dadu seama cat de stupida fusese intrebarea. Daca Charlene se culca doar cu logodnicul ei,J.D. n-ar mai fi avut de ce s-o santajeze.
- Bine, sunt obosita, ofta ea. Isi insela logodnicul. Brusc o cuprinse revolta:dar i-am dat femeii aceleia un set de portelanuri! Vera Wang!
Chaddick se intoarse spre monitor.
- Plateste de ceva timp.
-Pai si-o trage cu altul de ceva timp, adauga Street. Probabil n-o deranja sa plateasca.
- Cu cine se culca? Intreba Jordan. Ba nu, nu-mi spune. Nu vreau sa stiu. Ba da, vreau. Cine era?
- Un tip pe nume Kyle...
Socata, Jordan duse mana la gat.
- Doar nu Kyle Heffermint!
Reactia ei I se paru absolut amuzanta lui Noah. Se duse la ea si ii prinse umerii cu bratul.
- Este cel care tot repeta nume, nu-i asa? Si se dadea la tine.
-Da, el e.
- Mai e si un Steve N. aici, continua Street.
-Ar putea fi Steve Nelson, zise Noah. L-am cunoscut la restaurant. E proprietarul firmei de asigurari.
- Seful lui Charlene, preciza Jordan.
- Si asta nu e tot, ranji Street.
-Vai, doar nu se culca si cu Steve, nu? Nu, nu-mi vine sa cred asa ceva.
- Vrei sa vezi filmultetul?
- O,Doamne, deci e adevarat! Si Steve e casatorit.
- Da, rosti Noah sec,si tocmai de-asta platea, ca sa-i tina secreta aventura.
- Printez asta, anunta Street miscand mouse-ul. O sa fac doua exemplare si unul o sa-l iei tu,Noah.
- Pana plec din Serenity vreau s-o cunosc si eu pe aceasta Charlene, chicoti Chaddick.
Noah auzi o masina oprind afara. Merse in living si se uita pe fereastra din fata.
- Au venit criminalistii.
- Bun,zise street. Pot sa ia toate astea. Se duse la imprimanta, sorta foile si-i dadu un set lui Noah.
- Plecam dimineata devreme, ii spuse acesta. Anunta-ma daca ai nevoie de ceva. Te rog sa ma tii la curent.
Jordan era mai mult decat pregatita sa paraseasca locuinta lui J.D. Dickey. Odata instalati in masina, rabufni :
- Crezi ca stii pe cineva si apoi sa afli ca e maniac sexual.
- Da, dar tu n-o cunosteai cu adevarat pe Charlene, nu-i asa? Abia ai intalnit-o.
- E adevarat, dar tot e descurajator.
- Daca nu-ti vine in minte alt restaurant, haide tot la Jaffee. Iti convine?
- Depinde, ofta ea. El e pe lista?
Noah incepu sa rada.
- Vrei sa te uiti?
- Fa-o tu!
El trase pe dreapta si se uita repede pe lista. Vazu numele lui Amelia Ann si se intreba cum ar fi reactionat Jordan daca ar fi stiut.
- Nici un Jaffee; zise in cele din urma.
- Bun.
Noah se gandi ca o supusese unei zile foarte lungi.
- Ai rezustat cu stoicism,stiai asta? Se uita la ea timp de o secunda lunga, apoi se intinse,o prinse cu mana de ceafa si o trase spre el.
- Ce..?incepu ea.
Gura lui o acoperi hotarat pe a ei. Nu se asteptase s-o sarute; totusi, deschise buzele instinctiv ca sa faca loc limbii lui. El profita de situatie in totalitate si adanci sarutul. Noah nu facea nimic cu jumatati de masura.
Sarutul nu dura mult, dar fu desavarsit. Cand se trase inapoi, inima lui Jordan batea ingrozitor de tare. Se lasa pe spate in scaun si incerca sa-si traga rasuflarea.
Noah nu parea sa aiba nevoie de asa ceva. Porni motorul si continua drumul.
- Am chef de peste, zise el. Si de o bere rece.
Nu zise nimic despre sarut, nici un multumesc, nici macar un comentariu de genul "nu-i asa ca a fost placut? "
-S-a intamplat ceva? O intreba peste cateva minute, stiind foarte bine ca da. Pari putin enervata.
"Crezi? " bombani ea in gand.
- Nu, nu s-a intamplat nimic.
- Bine atunci.
-Ma intrebam doar cum poti fi atat de relaxat...stii tu,blazat.
- Relaxat si blazat sunt doua lucruri total diferite.
- Atunci esti amandoua. Tocmai m-ai sarutat.
Gata, o spuse si subiectul era deschis pentru discutie.
- Hm,da.
-Asta e tot? Da?
Parea atat de furioasa, incat Noah incepu sa zambeasca. Jordan era ceva de speriat cand se lasa prada maniei.
- Pai ce vrei sa zic?
Cu siguranta glumea. Doar stia exact ce ar fi vrut ea sa-i spuna. Ca sarutul acela inseamna ceva. Ca era mare lucru. Dar, aparent , nu era. Noah sarutase multe femei. Ce era asta pentru el, aceasi veche poveste?
Se gandi sa-i aduca aminte ce noapte nebuba petrecusera impreuna. Ar fi putut sublinia si faptul ca in dimineata de dupa se purtase ca si cand nu s-ar fi intamplat nimic extraordinar. Stia ca daca avea sa-i raspunda iar nonsalant, ar fi reactionat la fel ca J.D. si i-ar fi tras un pumn sa-l lase lat.
Ar fi fost o lectie pe care sa n-o uite cat mai traia.
Chiar daca in acel moment era o fantezie frumoasa, violenta nu constituia niciodata o solutie.
Cand oprira la un semafor,Noah se uita spre ea.
-Ia zi, la ce te gandesti, scumpo? Ai o expresie perplexa.
- La violenta, raspunse Jordan pe loc. Ma gandeam la violenta.
- Ce-i cu ea? O intreba Noah socat.
- Nu e niciodata raspunsul. Asta ne-au invatat mama si tata pe mine si pe Sidney.
- Si fratii tai?
- Ei de obicei incercau sa se bata mar unul pe altul. Cred ca deasta s-au si descurcat toti asa de bine la sport. Ca puteau sa bata alte echipe.
- Si cum ai reusit sa scapi de inclinatiile agresive? Vru el sa stie.
- Am spart chestii.
- A,da?
- Dar nu se putea numi vandalism, explica ea. Spargeam chestii ca sa le pot repara la loc. A fost...o experienta de invatare.
- Cred ca ti-ai innebunit parintii.
- Probabil. Totusi au avut rabdare cu mine si dupa o vreme s-au obisnuit cu situatia.
-Ce fel de chestii spargeai?
- Trebuie sa retii ca eram copil,asa ca am inceput cu lucruri mici. Un prajitor de paine, un ventilator vechi, o masina de tuns iarba...
- O masina de tuns iarba?
Jordan zambi.
- Asta inca e un subiect sensibil pentru tata. A venit mai devreme de la serviciu intr-o dupa-amiaza si a gasit toate componentele masinii lui de tuns iarba, pana la cele mai mici suruburi, imprastiate pe alee. N-a fost deloc multumit.
Lui Noah ii era greu sa si-o imagineze plina de unsoare pe fata si pe maini, montand diverse masinarii. In acel moment, Jordan era atat de feminina!
- Si ai reusit sa repari la loc masina de tuns iarba?
- Cu ajutorul fratilor mei, de care nici n-as fi avut nevoie. Saptamana urmatoare, tata a adus acasa un computer vechi si stricat. Mi-a zis ca e al meu,dar m-a pus sa promit ca nu mai ating alte aparate casnice, masini de tuns iarba sau automobile.
- Automobile?
- Nu m-am ocupat niciodata de o masina. Nu ma interesau. Si odata ce am primit un computer...
- Ti-ai gasit vocatia.
- Da, cred ca da. Dar tu? Tu cum erai in copilarie? Purtai si pe atunci arma?
- Eram uracios. Am luat parte la multe incaierari,insa locuiam in Texas, iar asta inseamna si sa joci fotbal in liceu. M-am descurcat bine si am mers la facultate cu o bursa sportiva. Am fost mereu un student model, minti Noah neconvingator. Nu-mi placeau regulile pe vremea aia.
- Si nu-ti plac regulile nici acum.
- Cred ca ai dreptate.
- Esti un rebel, constata ea.
- Asa imi zice si doctorul Morganstern.
- Pot sa te intreb ceva?
Noah parca in spatele curtii motelului Home Away from Home.
- Sigur. Ce vrei sa sti?
- Ai fost vreodata in vreo relatie care sa tina mai mult de o saptamana sau doua? Ti-ai asumat vreodata faptul de a fi cu o singura femeie, chiar daca pentru putin timp?
- Nu, zise el fara sa stea pe gandiri.
Daca raspunsul lacunar si tonul emfatic fusesera menite sa incheie subiectul, manevra daduse gres.
- Ei,nu mai spune! Esti Domnul Sensibilitate.
- Scumpo, nu-i nici un o's sensibil in corpul meu.
Se insela in privinta asta,dar Jordan nu avea de gand sa-l contrazica.
- Dar tu? Tu ai avut vreo relatie lunga?
Inainte sa-i poata raspunde, el veni sa-i deschida portiera,apoi o lua de mana si o conduse spre intrarea motelului. Parcarea era slab luminata de un felinar si singurul sunet care se auzea era cel al noptii care se lasa in jurul lor.
Se opri o clipa si se uita in ochii ei.
- Stiu cum sta treaba cu tine, Jordan Buchanan.
- Si ai vrea sa-mi explici si mie ?
- Nu.
Cu asta, subiectul era inchis.
CITEȘTI
Dansul Umbrelor
RandomJordan Buchanan este fericita ca fratele si cea mai buna prietena a ei se casatoresc. Nunta este grandioasa, caci Dylan Buchanan si Kate MacKenna reprezinta fiecare o dinastie ilustra.Totul decurge perfect pana la aparitia unui oaspete nepoftit-prof...