Agentii Chaddick si Street de la biroul regional FBI faceau tot ce le statea in putinta pentru a-l ajuta pe Noah, chiar daca nu fusesera insarcinati oficial sa se ocupe de ancheta.
Le adusera inca o masina, o Toyota Camry. Jordan, care era deja mai mult decat ingrozita, insista ca, inainte de orice, unul din ei sa deschida portbagajul si sa se uite inauntru. Agentul Street avea un simt al umorului foarte bizar. I se parea foarte amuzant ca sora lui Nick mai gasise inca un trup neinsufletit si o numi,razand, un magnet de cadavre.
Chaddick ii inmana lui Noah un plic mare.
- Aici e tot ce ai cerut. Sunt copii dupa extrasele de cont ale lui MacKenna, de anul trecut, dar daca vrei, pot verifica si mai in urma.
- MacKenna era bagat in niste treburi ciudate,opina Street Timp de opt luni a facut numai depuneri de numerar. Cinci mii de dolari la fiecare cateva saptamani.
- Si s-a dus de fiecare data tocmai pana la Austin ca sa faca depunerile,adauga Chaddick. De asemenea, si-a cumparat o masina noua acum opt luni, iar kilometrajul arata ca a mers foarte mult de atunci. Un asistent de la facultatea unde a predat mi-a zis ca profesorul a primit o mostenire.
- Ciudata mostenire, remarca Street. La fiecare doua saptamani primea bani gheata, care nu pot fi urmariti pentru a li se identifica sursa.
- Cum ramane cu registrul apelurilor telefonice? Intreba Noah.
- Sunt toate in plic,spuse Chaddick. In cele sase luni cat a locuit in Serenity, n-a primit decat cateva apeluri de telemarketing. Nici nu a dat telefoane, cu exceptia unui apel foarte scurt efectuat cu treizeci de minute inainte de ora la care J.D. zice ca a primit un pont cum ca e un cadavru in masina lui Jordan.
- Vrei sa-mi spui ca cineva l-a sunat pe J.D. din casa lui MacKenna?
- Exact asta iti spun.
- Dar eu l-am sunat pe profesor, interveni Jordan. Imediat ce am ajuns in Serenity. Imi daduse numarul lui. Trebuie sa figureze undeva apelul acela.
- Dar registrul apelurilor de pe telefonul mobil? Ii intreba Noah pe agenti.
- Nu gasim nici un numar de mobil inregistrat pe numele lui MacKenna. Jordan, da-mi, te rog , numarul la care ai sunat tu,ca sa verific, I se adresa Street.
-Am pus niste oameni de-ai nostri sa verifice masina lui MacKenna. Pun pariu ca nu vor gasi decat amprentele lui,zise Chaddick. Joe Davis e depasut de situatie,dar nu vrea sa ne ceara ajutorul. Vrei sa intram cu forta? Am putea sa preluam ancheta si sa va scoatem de-aici pe amandoi.
Noah clatina din cap.
- Nu inca. Se uita apoi la Jordan si reevalua situatia. Nu stiu. Poate ar fi o idee buna sa o luati pe ea...
Jordan isi dadu seama incotro batea, asa ca decise sa-i taie avantul de la inceput.
- Raman aici cu tine, Noah. In plus, i-am promis sefului Davis ca mai stau o zi. Nu stim nimic ,s-ar putea hotari sa ma aresteze.
- N-o sa faca asta, si daca ma gandesc...
- Nu este negociabil. Nu plec nicaieri. Ca sa sublinieze decizia pe care o luase, incerca sa il intimideze din priviri.
- Seamana mult cu fratele ei, observa Chaddick zambind.
- E mult mai atragatoare,il corecta Noah. Dupa ce le multumi celor doi pentru ajutor si promise sa ii tina la curent, ii deschise lui Jordan portiera,apoi se instala pe locul soferului. Hai sa facem o plimbare.
- Mi-ar placea. Daca avem timp,ar fi grozav sa mergem pana la Bourbon, ca sa-mi cumpar un telefon nou.
-Nu poti sa stai cateva zile fara telefon?
- Nu intelegi. Pentru mine, telefonul inseamna agenda, aparatul foto, GPS-ul si, cel mai important, computerul. Asa pot avea acces la internet si la e-mail. Pot si sa trimit prin posta electronica poze sau clipuri video.
- Si stii ce altceva mai poti sa faci? Sa dai telefoane.
- Da, si asta, rase ea. Si dupa ce-mi cumpar un telefon, as vrea sa ne oprim la sectia de politie ca sa intreb ce s-a intamplat cu laptopul meu.
- A vorbit deja Nick cu detectivii. Au zis ca nu l-au vazut niciodata.
- Doar n-a facut picioare. Era in masina inchiriata, pe scaunul de langa mine. Cred ca l-a vazut si Maggie Haden cand mi-a cotrobait prin geanta sa-mi ia actul de identitate. Pun pariu ca ea l-a luat. Dupa ce m-a inchis in celula s-a dus inapoi in parcarea magazinului. Ar fi putut sa-l subtilizeze.
- O sa-l mai cautam,dar ai auzit ca deocamdata trebuie sa ne intalnim cu Joe Davis la casa lui MacKenna?
- Dupa ce sta de vorba cu seriful Randy, ii aminti ea. Ma mir ca nu ai insistat sa fi prezent la discutie.
- Ma intereseaza mai mult fratele lui.
Ii dadu o bucatica de hartie pe care erau scrise doua adrese si indicatii despre cum se ajungea acolo de la motel.
- Ce-i cu astea?
- M-am gandit sa trecem pe la locuinta lui J.D. Dickey, sa vedem daca e acasa.
- Si daca e?
Noah porni motorul si baga masina in viteza.
- Mi-ar placea sa ma opresc sa-i dau binete.
- Binete?
- Incerc si eu sa ma integrez, scumpo.
- Si cealalta adresa?
- E a vechii tale prietene,Maggie Haden.
- Si de ce vrei sa treci pe acolo?
- Am numarul masinii lui J.D. Conduce o camioneta rosie. Ar putea fi cu ea. Doar mi-ai zis ca a avut relatii cu ambii frati Dickey.
Jordan porni aerul conditionat.
- Pai, si daca e acolo?
- Vom vedea.
- Te deranjeaza? Il intreba ea luand plicul pe care i-l daduse Chaddick. As vrea sa ma uit pe extrasele lui de cont.
- Te rog. Si calculeaza toate depozitele in numerar, sugera el.
- Daca au fost cinci mii de dolari la fiecare doua saptamani, in sase luni asta inseamna saizeci de mii. Dupa ce facu toate socotelile,totalul ajunse la nouazeci de mii de dolari. In ultimele doua luni, depunerile s-au marit si ca suma, si ca frecventa a intrarilor. Oare de unde veneau banii astia?
- Asta-i intrebarea de nouazeci de mii de dolari.
- In ce crezi ca era implicat? Trafic de droguri? Sau jocuri de noroc? Nu parea genul care sa aiba vreunul din aceste vicii.
- Cum arata un cartofar mai exact? Era genul de om care sa minta in legatura cu primirea unei mosteniri?
- Ai dreptate.
- Ia citeste-mi indicatiile spre casa lui Dickey.
Jordan se conforma.
- Fa dreapta la colt, ii ordona cand ajunsera pe Hampton Street, dupa care isi relua speculatiile. Profesorul mi-azis ca si-a schimbat planurile si ca urma sa plece in Scotia mai devreme decat intentionase.
- Altceva?
- A devenit foarte agitat la cina cand a vazut ca se aglomereaza restaurantul. M-am gandit ca poate este claustrofob.
Noah incetini masina.
- Acolo, pe colt,e casa lui Dickey.
Era o resedinta nici mai mare, nici mai mica decat vecinele sale, dar cu siguranta era cea mai frumoasa. Fusese recent zugravita gri-inchis, iar obloanele negre pareau sa fi fost vopsite recent. Acoperisul era nou,iar gradina surprinzator de bine ingrijita. In fata arbustilor exista chiar si un strat de flori,cu galbenele abia inflorite.
- Nu poate sa fie asta casa lui. E prea frumoasa, bombani Jordan.
- Asta e adresa pe care mi-a dat-o agentul Street. Sigur e casa lui Dickey. Presupun ca se ocupa de gazon,in timpul in care nu bate femei.
Camioneta lui Dickey nu era parcata pe aleea cu pietris.
- Doar nu te asteptai sa-l gasesti acasa,nu-i asa? Intreba ea.
- Nu, dar voiam sa vad unde locuieste. Tare mi-ar placea sa arunc o privire inauntru.
- Si mie, sopti ea, jenata parca s-o recunoasca. Nu putem nici macar sa ne uitam pe geam, ca sunt trase obloanele. Isi musca buza de jos. Ma intreb daca laptopul meu e inauntru.
Paruse atat de sincera, incat Noah se chinui sa nu rada.
- Trebuie s-o lasi balta, scumpo.
- Cu laptopul? Nu prea cred. Il vreau inapoi.
- S-ar putea sa-ti trebuiasca unul nou.
Noah nu o intelegea deloc. Isi reconfigurase laptopul, schimbase o multime de componente si ii marise considerabil memoria. Toata viata ei era acolo.
- Tu daca ti-ai pierde pistolul, cum te-ai simti daca ti-as zice s-o lasi balta si sa-ti iei unul nou?
Era clar ca laptopul era un subiect sensibil pentru ea,asa ca Noah schimba subiectul.
- Citeste-mi indicatiile spre casa lui Haden.
Se afla la doar cateva strazi distanta. Era exact asa cum se asteptase Jordan -rigida si neprimitoare. Gradina era formata dintr-un amestec de mizerie, pietris si buruieni. La fel ca si casa lui Dickey, nici a lui Haden nu avea garaj si nu era nici o masina sau camioneta pe alee.
- N-am nici o dorinta de a ma uita inauntru, zise el. Probabil doarme intr-un sicriu.
- Cu laptopul meu.
- Jordan, chiar trebuie sa o lasi mai moale. Politia il cauta deja.
Avea dreptate. Devenise foarte obsedata de gasirea laptopului.
- Poate ca Haden si-a strans lucrurile si s-a mutat din oras.
- Nu cred ca a plecat. Nu, nu ar ceda asa usor. A avut prea multa putere ca s-o abandoneze fara lupta.
- Trebuie sa stie ca nu-si va mai primi niciodata slujba inapoi, zise Jordan.
- Probabil ca ticluieste o strategie de a forta consiliul sa o numeasca iar sefa politiei.
Noah vira la primul colt si se indreptara spre centrul orasului.
- Unde vrei sa mancam?
- Pai este un singur loc unde am putea sa mergem. La Jaffee. Mai sunt si alte restaurante prin zona, dar daca il tradam,o sa afle, pentru ca aici zvonurile circula cu viteza luminii.
- Pai si ce daca afla? Ce mare branza?
- O sa se supere. Jordan nu glumea deloc.
- Si de ce iti pasa tie...?
- A fost foarte dragut cu mine, si-n plus imi place de el. Oricum, si tie ti-a placut mancarea, nu?
- Da, bine. Mergem la restaurantul lui Jaffee.
Noah conduse inapoi la motel si parca masina in spate. In timp ce mergeau spre restaurant, Jordan tinea plicul pe care li-l daduse Chaddick. Cand trecura pe langa atelierul lui Lloyd, simti fiori reci pe sira spinarii.
- O vreme am crezut ca Lloyd era asa de agitat pentru ca l-a ucis pe profesor si l-a ascuns in masina mea. Nu stiu ce motiv ar fi putut avea,dar ma gandeam ca va gasi unul seful Davis. Si-acum Lloyd e mort . Vrei sa-ti spun noua mea ipoteza?
- Sigur, zambi Noah.
- Probabil Lloyd l-a vazut pe criminal ascunzand cadavrul profesorului in portbagajul masinii mele. Nu crezi si tu ca asta s-a intamplat?
- S-ar putea.
- Nu pari foarte entuziasmat,dar stiu la ce te gandesti. Atunci de ce criminalul nu l-a ucis pe loc?De ce a mai asteptat? Eu cred ca nu s-a prins ca Lloyd l-a vazut, dar daca-i asa,atunci de unde a aflat?
Noah nu fu nevoit sa raspunda nici uneia dintre intrebari. Jordan facea asta singura. Punea o intrebare, gasea raspunsul in mintea ei si apoi oferea explicatia care ii parea plauzibila.
Localul lui Jaffee era aproape gol. Doar cativa oameni de afaceri zaboveau la o cafea cu gheata si discutau despre noutatile zilei. Unul dintre acestia era Kyle Heffermint, tipul pe care-l cunoscuse la biroul de asigurari.
- Ii cunosti? O intreba Noah cand trecura pe langa geamul din fata.
- Doar pe unul, raspunse ea. Pe Kyle Heffermint. Ii cam place sa arunce cu nume in stanga si-n dreapta.
- Ma enerveaza oamenii care se dau mari laudandu-se ca ar cunoaste diverse personalitati,afirma el deschizand usa.
Grupul se opri din vorbit de indata ce Jordan si Noah isi facura aparitia. Tanara femeie ii zambi lui Kyle cand acesta ii facu un semn amical si isi continua drumul spre masa din colt. Angela ii intampina cu ceaiul lor cu gheata obisnuit,dupa care, cu mana in sold, se uita peste umar si apoi din nou la Jordan.
- Nu-i lua in seama. Vorbesc despre ce mai e nou.
-De ce se holbeaza la mine? Vru Jordan sa stie.
- Pai, in primul rand, esti frumoasa. In al doilea rand, iar esti stirea zilei. Am auzit cu totii cum l-ai gasit pe Lloyd.
- Am abatut napasta asupra orasului Serenity.
- E,nici chiar asa. Doar ca ti-ai facut un obicei din a gasi cadavre.E ca in filmul ala,stii,in care mortii vorbesc cu pustiul. Numai ca nu vorbesc si cu tine. Are vreunul din voi chef de carne? Jaffee face burgeri de vita. Si a facut si o oala mare de ciorba de vacuta.
Angela tocmai intrase in bucatarie sa dea comanda de burgeri cand Kyle se apropie de ei. Lumina se reflecta orbitor din catarama de la cureaua lui,mare cat masca de motor a unui Cadillac.
- Salutare, Jordan.
- Salutare, Kyle. Imi pare bine sa te revad.
- Cine-i prietenul tau?
Jordan i-l prezenta pe Noah. Kyle ii stranse mana, apoi se intoarse catre ea.
- Am inteles ca o sa mai ramai un pic in oras. Crezi ca am putea lua cina diseara,Jordan?
- Imi pare rau, dar am planuri cu Noah. Mersi oricum de invitatie.
Barbatul nu mai insista.
- Stii, Jordan, am aflat ce-ai patit, si trebuie sa-ti spun ca nu stiu cum as fi reactionat daca as fi gasit un cadavru in masina mea. Iata insa, Jordan, ca tu ai gasit chiar doua cadavre. Cu siguranta trebuie sa fie vreun soi de record,nu crezi, Jordan? Intreba el,cu sprancenele ridicate.
Noah is puse bratul pe spatarul scaunului ei. De fiecare data cand Kyle ii rostea numele, Noah o tragea usor de o suvita de par.
- Domnule agent Clayborne, s-ar putea sa am ceva informatii pentru dumneata. Am trecut din intamplare pe langa atelierul lui Lloyd noaptea trecuta si am vazut o lumina aprinsa in biroul lui. M-am gandit ca e destul de ciudat sa mai lucreze cineva asa tarziu, mai ales ca Lloyd nu statea niciodata peste program.
-L-ai vazut pe Lloyd? Se interesa Jordan.
- Am vazut umbra unui barbat,Jordan, dar nu stiu daca era Lloyd sau nu. L-am zarit doar o secunda sau doua. Totusi, silueta nu parea la fel de mare sau solida ca a lui Lloyd. Ridica iar ambele sprancene si intreba : te ajuta aceasta informatie, domnule agent Clayborne?
- Da, chiar da. Mi-ar placea foarte mult sa te mai vad,Jordan. Stii,are loc o...
Noah ii taie macaroana inainte de a mai putea spune ceva.
- Are planuri cu mine.
- Multumesc de invitatie, spuse Jordan, incercand sa indulceasca putin replica lui taioasa. De indata ce Kyle pleca, ii sopti : ai fost foarte nepoliticos cu el. Ce ti-a venit?
- Absolut nimic, Jordan.
Ea incepu sa rada.
- Ti-am zis ca ii place mult sa pronunte nume.
- Tipului I s-au aprins calcaiele dupa tine, zise el fara sa zambeasca. De fapt, am senzatia ca jumatate din barbatii pe care i-ai cunoscut de cand ai venit in Serenity sunt topiti dupa tine.
Intinse mana si-i indeparta o suvita rebela de pe fata, dezmierdandu-i obrazul.
Lui Jordan i se taie rasuflarea. Abia daca o atinse, dar ea avusese o reactie. Se crezuse dintotdeauna imuna la farmecul lui ,insa brusc intelese ca realitatea putea fi alta.
- Dupa mine? Raspunse ea neincrezatoare. Nu eu sunt marea atractie, ci tu. Carrie de la sectia de politie ar fi stat si-n cap ca sa-ti atraga atentia. Si Amelia Ann, cu sticlele ei de bere si rulourile cu scortisoara? Si ea sigur te place.
-Da, stiu,recunoscu el ranjind, dar cred ca si tu ma placi.
Jordan se trase in spate ca sa se replieze.
- Hai, frate! Nu toate femeile cad in genunchi in fata ta.
Abia dupa aceea intelese ce porumbel ii iesise pe gura. In mod cert,Noah nu avea sa scape ocazia.
- Serios? incepu sa rada. E o fantezie frumoasa. Crezi ca tu vreodata. ..
- Niciodata.
Obrajii lui Jordan se aprinsera. Noah se gandi ca imbujorarea ei era minunata. Ii placea sa o faca sa se simta prost, pentru ca atunci isi arata o alta latura-cea vulnerabila, dulce si inocenta. Era superba,fara indoiala, si toti barbatii din Serenity pareau sa fi observat asta.
Oare de ce il deranja? Nu era un tip gelos de felul lui. Si cu siguranta nu avea nici un motiv sa fie gelos. Jordan, ii era doar o prietena,atata tot. Atunci de ce avea asa un sentiment de nelinisteste cand era cu ea? La intrebarea aceasta nu avea un raspuns. Cum putea explica ceva ce nu intelegea nici el? Un singur lucru stia sigur :nu-i placea ideea ca alt barbat sa se apropie de ea.
Ah,la dracu', o dorea, ce mai!
CITEȘTI
Dansul Umbrelor
RandomJordan Buchanan este fericita ca fratele si cea mai buna prietena a ei se casatoresc. Nunta este grandioasa, caci Dylan Buchanan si Kate MacKenna reprezinta fiecare o dinastie ilustra.Totul decurge perfect pana la aparitia unui oaspete nepoftit-prof...