Jordan ajunse acasa mult dupa miezul noptii. Noah ii cara bagajul in apartment, verifica in fiecare camera, doar ca sa se asigure ca totul era in ordine, apoi o saruta de la revedere si pleca fara sa arunce o privire in urma.
Se gandi ca deja mergea mai departe, dupa tot ce se intamplase in Serenity. Trebuia sa faca si ea la fel.
Se prabusi in pat si cazu pe loc intr-un somn adanc. A doua zi dimineata, cand deschise ochii, se intinse instinctiv dupa Noah, dar el nu era acolo. Simtindu-se ametita si dezorientata, iesi de sub patura, isi puse halatul ei preferat, vechi si jerpelit, apoi merse in bucatarie. Apasa butonul robotului telefonic si isi asculta mesajele cat isi facu o cana de ceai fierbinte. Avea nu mai putin de patruzeci si noua. Trei dintre mesaje erau de la Jaffee. Voia sa stie cam cat de grava era treaba cu butonul "Delete ",pentru ca il apasase accidental cand voia sa-si salveze retetele si le pierduse pe toate. Spera sa le poata recupera. Oare il putea lamuri prin e-mail daca se putea face ceva in acest sens?
- Mailul de la calculator functioneaza foarte bine, explica el. Pe ala nu l-am stricat, asa ca o sa primesc raspunsul tau. Ti-am lasat deja doua mesaje pe robot, asta e al treilea,asa ca presupun ca nici n-ai ajuns acasa. Te rog verifica-ti si mailul cand ajungi.
Cat de grava era treaba cu butonul " Delete "? Jordan se gandi amuzata ca existau intr-adevar oameni care aveau nevoie de cursuri intensive de computer, iar Jaffee era unul dintre ei. Avea sa-l sune mai tarziu. Dupa ce asculta si sterse celelalte mesaje, isi lua cana cu ceai si trecu prin camera de zi. Se ghemui pe scaunul ei favorit si privi in gol pe fereastra care dadea spre raul Charles.
Dragostea nu era chiar asa de grozava cum se spunea. Oare cat timp avea sa fie nefericita? Nu prea stia cam care era perioada normala,pentru ca nu iubise pe nimeni asa cum il iubea pe Noah. Spera ca prima etapa spre uitare era sa-si planga de mila, caci exact asta facea acum, cu un talent remarcabil.
Nu era deloc grabita sa se imbrace, asa ca ramase in pijama pana la mijlocul dupa-amiezii. Pe la ora trei se indrepta spre oglinda si se crispa. Facu un dus,apoi se imbraca.
Nick o suna chiar dupa ce-si termina de pus lentilele de contact.
-Tocmai ma pregateam sa te caut,zise ea. Cum se simte Laurant? Nu vreau sa sun la spital si s-o deranjez daca doarme. Poate primi vizite?
- E bine. Doctorul vrea sa o mai tina cel putin inca o zi pentru observatii si a impus reducerea numarului de vizite la minimum, ca sa se odihneasca.
- Atunci nu o sa vin azi. Pup-o din partea mea si sa-i spui ca o sa trec maine sa o vad.
- Pregateste-te sa raspunzi la mule intrebari, o avertiza fratele ei.
O,Doamne, oare Laurant stia?
- De ce? La ce intrebari? De ce ar vrea Laurant sa-mi puna intrebari?
Nici ca ar fi putut parea mai vinovata de atat. Oare Nick observase acest lucru?
- Jordan, ce se intampla cu tine?
Bineinteles ca observase.
- Ce se intampla? Nu se intampla nimic. Ma intrebam doar de ce ar vrea sotia ta sa-mi puna intrebari.
- A,nu stiu. Poate vrea sa te intrebe despre cadavrele pe care le-ai gasit, sugera el sarcastic.
- A,da, cadavrele. Nu-i venea sa creada ca uitase despre ele.
- Bine, atunci. O sa-i raspund la intrebari.
-Esti suparata pe mine? Deaia te porti asa ciudat?
Cam pana aici mergeau vestitele abilitati detectiviste ale fratelui ei.
- Da, sunt.
- Pai spune-mi de ce.
- Stii foarte bine de ce.
- Pentru ca te-am lasat in Serenity, nu-i asa? Erai pe maini bune cu Noah, dar eu sunt fratele tau si ar fi trebuit sa raman. Am dreptate, nu? De-aia esti suparata.
Avea sa arda in iad doar pentru minciuna asta.
- Da. Exact.
- Doctorul Morganstern mi-a ordonat sa ma intorc in Boston si nu ma simt vinovat pentru ca mi-am facut meseria, Jordan. In plus, am putut sa fiu aici cand a inceput sa aiba contractii Laurant. Prezenta mea era necesara.
- In regula. Ei bine, te iert.
- Foarte repede.
- Ai facut ce trebuia sa faci, spuse ea. Trebuie sa inchid acum. E cineva la usa. Pa.
Chiar era cineva la usa. Cei de la UPS aduceau cutiile pe care i le trimisese par avion. Dupa ce le lua si le aseza inauntru langa cuier,deschise computerul. Voia sa-si verifice e-mailurile inainte sa le trimita un mesaj tuturor celor din lista ei explicandu-le ca avea sa fie deconectata o vreme. Nu intentiona sa specifice pentru cat timp.
Tot restul dupa-amiezii si al serii se ocupa de corespondenta. Inca nu-l sunase inapoi pe Jaffee si-si facu mental o notita sa o faca dimineata la prima ora.
Cina ei fu cimpusa dintr-o punga de floricele la microunde. Se intinse pe canapea si incepu sa schimbe canalele la televizor, incercand sa-l tina pe Noah departe de gandurile ei. Dar tot aparea neinvitat. Oare ce facuse Noah in acea zi? Oare ce facea chiar in acel moment?
- O,treaba asta trebuie sa inceteze!
Hotarata sa se gandeasca la altceva,incepu sa rememoreze toate aspectele calatoriei pline de evenimente din Texas. O excursie nevinovata care se transformase intr-o tornada, lasand in urma ei trei morti si un orasel stupefiat. Daca i-ar fi spus cineva de la inceput spre ce se indrepta, n-ar fi crezut niciodata. Ramasesera inca multe intrebari fara raspuns si spera ca agentii Chaddick si Street sa le descalceasca si sa incheie ancheta repede. Toate intrigile si minciunile erau suficiente pentru a innebuni pe cineva, asa ca Jordan se concentra sa le ordoneze, incepand cu profesorul MacKenna.
Povestea lui cu mostenirea fusese o minciuna. Era evident ca se mutase on Serenity pentru ca primea toti banii aceia. Dar care era sursa acelor sume importante? Oare el si J.D. lucrau impreuna? Oare J.D. il omorase pe profesor pentru ca aflase ca il insela la bani? Profesorul facea depozite in numerar de cinci mii de dolari, in timp ce J.D. primea doar maruntis. La ce temperament vulcanic avea, Dickey l-ar fi putut ucide cu usurinta pe MacKenna. Si apoi fusese el insusi ucis cand incercase sa faca si mai multe necazuri.
Asta daca lucrau intr-adevar impreuna. Asa s-ar fi explicat o buna parte din mister,dar ceea ce nu reusea sa priceapa Jordan era natura parteneriatului lor. Profesorul era un soi foarte ciudat, un singuratic. Nu prea stia sa joace in echipa. Asa ca de ce s-ar fi unit cu J.D. ? Parea absurd.
Se gandi la o a doua posibilitate. Netrebnicul santajist de J.D. aflase de banii pe care celalalt ii primea de la un tert si incercase apoi sa-l santajeze. Doar ca profesorul tacanit nu putea fi santajat. Daca MacKenna amenintase sa se duca la politie, J.D. s-ar fi temut sa nu fie trimis inapoi la inchisoare. Nu putea risca una ca asta asa ca il omorase pe profesor ca sa-i inchida gura.
Si la acea teorie ceva nu I se paru in regula. Jordan se gandi ca, in mod aproape cert, profesorul era si el implicat in ceva ilegal.
De unde primea banii aceia profesorul MacKenna? Asta era intrebarea de un milion de dolari.
Uneori trebuie sa incetezi sa te mai gandesti la o problema, ca sa-ti apara solutia. Jordan adormi,asteptand ca teoria sa se confirme. Inca mai astepta si cand se trezi a doua zi dimineata. Pana la pranz renunta la acel plan. Nu era obisnuita cu esecurile in ceea ce privea rezolvarea problemelor,astfel ca se gasea intr-o situatie cu totul noua.
Tocmai se pregatea sa plece sa o viziteze pe Laurant cand ii suna telefonul.
- Jordan, sunt agentul Chaddick. Am niste vesti interesante. Ti-am gasit laptopul.
- Serios? Unde?
- Pe eBay.
- Poftim?
- Era la Maggie Haden. Incerca sa il vanda pe eBay. Cred ca poate sa renunte la orice vis de a-si mai recapata vreodata slujba. Inainte ca Jordan sa aiba timp sa asimileze vestea, Chaddick zise : trebuie sa raspund la alt apel. Te sun inapoi.
Jordan se prabusi pe un scaun. Maggie Haden. Ce tupeu! Ce incredibil. ..
Ii suna din nou telefonul.
- Jordan, tot agentul Chaddick aici. Asculta, mai am si alte vesti. Nu foarte bune.
- Da? Intreba ea ezitant.
- Tocmai am primit raportul preliminar al autopsiei lui J.D. E omucidere.
Toate ipotezele ei anterioare se naruira. In acel moment era pusa fata in fata cu un scenariu mult mai terifiant: Criminalul era inca in libertate.
CITEȘTI
Dansul Umbrelor
RandomJordan Buchanan este fericita ca fratele si cea mai buna prietena a ei se casatoresc. Nunta este grandioasa, caci Dylan Buchanan si Kate MacKenna reprezinta fiecare o dinastie ilustra.Totul decurge perfect pana la aparitia unui oaspete nepoftit-prof...