capitolul 11

40 3 0
                                    

-Unde e?Intreba Nick.
- Asta e ancheta mea,spuse tafnos Haden. FBI -ul n-are ce cauta aici.
Nick si Noah crezusera ca urma sa aiba de-a face cu un om al legii competent, insa acum constatau ca se inselasera. Si nici unul din ei nu aveau chef sa discute prostii legate de jurisdictie.
- Ti-a pus o intrebare, marai Noah. Unde e?
- Nu-i treaba voastra unde e,ii contra Haden. Dupa cum v-am spus, e ancheta mea. Tu si prietenul tau ati face bine sa plecati din sectia mea.
Nick o informase deja ca Jordan era sora lui si ii aratase si actul de identitate si legitimatia. In acel moment mingea era in terenul ei, si atat ii trebuia sa nu raspunda la intrebare.
Sefa politiei ar fi vrut sa faca un pas in spate ca sa scape de furia lor,insa balustrada era chiar in spatele ei si o bloca. Stia ca toata discutia incepuse gresit, dar nici nu era pe punctul de a ceda. Cu cat nou-venitii isi dadeau seama mai repede cine facea jocurile, cu atat mai bine.
Agentul Nick Buchanan era fioros si intimidant, dar nici pe departe la fel de inspaimantator precum colegul sau. Ceva din ochii aceia albastrii patrunzatori ii dadea de inteles sa se fereasca din calea lui. Stia ca nu era nevoie de mult ca sa il faca sa explodeze,si cu siguranta nu voia ca tipul sa se napusteasca asupra ei. Singura optiune era sa atace ea prima.
Nick era pe punctul de a-si pierde cumpatul,cand tanara care statea in fata unui monitor de computer incepu sa vorbeasca.
- Sora ta e in celula de dupa colt. Se simte bine, dar asteapta sa o vezi, spuse ea.
Ii adresa lui Noah un zambet cald in timp ce isi impletea pe deget o suvita din parul lung si carliontat.
- Sora mea e inchisa intr-o celula? Sari Nick.
- Exact, raspunse sefa politiei, dupa ce arunca o privire severa catre secretara.
- Care sunt acuzatiile?
- Inca nu sunt dispusa sa impart aceasta informatie cu tine. Si n-o s-o vezi pe sora ta si nici n-o sa-i vorbesti pana nu termin eu cu ea.
-Nick,a zis cumva "pana nu termina cu ea"? Intreba Noah cu un aer aproape amuzat.
- Asa a zis, raspunse Nick fara a-si desprinde privirea de la sefa politiei.
- Aici nu e jurisdictia ta,latra femeia.
- Reprezentanta politiei locale crede ca se poate opune guvernului federal, remarca Noah.
Haden era furioasa. Cei doi agenti faceau presiuni asupra ei . Se impinse prin usa batanta si se opri in prag oprind accesul spre celula.
Se gandi ca agentii FBI erau niste golani aroganti, care incercau sa o faca din vorbe. Erau foarte plini de ei si voiau sa o intimideze si sase impuna, dar nu stiau cu cine aveau de-a face. Faptul ca se ridicase la pozitia de sef al politiei din Serenity, Texas, trebuia sa le fi dat de inteles ca nu era vreo femeiusca prostanaca. Desi Serenity era un oras de doi bani, ea fusese nevoita sa munceasca din greu sa le-o traga altora, atat la propriu, cat si la figurat, ca sa ajunga pana acolo. Doi barbati musculosi care purtau arme de foc o zapacisera cateva minute, dar in acel moment detinea din nou controlul si nu avea de gand sa le asculte ordinele. Sa-i ia naiba! Era orasul ei si erau regulile ei. Ea reprezenta autoritatea acolo.
- Va spun eu ce puteti sa faceti. Lasati un numar de telefon la secretara mea si va sun dupa ce termin interogatoriul. Acum carati-va din sectia mea de politie si lasati-ma sa-mi fac treaba.
Fratele suspectei ii zambi. Crezu ca era pe punctul de a izbucni in ras, iar acest lucru nu-i convenea deloc.
- Ce facem cu situatia asta? Se interesa Nick.
Bravada lui Haden se incheie brusc in momentul in care Noah incepu sa se apropie de ea. Se dadu la o parte din calea lui. Daca nu s-ar fi ferit,probabil ar fi trecut peste ea sau prin ea. Nu era nici o indoiala.
Noah se uita peste umar la Nick si ranji.
- Da, da,inca o mai ai,recunoscu Nick.
Se referea la tehnica de a inspira teama. Noah fusese mereu capabil sa faca pe oricine sa inghete,barbat sau femeie, cu o singura privire dura. In opinia lui, Nick nu stapanea inca acea arta.
- Poti sa-i iei cheia,sugera Noah.
- Ia asculta aici. N-o las sa plece pe femeia aia pana nu incepe sa coopereze, bombani Haden.
De cealalta parte a zidului,Jordan astepta rabdatoare sa vina cineva dupa ea. Stia ca ajunsesera Nick si Noah, pentru ca o auzise pe sefa politiei certandu-se cu cineva. Cand il vazu pe Noah, umerii I se relaxara de usurare. Era foarte fericita sa-l vada.
- Ce ti s-a intamplat? O intreba el uimit. Arati absolut ingrozitor.
- Multumesc. Si eu ma bucur sa te vad.
Noah ignora sarcasmul. Se gandi ca in acele circumstante majoritatea femeilor ar fi fost macar putin tulburate, dar Jordan era deosebita. Oricat de prost ar fi aratat,nu se pierduse cu firea. Nu putea decat sa-i admire curajul.
Se sprijini de gratiile de fier si-i zambi.
- Vrei sa iesi de aici?
-Tu ce crezi? rabufni ea exasperata.
- Uite cum facem. Spune-mi ce i s-a intamplat mutrisoarei tale frumose si te las sa iesi.
Isi atinse prudenta obrazul si tresari.
- Am primit un pumn in fata, zise ea. Nick mai este afara? Nu-l mai aud.
- Ma gandeam ca nu auzi nimic de tipetele femeii aleia.
- Cum ati ajuns aici asa de repede? Credeam ca trimiteti niste agenti de la biroul regional.
- Am reusit sa inchiriez un avion mic, asa ca nu a mai fost nevoie sa ii chem.
- Nick s-a urcat de bunavoie intr-un avion mic? Iti trebuie multa munca de convingere ca sa-l urci si intr-un avion de linie. Nu-mi pot imagina ca ar zbura intr-unul mic.
- Doar n-am spus de bunavoie, nu-i asa? A trebuit sa-l imping si sa-l imbrancesc putin.
Jordan era de-a dreptul impresionata.
- I s-a facut rau? Intreba ea, zambind larg. Ar fi fost amuzant sa-l vad inverzindu-se la fata.
- Da, rase el.
- Ma bucur tare mult ca sunteti amandoi aici, recunoscu ea.
- Asa si trebuie, spuse Noah ridicand din umeri.
Aroganta lui nu o deranja la fel de mult in acea zi. Auzind iarasi vocea ridicata a sefei politiei, intreba :
- Ce se intampla acolo?
-Nu mare lucru. Fratele tau are o discutie cu sefapolitiei.
- E foarte blanda,nu-i asa?
- E cam la fel de blanda ca un sarpe cu clopotei. Incerca sa faca de ras statutul meu natal,dar nu-ti face griji in legatura cu ea. Nick se descurca la perfectie.
Jordan se ridica si incerca sa-si indrepte bluza, plina de cute.
- Crezi ca ai putea gasi cheia, ca sa ma scoti din celula asta? Intreba ea suav.
- Cu siguranta. De indata ce imi spui al cui pumn ti-a atins fata.
In clipa aceea ,Haden se napusti ca vantul de dupa colt, cu o expresie acra pe chip. Descuie usa celulei, mormai in soapta o injuratura,apoi zise :
- Mi s-a...sugerat ca am putea sta la o discutie ca sa clarificam situatia. Stii tu...sa deslusim misterul asta.
Nick statea in prag. Parul lui Jordan alunecase in fata, acoperindu-i o parte din chip,dar cand il dadu la o parte, reusi sa-i vada bine rana.
- Ce ti s-a intamplat? Ceru el sa stie. Ce nenoro...
- E in regula, zise ea rapid. Serios, sunt bine.
Cu ochii inflacarati de furie, Nick I se adresa lui Haden :
- Tu esti responsabila pentru asta?
- Normal ca nu, pufni ea. Nici macar nu eram de fata cand a avut loc asa-zisul incident.
- Asa-zisul? Interveni agresiv Noah.
- Cine te-a lovit, Jordan? Vru Nick sa stie.
Haden deschise usa, trantind-o de perete. Cum nu voia sa se dea la o parte din calea fetei,Noah facu un pas in fata, o prinse de brat pe Jordan si o trase spre el.
- Raspunde-mi, Jordan, ceru insistent Nick.
- Numele lui e J.D. Dickey. Nu stiu de la ce vin initialele. Fratele lui Randy, e seriful districtului Jessup. Erau amandoi in masina serifului Randy. Aici suntem in districtul Grady, preciza ea.
- De ce n-a fost arestat tipul care te-a atacat?
- Am incercat sa depun plangere.
- Cum adica ai incercat?
- Adica am incercat. Dar ea nu m-a lasat.
Afirmatia ii lasa fara cuvinte pe Noah si pe fratele ei. Nu mai intalnisera niciodata atata incompetenta.
Iesira cu totii in sala principala. Intrucat nu erau suficiente scaune pentru toti,sau suficient loc ca sa fie puse, se grupara in picioare langa biroul secretarei. Jordan observa ca aceasta incerca -fara prea mult succes- sa-i atraga atentia lui Noah.
Maggie Haden isi facu loc pe langa ei si se aseza pe marginea biroului sau ,dand din picior agitata si ascultand conversatia.
- O sa-l aducem aici, promise Noah.
- Unde mai exact ai fost arestata?Intreba Nick.
- La trei sau patru strazi de locul asta.
- N-a fost niciodata arestata, striga Haden.
- Atunci de ce am fost inchisain celula? Aduceti-va aminte ce mi-ati zis. Ca n-o sa-mi dati nimic de mancat sau de baut pana nu va raspund la intrebari. Ati mai zis si ca nu va pasa daca o sa mor de foame.
- N-am zis nimic de genul asta.
Carrie se multumise sa stea in liniste si sa-l priveasca pe Noah, pana cand auzi vorbele sefei sale. Devenind brusc atenta,pentru o clipa inceta sa se mai joace cu parul.
- Ba ai zis. Te-am auzit, spuse ea.
- Blufam,riposta politista.
- Blufai? Facu Noah. Nick, nu cumva numim asta inducerea in eroare a unui agent federal si obstructionarea justitiei.
- Ba da, asa ii spunem. Vrei sa o arestezi tu sau s-o fac eu?
- Ia stai putin! Vocea lui Haden urca o octava. Sora ta n-a vrut sa coopereze. A trebuit s-o inchid.
- E adevarat, Jordan? Se interesa Nick.
- Tu ce crezi?
- Raspunde la intrebare, starui el nerabdator.
In acel moment Nick se purta mai degraba ca un frate mai mare decat ca un agent FBI, dar era prea fericita si recunoscatoare ca se afla sa-l aiba acolo ca s-o deranjeze atitudinea lui superioara.
- Am cerut un avocat, incepu ea, si de asemenea am informat-o pe doamna ofiter Haden ca v-am sunat. Apoi mi-a spus ca nu sunt suspecta, dar ca avea sa ma interogheze si sa inregistreze discutia la reportofon, iar cand n-am vrut sa raspund intrebarilor ei acuzatoare in lipsa unui avocat, s-a razgandit si a hotarat ca de fapt sunt suspecta. Se intoarse catre femeia cu mutra acra si adauga : nu-mi amintesc. Asta a fost inainte sau dupa ce m-ati amenintat ca ma dati pe mana fratilor Dickey?
Toata lumea se intoarse si se holba la sefa politiei, asteptand o explicatie.
Pieptul lui Haden se ridica atunci cand inspira adanc.
- Nu te-am amenintat cu asa ceva.
- Ba da, interveni Carrie, ai zis...
Sefa ei o sfredeli cu o privire amenintatoare.
- Taci din gura, Carrie, si treci inapoi la computer. Esti eliberata conditionat pentru munca, nu in vacanta.
Stacojie la fata, Carrie isi pleca fruntea si se uita la tastatura, evident rusinata ca Nick si Noah asistasera la discutie.
- Nu pot sa lucrez la computer. E stricat. Nu stiu ce sa fac.
Jordan se intrebainduiosata ce era mai rau - sa lucreze pentru sefa din iad sau sa se duca inapoi la inchisoare ca sa-si ispaseasca restul sentintei. Carrie parea demna de mila.
Desi era constienta ca o sprijinea indirect pe Haden, Jordan nu se putu abtine sa nu o ajute pe Carrie. Ofta, se intinse pe langa easpre computer, actiona doua butoane, astepta o jumatate de secunda, dupa care apasa cateva taste. Monitorul se lumina ca prin farmec.
Carrie arata de parca tocmai asistase la un miracol.
- Cum ai facut asta? Sopti ea cu ochii mariti de uimire.
In timp ce Jordan ii explica, Nick se certacu Haden pe seama jurisdictiei. Sefei ii placea cuvantul si-l folosea ca sa raspunda la orice intrebare.
- Mediul legist a estimat moment decesului? Vru el sa stie.
- Asta e jurisdictia mea si implicit ancheta mea. N-ai de ce sa-ti bagi nasul.
- De ce i-ai adus la sectie pe J.D. Dickey si pe fratele lui?
- Ce treaba ai tu cu seriful?
- Ce treaba avea el in districtul Grady?
- Asta e jurisdictia mea, pufni Haden.
- Cand ai de gand sa-l arestzi pe J.D. Dickey?
Telefonul lui Haden suna. Se intoarse cu spatele la agenti si merse in spatele biroului. Vorbi cu glas scazut,acoperindu-si gura cu mana.
- Stiu cine e. Ia asculta aici. Fac presiuni asupra mea sa te arestez. Trecura cateva secunde, apoi zise : pentru ca ai lovit-o pe femeie. De ce credeai ca vor sa te arestez?
- Nu stie ca auzim fiecare cuvant pe care-l rosteste? Il intreba Noah pe Nick.
- Se pare ca nu.
Haden ridica vocea.
- Am mainile legate. Fac tot ce pot.
Inchise si arunca telefonul pe birou. Nick astepta sa se intoarca iar cu fata la ei inainte sa i se adreseze.
- Vorbeai cu J.D. Dickey?
- Nu.
- Daca nu-l arestezi tu, o facem noi.
- Asta e jurisdictia mea.
Nick o intreba inca o data daca legistul indicase un interval orar pentru decesul profesorului MacKenna.
- Ti-am raspuns deja. E jurisdictia mea si ancheta mea. Isi incrucisa bratele si incepu sa dea din picior. Vreau sa plecati. ..
- Nu plecam nicaieri, o intrerupse Noah.
- Care a fost cauza decesului? Se interesa Nick.
- Jurisdictia mea, repeta ea, taranganand cuvantul.
Si tot asa continuara. Indiferent ce intrebare i se punea, raspunsul era acelasi :"Jurisdictie".
Jordan avea senzatia ca se uita la un meci de tenis, pentru ca isi muta privirea alternativ de la fratele ei la sefa politiei.
Carrie o atinse pe brat ca sa-i atraga atentia.
- De ce nu merge imprimanta?
Jordan se apleca peste birou si identifica pe loc problema.
- Imprimanta nu e conectata la computer.
Ciuli iar urechile la discutia dintre cei doi, insa Carrie insista:
- Poti s-o repari?
- Da, bine.
- Am gasit manualul computerului,sopti secretara. In acel moment era cu ochii pe sefa politiei, asigurandu-se ca nu o asculta. Dar nu l-am citit. I-am zis ca da,dar de fapt n-am facut-o. ..Intelegi tu. Am fost ocupata cu alte lucruri. Cred ca ar fi bine sa-l citesc, nu?
- Da,cred ca e o idee buna, zise Jordan. Merse in spatele biroului si incepu sa conecteze cablurile, in timp ce Carrie continua sa susoteasca.
- Fratele tau arata foarte bine, dar are verigheta. E verigheta aceea, nu?
- Da,zambi Jordan.
- Si sotia lui traieste? Adica, unii barbati continua sa poarte verigheta ani de zile dupa ce sotia le-a murit.
- Da, sotia lui traieste si au o casnicie fericita. De fapt, peste trei luni, el si Laurant o sa aiba al doilea copil.
Carrie cobori glasul si mai mult.
- Si Jaffee e foarte atragator. Adica, da, a inceput sa cheleasca si chestii,dar asta parca il face si mai sexy. Am trecut pe langa restaurant ieri in pauza si i-am vazut pe el si pe prietenii lui stand de vorba cu tine. Fermierul acela bogat. ..stii la cine ma refer, Whitaker, e o bunaciune. O fi el mai slabanog,dar mi-am dat seama ca are muschi,si mie imi plac barbatii cu muschi. Pun pariu ca face mult sport,nu-i asa?
Jordan nu-i raspunse, dar pe Carrie nu paru sa o deranjeze.
- Totusi tipul de acolo -facu semn din cap spre Noah -cred ca e cel mai sexy barbat pe care l-am vazut vreodata.
Oare exista vreun barbat pe care Carrie nu-l gasea atragator? Oare cat timp fusese in puscarie? Jordan spera ca discutia sa se incheie, dar fata nu avea de gand sa se opresca.
- Adica. ..nu crezi?
-Ba da, e sexy, raspunse Jordan.
-Asa ma gandeam si eu.
Jordan se uita spre Noah si isi dadu seama ca o privea de ceva timp. Oare auzise conversatia? Spera ca nu. Sefa politiei primi un telefon, asa ca Jordan profita de ocazie.
- Ce se intampla acum, Nick?
- Il asteptam pe avicatul tau.
- Cine e?
- Nu-l cunosc, dar a venit cu recomandari foarte de sus.
- L-a sunat doctorul Morganstern, preciza Noah.
Icni speriata si duse mana la gat.
- I-ai spus doctorului Morganstern despre asta? De ce i-ai spus?
Morganstern era un tip genial, iar parerea lui conta mult pentru ea. Nu voia sa o desconsidere sau sa creada ca era in vreun fel responsabila pentru acea situatie.
- Ce mare scofala? Intreba Noah.
- Nu trebuia sa-l deranjati. E un om foarte ocupat.
Nick clatina din cap.
- Ai uitat ca noi lucram pentru el? Nu puteam pleca pur si simplu fara sa-i spunem unde mergem. Trebuia sa-l informam ce facem si de ce.
- Dar de ce te deranjeaza? Se interesa Noah.
- Tocmai ti-am spus. Este un om foarte ocupat,zise Jordan, asezandu-se langa el pe marginea biroului. Nu conteaza asa mult pentru mine. Doar ca nu voiam sa-l deranjati. Atata tot.
O impinse usor.
- Ba stiu ca te deranjeaza. Se apleca spre ea si-i sopti: doar nu cumva l-ai omorat pe tip?
- Nu, sigur ca nu, ii raspunse ea,tot in soapta.
- Atunci n-ai de ce sa-ti faci griji.
- Spune-i asta politistei.
- Ea nu mai e problema ta.
Nu apuca sa-i ceara o explicatie , ca telefonul lui Nick incepu sa sune. Acesta ii spuse lui Noah:
- Ma suna inapoi Chaddick. Ce-ai aflat? Intreba el in microfon.
Jordan il batu pe brat pe Noah.
- Cine e Chaddick?
- Un agent FBI care face niste cercetari pentru noi. O sa vina si el aici, daca e cazul.
- Grozav, spuse Nick. Ne vedem acolo. Te sun cand plec din Serenity. Aranjezi tu? Este perfect. Mersi, inca o data.
Jordan si Noah ul asteptau plini de curiozitate sa incheie conversatia.
- Strangulare,zise Nick laconic.
- Deci a fost un contact fizic serios, remarca Noah.
- Crima pasionala,adauga Nick. S-a folosit sfoara. Potrivit lui Chaddick, s-au gasit fibre impregnate in piele.
- E nevoie de multa forta ca sa strangulezi pe cineva. Ma indoiesc ca Jordan ar fi fost in stare. Chiar si daca ar fi venit prin spatele lui,chiar si beneficiind de elementul-surpriza...
- N-am strangulat pe nimeni.
- Nu i-ai observat gatul? O intreba Nick. Ai vazut ceva vanatai sau zone decolorate?
- Nu, n-am vazut.
- Purtai lentilele de contact? Puteai sa vezi. ..
- Da, purtam lentilele. Vedeam foarte bine.
- Atunci cum de n-ai observat...
- Uite ce e, il intrerupse ea in culmea enervarii. Eram prea ocupata sa observ ca era infasurat ca un sendvis. O,Doamne, n-o sa mai pot manca niciodata nimic dintr-o punga de plastic!
-Jordan, vino-ti in fire, ii ceru fratele ei. Nu-i momentul sa te lasi in voia emotiilor. Stiu ca te nelinisteste situatia...
- Ma nelinisteste? Sari in picioare de pe birou si facu un pas spre el. Ceea ce simt eu e cu mult peste neliniste.
- Calmeaza-te! Incerc doar sa obtin cat mai multe informatii cu putinta, inainte sa ajunga avocatul tau. Mi-am dori ca puterea ta de observare...
Jordan mai inainta un pas.
- Stiu ce mi-as dori eu? Imi doresc sa-l fi sunat pe Theo.
Noah o prinse de brat si o trase in spate.
- Dar nu l-ai sunat pe Theo. L-ai sunat pe Nick. Respira adanc, da? O obliga sa se aseze inapoi pe birou. Ce sugerezi sa facem in legatura cu ea? O intreba, facand semn spre sefa politiei. Femeia se plimba de colo, colo in biroul ei mic si vorbea la telefon. Cred ca ar trebui sa o inchidem undeva si sa aruncam cheia. - Jordan? Sopti dintr-odata Carrie.
- Da, Carrie?
- N-ar trebui sa te superi pe fratele tau. Imi doresc sa fi avut si eu un frate care sa ma ajute cand am dat de necazuri. Si am un frate, continua ea serioasa. El a condus masina cu care trebuia sa fugim, dar nu a scapat. L-au prins si pe el.
Jordan nu stia ce sa spuna, asa ca doar incuviinta din cap.
- Vreau sa te ajut,pentruca si tu m-ai ajutat cu computerul asta stupid. Stiai ca Maggie. ..adica doamna ofiter Haden. ..A trait cu seriful Randy Dickey? Toata lumea din oras a crezut ca o sa se casatoreasca. Si ea a crezut la fel, dar el s-a insurat cu alta. Si sti ce am mai auzit? Ca prin sotia lui, seriful Randy are o relatie la consiliul local si i-a convins pe cei de acolo sa-i ofere lui Maggie postul de sef al politiei ca sa o trimita aici, la Serenity. Am auzit si ca urma sa fie concediata de la fostul ei loc de munca. Acoperindu-si partial gura cu mana, continua cu un aer complice: era rea si pe vremea aia,si le facea multe favoruri fratilor Dickey. I-a lasat sa scape cu o multime de chestii. Sau cel putin asa am auzit.
- Dar adjunctul ei cum e?
- O,nu seamana deloc cu ea . El ar fi trebuit sa obtina postul de sef al politiei. Are mult mai multa experienta si lucreaza de mult mai mult timp aici. Am auzit ca-si cauta de lucru in afara orasului.
- Nu ma indoiesc de asta. Trebuie sa fie ingrozitor sa lucreze in subordinea ei.
- L-as putea gasi daca vreti sa stati de vorba cu el.
- Ai putea?
- Sigur ca da. Adjunctul Davis e destul de incapatanat de felul lui, dar e cinstit si, din cate stiu eu,nu se culca decat cu nevasta lui. Ma trateaza ca pe o persoana adevarata.
- Ai vrea sa dea si Carrie niste telefoane ca sa te ajute sa-l gasesti pe adjunct? Il intreba Jordan pe Noah.
- Ar fi foarte frumos din partea ei,zise Noah, zambindu-i tinerei.
Carrie nu misca un deget. Ramase blocata, holbandu-se la Noah,de parca era vrajita. Jordan o batu usor pe umar.
- A zis ca ar fi frumos din partea ta.
-Poftim?
- Ar fi frumos din partea ta sa-l gasesti pe adjunctul Davis.
- O...bine. Fara sa se uite, Carrie ridica receptorul de la capatul biroului si-l duse la ureche. Cablul era prea scurt,asa ca telefonul zbura, daramand pe podea o cutie de suc si un teanc de dosare.
- Ei,dracie! Striga ea si sariin picioare ca sa curete dezastrul de pe jos. Sunt asa de proasta!
- Ba nu esti, o asigura Noah aplecandu-se s-o ajute. Accidente se pot intampla oricui.
- Mai ales mie, ofta ea. Lua cutia de servetele absorbante de pe birou si sterse bautura varsata. Mi-e asa de rusine! Cred ca arat ca un homar. Simt ca ma inrosesc la fata.
Noah aranja un teanc de dosare si i le dadu.
- Eu cred ca ai o fata foarte frumoasa.
Cand o lua de mana ca sa o ajute sa se ridice, obrajii lui Carrie capatara o nuanta rosu-intens.
- Multumesc.
- Crezi ca ai putea gasi lista membrilor consiliului local? O intreba Nick din partea cealalta a camerei.
Carrie isi muta atentia spre el.
- Sigur ca as putea. Ii am in agenda. Sunt doar trei.
- Hai sa-i aducem aici, ii zise Nick lui Noah. Vor trebui sa o inlocuiasca in mod oficial.
- O inlocuiti pe doamna ofiter Haden?
Sefa politiei tocmai terminase de vorbit la telefon si avea o expresie infatuata. Cel putin pana auzi ultima parte a conversatiei.
- Pe mine nu ma inlocuieste nimeni, declara ea din usa biroului. Incruntarea de pe fata ei era directionata spre Jordan. Stiam ca nu ma insel in privinta ta. Tocmai am avut o discutie foarte interesanta cu Lloyd. Iti aduci aminte de el?
Cum putea sa-l uite?
- Sigur ca imi amintesc de el. Mi-a reparat masina.
- Zice ca l-ai amenintat.
- Ce a zis? Intreba Jordan surprinsa.
- Ai auzit ce-am spus. L-ai amenintat.
- Nici gand!
- Ba el spune ca da. Spune ca i-ai zis ca il ranesti.
Jordan ofta in gand amintindu-si discutia.
- E posibil sa. ..
- Gata, interveni Noah, Jordan, nu vreau sa mai spui nici un cuvant. Se intoarse apoi spre Haden si ii ceru : Cheama-l aici pe Lloyd. Acum.
- Nu-mi spui tu mie ce sa fac. Haden facu un pas spre Jordan, cu mana pe pistolul pe care il purta la centura.
Cand Noah ii bloca drumul, ridica arma si ii trase un cot in piept.
- Pana aici, zise Noah. O apuca de brat si o impinse spre usa care ducea la celula. Ofiter Haden, ai dreptul sa nu spui nimic. ..
Femeia miji ochii.
- Nu-mi spune tu mie ce drepturi am.
-Trebuie sa-ti spun. Te arestez.
Haden incerca sa scape. Lua catusele care erau asezate pe biroul ei.
- E scandalos. Vocea ei se transforma intr-un suierat. Nu ai nici un motiv. Balansa catusele si-l lovi peste umar pe Noah.
El ii lua catusele din mana si pistolul din teaca si o impinse inaintea lui.
- Obstructionarea unei anchete de crima si atacarea unui agent federal. ..Cred ca e suficient.
- Eu am relatii! Striga Haden, cand o inchise in celula.
- Sunt sigur ca ai,aproba el.
- Oameni influenti.
- Bravo tie! Ii inchise usa in nas. O sa ramai aici pana ce fac demersurile sa fii transferata intr-o institutie federala.
- Prostii, pufni ea.
- O sa ai nevoie de un avocat. Si mi-as lua unul bun, daca as fi in locul tau.
Femeia intelese in sfarsit ca nu blufa.
- Las-o mai incet! Bine, bine, cooperez.
Carrie se uita cu ochii mari. Voia sa se ridice in picioare si sa aplaude,dar stia ca un astfel de gest s-ar fi putut intoarce impotriva ei. Ofiterul care o supraveghea in timpul eliberarii conditionate ii spusese ca ajunsese la inchisoare pentru ca nu stia sa-si controleze primul impuls si ca, daca voia sa-si schimbe viata, trebuia sa invete sa gandeasca inainte sa actioneze. Si oricum, Haden ar fi iesitdin puscarie in cele din urma, nu?
- Nu urasc nimic mai mult decat un politist corupt,ii zise Noah lui Nick. Privi pe fereastra si constata ca in parcare aparuse o berlina model nou. De pe locul soferului cobori un barbat care tinea o servieta intr-o mana si un telefon la ureche in cealalta.
Noah se intoarse spre Jordan.
- Ti-a venit avocatul.

Dansul Umbrelor Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum