capitolul 6

36 4 0
                                    

J.D. Dickey era tiranul orasului. Avea un talent innascut pentru a starni ura celorlalti, nu trebuia sa faca nici un efort in acest sens . Ii facuse mare placere sa-si construiasca reputatia de dur; ca dovada ca-si indeplinise obiectivul, oamenii se dadeau grabnic la o parte din calea lui atunci cand se plimba pe bulevardul principal din Serenity. Expresiile de pe fetele lor spuneau tot. Se temeau de el, iar in mintea lui J.D . , frica insemna putere. Puterea lui.
Numele sau complet era Julius Delbert Dickey Jr. , insa i se paruse dintotdeauna prea efeminat in comparatie cu imaginea pe care o tindea, asa ca, inca din liceu, pretinse ca toata lumea sa i se adreseze cu initialele. Cei putini care refuzasera fusese supusi metodei sale speciale de modificare a comportamentului. Ii batea de le suna apa in cap.
Erau doi frati Dickey, si amandoi crescusera in Serenity. J.D era primul nascut. Randall Cleatus Dickey venise pe lume doi ani mai tarziu.
Fratii Dickey nu-si mai vazusera tatal de peste un deceniu. O inchisoare federala din Kansas ii punea acestuia la dispozitie un regim de pensiune completa timp de minumum douazeci si cinci de ani sau pe viata, pentru un jaf armat care mersese prost, dupa cum ii explicase el judecatorului si ca, privind in urma, isi daduse seama ca n-ar fi trebuit sa-l ucida pe acel panic bagacios. Omul n-avea nici o vina, isi facea doar meseria.
Mama baietilor, Sela, se ocupase de ei pana cand absolvisera liceul, dupa care, satula, cedase. Obosita si ajunsa slaba ca o coada de matura, de cat incercase zadarnic sa-si tina fii departe de necazuri,intr-o noapte isi facuse bagajul si disparu din oras. Baietii se gandira ca nu avea sa se intoarca prea curand, deoarece isi luase cu ea toate tuburile de fixativ Extra Super Hold Aqua Net. Produsele de ingrijire a parului erau singurul lux pe care si-l ingaduia mama lor, si avea mereu la indemna cel putin cinci sau sase tuburi.
Nu le fusese prea dor de ea sau de vaicarerile ei necontenite; de vreme ce J.D. deja se cam ocupa de toate, viata lor nu se schimbase prea mult dupa plecarea ei. Fusesera saraci lipiti in copilarie si inca mai erau, dar J.D. era hotarat sa schimbe situatia. Avea planuri mari,insa acestea necesitau bani. Foarte multi bani . Voia sa aiba o ferma. Avea in vizor o bucatica de pamant situata la doar cincizeci de kilometri la vest de oras. Suprafata era mica, dupa socoteala majoritatii texanilor,avand doar doua mii de metri patrati, dar J.D. se gandea ca avea sa achizitioneze si terenurile invecinate dupa ce-si crea reputatia de fermier respectabil. Ferma pe care si-o dorea avea un sol de prima calitate su cateva locuri de adapat pentru bovinele pe care intentiona sa le cumpere dupa ce reusea sa puna mana pe niste bani. Exista si un iar cu pesti,iar fratele sau Randy adora sa pescuiasca.
O,da,urma sa devina cowboy! Se simtea deja la jumatatea drumului. Avea cizmele si palaria caracteristice, plus o oarecare experienta din cele doua veri cand lucrase la o ferma pe timpul liceului.
Visul lui se amana pentru cinci ani,cu buna purtare. Trosnise un tip intr-o incaierare dintr-un bar si primise cinci ani pentru omor prin imprudenta. Existasera circumstante atenuante. Potrivit martorilor,strainul fusese cel care incepuse lupta si reusise sa-l taie de cateva ori cu briceagul inainte ca J.D. sa-l lase lat. Nu isi peopusese sa-l termine,doar ca il lovise prea tare,si ghinionul facuse ca tipul sa se loveasca la cap in cadere.
I se laudase fratelui sau ca ar fi primit si mai multi ani dupa gratii, daca nu s-ar fi uitat urat la fiecare jurat in parte cand parasea sala de judecata.
Randy avea alta parere despre incident, insa trimiterea fratelui sau in penetenciar ii deschisese ochii, facandu-l sa inteleaga pentru prima data ca adevarata putere se afla de partea legii. Prin urmare, in timp ce J.D isi ispasea sentinta, Randy devenea un cetatean onorabil si in doar cativa ani reusise sa influenteze destui oameni ca sa fie ales seriful districtului Jessup.
J.D. nici ca putea fi mai fericit pentru fratele sau. Titlul si statutul acestuia in cadrul comunitatii erau motive de sarbatoare. La urma urmei, existenta unui serif in familie se divedi foarte utila.

Dansul Umbrelor Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum