capitolul 40

31 4 2
                                    

Nick pusese stapanire pe una din salile de asteptare din spital si o transforma in centru de comanda. Apelase la toate favorurile posibile, sculandu-l din pat si pe Pete Morganstern, deoarece stia ca distinsul doctor putea obtine informatii mult mai repede decat el sau Noah.
Agentul Chaddick, aflat in Texas, fusese de mare ajutor. Noah nu stia exact cum reusise, dar intrase cumva in biroul lui Trumbo si luase cateva obiecte pe care se gaseau neindoielnic amprentele acestuia. Unul din acele obiecte era o cana de cafea cu textul "Cel mai Bun Tata din Lume".
Chaddick il puse la curent cu toate acestea in timp ce se afla in drum spre laborator.
- Ar trebui sa aflam ceva in cateva ore...sa speram ca vor fi cateva ore, sublinie el. Cum se simte Jordan?
- Bine, zise Noah. Doarme.
- Avem aici o situatie al dracului de incurcata,ofta Chaddick. Street e in drum spre birou. O sa-l verifice in sistem pe Trumbo, sa vedem ce putem afla.
In acel moment erau cel putin patru agenti care faceau verificari prin vastele dosare informatice ale FBI, dar doctorul Morganstern fu primul care-i dadu vestea ciudata lui Noah.
- Viata lui Dave Trumbo a inceput acum cincisprezece ani. Sistemul arata ca nu a existat pana atunci. CNP nou,nume nou, totul e nou.
- E in programul de protectie al martorilor?
- Poate, aproba Morganstern. Astept sa mai aflu si altceva. Ne-ar fi ajutat tare mult sa avem amprentele lui. Exista vreo sansa sa...
Noah ii povesti despre Chaddick.
- O sa sune imediat ce afla ceva. Pun pariu ca o sa gasim amprentele lui in sistem.
Noah il gasi pe Nick si ii povesti ce aflase Morganstern. Acesta nu fu deloc surprins. Tocmai auzise si el aceleasi informatii, din alte surse,cu putin timp in urma.
La fiecare cateva minute, Noah trecea pe la Jordan, ca sa se asigure ca dormea profund. Incepu sa cunoasca atat de bine monitoarele aparatelor,ca nu mai fu nevoit sa intrebe cum raspundea corpul ei la trauma. Pulsul si tensiunea I se stabilisera. Bipaitul ritmic al detectorului de puls il reconforma.
Nu dormise deloc toata noaptea. Pe la sapte dimineata, cand se duse sa mai verifice o data ce facea Jordan, infirmierii tocmai se pregateau s-o mute intr-o rezerva privata.
- E mai bine decat la terapie intensiva, zise asistenta. E intr-o stare foarte buna. Dupa ce o instalam, poti veni sa stai in camera cu ea.
Vestile erau grozave. Tocmai iesea din salon, cand il prinse din urma asistenta.
- Scuza-ma...agent Clayborne?
- Da?
- Starea pacientei inca mai trebuie raportata ca fiind critica?
- Exact.
Femeia paru ingrijorata.
- Ma tem ca o sa se afle. Cineva o sa spuna presei. Asa se intampla mereu.
El incuviinta.
- Incerc doar sa mai castig niste timp.
Era disperat sa afle cine era Trumbo, inainte ca si acea informatie sa ajunga in presa.
Nick isi schimbase cu o suta optzeci de grade opinia fata de noaptea precedenta.  Acum voia sa faca publice prin toate mijloacele numele si poza lui Trumbo, insa Noah il tinu in frau.
- In mod evident, si-a schimbat identitatea acum cincisprezece ani. Ar putea s-o faca din nou,sublinie el. Si nu vom sti niciodata cand si daca o sa mai incerce sa o omoare pe Jordan. Trebuie sa asteptam vesti de la Chaddick. Stim amandoi ca tipul se ascundea de ceva, asa ca sigur o sa-i apara amprentele in vreun dosar.
Noah se plimba agitat o vreme, apoi intra in noua camera, alba si sterila, a lui Jordan. Ramase cu mainile in buzunare la picioarele patului si o privi.
Nick intra si el un minut mai tarziu.
- Frate,arati mai rau decat ea,sopti el.
Amandoi ii observara zambetul. Era foarte slab,dar totusi era acolo.
- Jordan, ne auzi?  O intreba Noah.
Ea zambi din nou, apoi adormi la loc.
Judecatorul Buchanan statea in usa.
- Cum se simte?  Vru el sa stie.
- E bine, murmura Noah.
- O sa stau cu ea o vreme, zise judecatorul. Trase in liniste un scaun langa pat. Duceti-va sa va odihniti,le ordona celor doi, desi stia foarte bine ca nici unul din ei nu avea sa-l asculte. Nick se intorcea sa-l urmeze afara pe Noah, cand tatal sau il striga : Nicholas!
- Da?
Judecatorul se ridica si merse pe hol,ca sa nu o deranjeze pe fiica lui.
- Sotia ta ar vrea sa vorbeasca cu tine.
- S-a trezit?  Intreba el surprins. Se uita repede la ceas. A trecut deja de sapte? Credeam ca e...Clatina din cap. Am pierdut vreo patru ore. Laurant a aflat despre Jordan?
- Da. Se uita la stiri cand am intrat eu si mama ta in salon.
- Dar am scos televizorul din priza...
- Se pare ca cineva l-a bagat inapoi. Mama ta sta cu ea si amandoua vor sa afle vesti despre starea lui Jordan. O sa ma duc s-o inlocuiesc in curand . O sa vrea sa stea cu sora ta.
Nick se indrepta spre rezerva lui Laurant, in timp ce Noah se duse in sala de asteptare sa-l sune pe Chaddick, cum facea din jumatate in jumatate de ora. Probabil ca il innebunea pe agent,dar nu-i pasa. Avea sa inceteze sa-l mai hartuiasca dupa ce primea informatiile pe care le voia.
Doctorul Morganstern aparu in pragul usii, dar Noah ridica degetul aratator si-i facu semn sa astepte cat discuta cu Chaddick.
- Gata, i-am gasit numele, il anunta acesta.
- Cine e?
- Paul Newton Pruitt.
Noah repeta numele ca sa-l auda si Morganstern.
- Ai auzit vreodata de el?Se interesa Chaddick.
- Nu. Spune-mi ce stii.
- Toate rapoartele oficiale spun ca e mort de cincisprezece ani. Da,stiu,de fapt nu e mort, iti spun doar ce am citit. Pruitt avea legaturi cu mafia. A depus marturie unui mafiot pe nume Chernoff. Ray Chernoff. Sigur ai auzit de el. Marturia lui Pruitt l-a trimis la inchisoare pentru cateva condamnnari pe viata consecutive. Pruitt trebuia sa mai depuna marturie in doua procese si abia dupa aceea sa fie bagat in programul de protectie al martorilor.
- Ce sa intamplat? Intreba Noah, frecandu-si ceafa ca sa se detensioneze.
- Pruitt a disparut, asta s-a intamplat. Agentii care-l supravegheau au gasit sange in apartmentul lui. Mult sange, care-i apartinea. Cadavrul nu era insa nicaieri.  Dupa o ancheta foarte lunga, au tras concluzia ca a fost ucis de unul din asociatii lui Chernoff si s-au resemnat cu gandul ca nu-i vor gasi niciodata cadavrul.
- Si-a inscrnat moartea si a inceput o noua viata.
- Si a facut o treaba buna pana acum, adauga Chaddick.
- Procesul lui Chernoff a fost unul important?  Intreba Noah.
- Da, foarte.
- S-a vorbit mult la televizor atunci?
- Nu prea, din cate imi amintesc eu. Au incercat sa tina totul departe de presa,ca sa-si protejeze martorii, dar stii si tu prea bine cum e cu treaba asta. De ce?
- Jordan mi-a zis ca profesorul MacKenna se lauda ca nu uita niciodata o fata.  Pun pariu ca l-a recunoscut pe Pruitt. Asta a fost! Rosti Noah triumfator.
- Depozitele in numerar. MacKenna il santaja. Urat, murmura Chaddick. Am impresia ca jumatate din locuitorii din Serenity erau santajati de J.D. Nu intelegeam ce facea profesorul, dar, indiferent ce era, desfasura o operatiune foarte profitabila.
- Deci acum stim,ofta Noah prabusindu-se pe canapea.
- O sa se porneasca o adevarata vanatoare acum. O sa fii asediat de agenti care vor vrea sa se implice sau sa preia cazul. Si daca afla oamenii lui lui Chernoff ca Pruitt a iesit la suprafata,o sa-nceapa sa-l caute si ei. Sper doar ca nu s-a dat la fund inca.
-Nu,zise Noah.  E inca aici.
- Esti sigur? Chaddick nu asteapta o confirmare . Iau urmatorul avion spre Boston. Vreau sa ma implic si eu. Am vorbit cu Trumbo. Cu Pruitt, adica. Am dat mana cu el,la naiba.
- Vorbesti serios? Vi incoace?
- Fii sigur de asta. Te rog, mai asteapta inainte sa-l omori,da?
Era destul de amuzant; Chaddick presupunea ca Noah o sa-l gaseasca pe Pruitt si o sa-l omoare. Ei bine, tocmai asta planuia el sa faca.

Mai avem cinci capitole. Enjoy.

Dansul Umbrelor Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum