Lloyd era ghemuit ca un contorsionist. Avea un picior indoit sub el,iar celalalt lipit de ceafa. Murise cu o expresie uimita pe chip, nu suferinda,ci doar uimita. Semana cu un crap cu ochii mari si sticlosi,prins la capatul unei undite. Jordan se gandi ca nu avea sa uite expresia aceea pentru mult, mult timp.
-Ai dreptate, Jordan. Lloyd chiar era un tip mare.
Noah ramase in fata portbagajului deschis,privind in jos la cadavru. Peste cateva clipe arunca un ochi peste umar la tanara femeie, care statea pe un zid de piatra, asteptand ca el sa-si termine inspectia. Refuza sa se mai uite, chiar si o secunda in plus, la bietul Lloyd.
- Nu e intr-un sac de plastic, murmura ea. Nu intelegea de ce conta asta, dar conta.
- Nu, nu e,aproba Noah.
Seful Joe Davis statea langa el. Cei doi barbati deja se tutuiau. Dupa toate aparentele,crima avea un mod ciudat de a indeparta formalitatile. Davis se apleca spre portbagaj, apoi zise :
- Deci suntem de acord. O singura lovitura, in moalele capului. Si apoi a fost indesat in portbagaj,nu?
- Da, asa se pare, incuviinta Noah.
- Lovitura i-a crapat craniul,conchise Joe. Trebuie sa fi fost cineva puternic. Cineva foarte puternic.
Cei doi barbati se intoarsera la unison si o privira pe Jordan. Oare se intrebau daca ea era suficient de puternica incat sa-l fi omorat pe Lloyd? Incrucisa bratele la piept si se incrunta la Noah. Spera ca nu cumva sa-i treaca prin minte o asemenea prostie.
Joe se mai uita o data la Lloyd.
- Ce se petrece aici? Pufni el frustrat. Doua cadavre in cat? Doua zile? Trei?
- E prima ta omucidere?Se interesa Noah.
- A doua, daca il pui la socoteala si pe profesorul MacKenna. Desi nu am vazut cadavrul, ancheta e pe umerii mei acum. Asta e a doua crima care a avut vreodata loc in Serenity. Suntem o comunitate linistita. Adica, am fost pana a ajuns iubita ta in oras si oamenii au inceput sa cada ca mustele.
Noah ignora presupunerea lui Joe ca Jordan ar fi fost iubita lui.
- Stii ca nu a facut-o ea. Nu i-a omorat pe nici unul din ei.
- Lloyd era principalul meu suspect. Masina ei a fost in atelierul lui, asa ca a avut ocazia.
- Dar mobilul?
Joe clatina din cap.
- Asta inca nu mi-am dat seama. O sa primesc ajutor. Am chemat aici doi loctiitori ai serifului. Sunt pe drum. Amandoi au mai multa experienta.
- In materie de crime?
- Nu stiu, ofta Joe ridicand din umeri. Dar am chemat si doi detectivi din Bourbon , trebuie sa apara dintr-o clipa in alta.
- Unde e medicul legist? Intreba Noah, uitandu-se la ceas. Asteptam deja de patruzeci si cinci de minute. Si unde-s criminalistii?
- Lucrurile se misca mult mai incet intr-un oras mic, sti asta. Toata lumea trebuie sa vina din alte parti. Dar sunt cu totii pe drum, il asigura Joe.
- Stii ca am prieteni care ne pot ajuta.
- Stiu, si daca am nevoie de ajutorul FBI-ului, cu siguranta o sa-l cer.
- Dar seriful Randy?
- Ma vad cu el in dupa-amiaza asta. Trebuia sa ne intalnim de dimineata. A sunat aseara, dar acum ca trebuie sa ma ocup si de situatia asta, zise Joe aratand spre cadavru, a trebuit sa aman intalnirea cu el si vizita cu tine la casa profesorului MacKenna.
- Vreau sa particip si eu,spuse Noah.
- Nu. Randy ma cunoaste. Cu tine prin preajma, n-o sa spuna nimic despre fratele lui.
- Unde e individul? Si sa nu incerci sa-mi spui ca n-o sa pot vorbi cu el.
- Nu stiu unde e J.D, dar o sa-mi spuna Randy. Dupa aceea o sa hotaram ce-i de facut.
Dar ce era de hotarat? J.D. o atacase pe Jordan. Trebuia tarat la puscarie si inchis. Nu era nimicde discutat in legatura cu asta.
- Daca nu-l arestezi pe J.D., o s-o fac eu.
Joe se sumeti incruntat.
- Asta e o amenintare?
- Sa fii al dracu' de sigur ca da,se rasti Noah.
Joe ridica mainile in semn de conciliere.
- Bine, bine. Am inteles. Dar te rog, lasa-ma sa vorbesc singur cu Randy. Eu locuiesc in orasul asta, ii aminti. Trebuie sa incerc sa fac totul ca la carte,asa ca ingaduie-mi s-o iau pas cu pas.
Spre deosebire de Joe,lui Noah nu-i pasa de relatiile cu restul lumii. Era pe punctul de a-i spune ca isi pierduse rabdarea si ca, intr-un fel sau altul, avea sa stea de vorba cu fratii Dickey,insa Jordan ii atrase atentia cand veni inspre el. Isi plimba mana pe bratul lui si zise :
- Joe, Noah si cu mine vrem doar sa fim de ajutor. Nu-i asa, Noah? Neprimind raspuns,se sprijini de el si repeta intrebarea. Nu-i asa?
- Sigur, raspunse el intr-un final.
Aceea era una dintre cele mai absurde situatii de care se lovise vreodata. Un mort in portbagajul masinii, un politist neexperimentat si foarte incompetent la conducerea ancheti si o femeie care il inebunea si, in acel moment, voia ca el sa se poarte frumos.
- Banuiesc ca voi doi o sa mai ramaneti ceva vreme in Serenity, rosti Joe.
Fusese o afirmatie, nu o intrebare.
- Da, mai ramanem, zise Noah. Pana acum Jordan e singura legatura dintre profesor si Lloyd.
- Ma duc sa-i spun lui AmeliaAnn ca o sa mai avem nevoie de camere si-n seara asta,se oferi Jordan.
Noah o prinse de brat si o trase inapoi.
- Tu stai aproape de mine.
- Ma duc sa. ..
- Stie deja, zise Noah inclinand capul spre fereastra din spatele zidului. Amelia Ann si Candy priveau amandoua scena cu ochii mari. Din fericire, din unghiul in care stateau nu puteau vedea in portbagajul masinii.
Joe le sugera sa intre in motel.
- Nu trebuie sa asteptati si voi cu mine. Va sun de indata ce termin aici si stau de vorba cu Randy.
Noah isi puse bratul pe dupa umerii lui Jordan si pornira impreuna spre intrarea in motel.
- Noah? Striga Joe.
- Da?
- O sa aveti nevoie de alta masina.
- Asa se pare. Noah simti umerii tinerei femei incordandu-se sub bratul lui. Esti bine, scumpo?
- Sunt bine, ofta ea. Dar incep sa cred ca acest orasel prietenos nu e de fapt atat de prietenos.
CITEȘTI
Dansul Umbrelor
RandomJordan Buchanan este fericita ca fratele si cea mai buna prietena a ei se casatoresc. Nunta este grandioasa, caci Dylan Buchanan si Kate MacKenna reprezinta fiecare o dinastie ilustra.Totul decurge perfect pana la aparitia unui oaspete nepoftit-prof...