-Angela, sunt Noah Clayborne.
- O,Doamne, Dumnezeule. Noah! Era evident ca Angela, de la celalalt capat al firului,era foarte surprinsa de telefonul lui.
Auzi o bubuitura mica si se intreba daca nu cumva chelnarita scapase pe jos cateva dintre farfuriile lui Jaffee.
-Bietul de tine! Ce faci? Am fost devastati cand am auzit despre ce-a patit Jordan. Numai despre asta se vorbeste in Serenity. Cum se simte? Se spune ca este in stare critica.
- Intr-adevar, ofta el. Incerc sa nu-mi pierd speranta...intelegi? Dar e greu.
- Da, stiu cum este. Noi toti ne rugam pentru ea. Si pentru tine.
- E inca inconstienta.
Se uita in carnetel si trase o linie peste prima informatie pe care voia sa i le transmita.
- Serios? Imi pare rau. Tare mi-as dori sa pot face in aceasta privinta ceva.
- Motivul pentru care te sun...
- Da? facu Angela nerabdatoare.
- Cei de la spital mi-au dat lucrurile ei. Umblam prin poseta ei ca sa-i gasesc telefonul si sa-l inchid,cand am gasit o notita pe care si-o scrisese,sa-l sune pe Jaffee la restaurant. Nu stiu...ma intreb daca a apucat sa-l sune. Daca e asa,probabil Jaffee a fost ultimul cu care...Noah facu o pauza, de parca nu mai avea glas.
Taie si a doua linie. Oare exagerase? Angela parea sa-l creada.
- Nu, Jordan nu a vorbit cu el. A vorbit cu mine. Cred ca eu am fost ultima persoana cu care a vorbit, murmura impresionata Angela. Parea fericita si vesela. Mi-a zis ca avea de gand sa-l sune pe Jaffee, dar n-a mai apucat.
- Probabil chiar atunci s-a produs atacul. Ucigsul incerca sa-l impuste pe tatal ei, dar Jordan s-a interpus in calea glontului. Ma invinovatesc,adauga Noah trist.
- Dar de ce, Doamne, iarta-ma?
- Jordan ma astepta pe mine, insa m-am intalnit cu niste cunoscuti si am pierdut notiunea timpului. Urma sa mergem la apartmentul ei. Era asa de entuziasmata sa-mi arate...vocea I se intretaie din nou.
- Ce sa-ti arate?Il grabi Angela.
- Stii toate hartiile pe care le copiase?
- Da. Mi-a zis ca sunt documente istorice.
- Exact. Se pare ca a verificat unele informatii pe computer si a gasit ceva ce voia mult sa-mi arate,ceva ce nu avea nici o legatura cu istoria,dar nu mi-a spus despre ce era vorba. Mai trase o linie in carnetel, apoi continua : ma gandeam ca poate i-a spus lui Jaffee, dar de vreme ce n-a apucat sa discute cu el,va trebui sa ajung acolo candva si sa ma uit chiar eu. Nu acum, insa. Nu vreau sa plec de la spital. N-am fost langa ea cand a fost impuscata, dar vreau sa fiu acolo cand se trezeste,indiferent cand se va intampla asta. Dupa ce se face bine, o sa ne uitam impreuna la informatiile din computerul ei. Orice ar fi gasit Jordan in clipa asta poate astepta.
Dupa ce isi luara ramas bun,Noah inchise telefonul si se intoarse catre Nick.
- Gata, s-a dus vestea.
- Oare in cat timp o sa ajunga informatiile la Pruitt?
- O ora, poate doua, cel mult.
Plasa fusese intinsa. Doi agenti supravegheau intrarea in scara blocului lui Jordan si alti doi erau cu ochii pe usa din spate. Toti patru erau bine ascunsi. Pruitt ar fi trecut pe langa ei fara sa-i observe.
Noah si Nick parcasera la capatul strazii. Alti doi agenti supravegheau din masina lor,parcata fix in capatul opus. Un al treilea vehicul, cu alti doi agenti federali inauntru, astepta pe o alee dintre cladiri. Imediat ce Pruitt intra pe strada, ar fi fost incoltit.
Asta daca intra pe strada.
Asteptau deja de mai bine de doua ore. Nick milita pentru schimbarea locului, sugerand sa il astepte chiar in apartmentul lui Jordan.
- L-am putea prinde la computer. N-ai vrea sa ai cateva minute singur cu nemernicul? Mie,unuia, tare mi-ar placea sa sar pe el.
- E o idee proasta, replica Noah.
- Bine atunci. Am putea sari pe el de indata ce deschide usa apartamentului.
- N-o sa mearga. Si asta e o idee proasta.
- De ce? ofta Nick. Asculta ce-ti zic,am putea sari...
Noah incepu sa rada.
- Ce-ai tu cu saritul asta?
- E elementul-surpriza, ii explica prietenul sau cu o expresie foarte serioasa pe chip.
- Bine. Oricat de mult as intelege ideea de a sari pe Pruitt, n-o sa te las sa-l astepti in apartment.
Nick scoase un mar din buzunar, il sterse cu maneca si musca din el.
- Ti-am povestit despre incendiul de la casa lui MacKenna? Il intreba Noah.
Nick mai lua o muscatura,apoi raspunse cu gura plina :
- Mi-ai zis doar ca a ars.
- Nu doar a ars,a fost un incendiu nuclear. Ar fi trebuit sa vezi. Casa parca a facut implozie,a fost incinerata in cateva minute. Totusi a ars inabusit mult timp.
- Imi pare rau ca am ratat spectacolul.
- Pruitt a incendiat casa. Stie sa umble cu substante chimice.
- I-ai evacuat pe vecinii lui Jordan, nu-i asa?
- Da.
Urmara catevaminute de liniste. Singurul sunet care se auzea era cel al lui Nick rontaind marul.
- Pacat ca nu putem sa sarim pe el,zise acesta intr-un tarziu.
- Vine cineva. Nick si Noah auzira in casti soapta entuziasta a unui agent.
- Il vad. El e,zise altul.
- Esti sigur ca e el?Intreba primul.
- Trening negru cu gluga pusa...in august. El e. Merge foarte incet.
Silueta trecu de coltul blocului si intra in raza vizuala a lui Noah. Se apleca peste volan, ca sa se uite bine la individ.
- Duce cu el ceva? Fa. Ce are acolo? Intreba Nick. Poate pregateste un alt incendiu.
Barbatul se intoarse si urca scarile blocului lui Jordan.
- Nu-l putem lasa sa intre. Trebuie sa-l arestam in strada,zise agentul care se afla cel mai aproape de suspect. Du-te! Tipa el.
- Asteapta, ii ordona Noah, dar din pacate era prea tarziu.
Trei agenti cu exces de zel se repezira in strada cu pistoalele scoase. Doi ii fluturara individului armele in fata, iar cel de-al treilea prinse cutia pe care acesta o scapase din mana.
Nick si Noah se grabira spre ei.
- Nu e el,urla Noah furios.
- Ce faceti? N-am gresit cu nimic, se balbai tanarul. Abia trecut de adolescenta,era nebarbierit si parul lui arata de parca nu mai fusese spalat de o luna. Aveti grija cu cutia. N-am voie s-o scutur.
Era atat de speriat, ca abia mai putea vorbi.
- Ce e in cutie? Striga la el unul dintre agenti.
- Nu stiu. Un tip mi-a dat o suta de dolari ca sa i-o duc iubitei lui. Trebuia sa i-o las la usa. Sincer, credeti-ma! N-am gresit cu nimic.
Noah se intoarse si fugi inapoi spre masina. Nick era chiar in spatele sau,strigandu-le agentilor:
- Chemati genistii. Arata cu degetul spre unul dintre ei. Te descurci cu asta?
- Da, domnule.
Nick sari in masina chiar cand Noah porni motorul.
- Suna la spital si vezi ce face Jordan, ii ceru Noah. Ca sa fim siguri.
Dadu coltul aproape pe doua roti. Baga piciorul in pedala de acceleratie si porni sirena.
- Crezi ca Pruitt s-a prins? Intreba Nick in timp ce goneau pe strazile Bostonului.
- N-avem de unde sa stim. Pruitt l-ar fi putut pune pe pusti sa-i faca treaba murdara si el sa fie deja in drum spre Texas, sau poate ca planuieste altceva. Indiferent care-ar fi planul lui, trebuie sa ne asiguram ca Jordan nu face parte din el.
CITEȘTI
Dansul Umbrelor
RandomJordan Buchanan este fericita ca fratele si cea mai buna prietena a ei se casatoresc. Nunta este grandioasa, caci Dylan Buchanan si Kate MacKenna reprezinta fiecare o dinastie ilustra.Totul decurge perfect pana la aparitia unui oaspete nepoftit-prof...