-Ce,Doamne, iarta-ma, se intampla aici?
Lui Joe ii tremura vocea cand puse intrebarea. Statea cu Noah si Jordan pe trotuarul de peste drum de micuta casa inchiriata a lui MacKenna si privea cum era mistuita de flacari.
- A plouat mult aseara. Acoperisul trebuia sa fie leoarca si sa ramana ud,dar nu e asa. Ia uite cum arde! Clatina din cap. N-am vazut niciodata un incendiu care sa inghita asa repede o casa.
Jordan se gandi ca in acel moment le-ar fi prins bine inca o furtuna. Isi acoperi urechile cu mainile si privi in sus spre cer. Nu se vedea nici un nor. Soarele desertului ardea fara mila,ca de obicei.
- Nu, domnule, murmura Joe. N-am mai vazut niciodata asa ceva.
Desi nu exista nici o indoiala in mintea lui ca imobilul fusese incebdiat, tot voia o confirmare.
- Uita-te la foc,toate cele patru laturi ale casei ard in acelasi timp. Parca a fost data cu napalm. Stiu ca seful pompierilor trebuie sa dea verdictul, dar pun pariu ca o sa fie incendiere premeditata. Nu crezi?
- Asa pare,spuse Noah fara sovaire. Si as zice ca s-a folosit un accelerator foarte puternic pentru a aprinde focul si a-l intretine.
- Nu am vazut niciodata o casa care sa arda asa de repede, repeta Joe, vizibil impresionat. Dar nu inteleg. De ce sa-i dea foc? Detectivii si criminalistii din Bourbon au cercetat fiecare milimetru patrat, iar probele le-au sigilat si le-au dus la laborator. Si ai fost si tu inauntru. Ai vazut ce a mai ramas. Doar hartii vechi si mobila uzata. Ai vazut ceva care sa merite distrus? Eu sigur n-am vazut. Joe se intinse ca s-o priveasca pe Jordan, care statea de cealalta parte a lui Noah. Imi pare rau de cutiile alea cu documente. Stiu ca sperai sa le poti lua.
Jordan nu il corecta. In mod evident, Joe uitase ca facuse cópii. Ori asa,ori credea ca nu-si terminase treaba. In orice caz, nu mai conta. Originalele ar fi intrat in patrimoniul profesorului, iar ea nu mai avea nevoie de ele.
- Nu cred ca s-ar chinui cineva atat de mult ca sa scape de niste documente istorice vechi,conchise Joe.
Jordan ii privirea pe pompierii voluntari. Renuntasera la incercarea de a salva cladirea, iar acum se chinuiau din rasputeri sa impiedice extinderea focului la casa vecina. Daca se intetea vantul, intregul cartier putea fi in pericol.
- Te-ai asigurat ca toti vecinii au iesit din case? Intreba ea.
Joe incuviinta.
- Batrana Scott a fost singura care mi-a dat batai de cap. Nu ma lasa sa ma apropii de ea ca s-o ajut sa coboare scarile. Un pompier a luat-o pe sus si a dus-o afara in timp ce dadea din picioare si tipa. Stii ce am auzit-o spunand? Ca nu vrea sa rateze serialele de la televizor.
- Si de ce nu te lasa sa te apropii?
- I se pare ca nimeni nu-i de ajuns de bun pentru ea. E o mare pacoste. Ba il suna pe seriful Randy, Ba pe mine si se plange Ba de una, ba de alta. Nu-i pasa a cui e jurisdictia. Daca trece cineva prin gradina ei, din fata sau din spate, face o criza teribila. Numeste asta violarea proprietatii private. Acum cateva zile m-a sunat in legatura cu niste pusti care i-au calcat in picioare florile din fata verandei. Sta la doua case distanta de MacKenna, preciza Joe aratand spre dreapta. Si acum va intreb,cine-ar numi buruienile alea flori?
Noah vru sa aduca discutia la nivelul initial.
- Ai vorbit cu vecinii? I-ai intrebat daca au vazut pe cineva dand tarcoale casei lui MacKenna?
- Inca nu am vorbit cu toti,recunoscu seful politiei. Am ajuns cu doar cateva minute inaintea voastra si am fost ocupat sa-i scot pe toti din case. Acum o sa incep sa pun intrebari. Ai vrea sa ma ajuti cu asta? Dadu sa porneasca spre oamenii care stateau grupati la coltul strazii,dar apoi se opri oftand: sunt depasit de situatie. N-am suficienta experienta si nu pot sa fiu peste tot in acelasi timp. Cred ca mi-ar prinde bine ajutorul prietenilor tai de la FBI. Ii suni,te rog?
"Era si timpul, fir-ar a naibii de treaba ",sie gandi Noah.
- Cu placere.
Forma imediat numarul lui Chaddick, inainte ca Joe sa aiba timp sa se razgandeasca, dar intra casuta vocala, asa ca ii lasa un mesaj.
In timp ce se indreptau spre grupul de vecini, Jordan mai intreba:
- Unde sunt adjunctii serifului? Stiu ca seriful din Grady e in vacanta in Hawaii, dar nu le-ai cerut ajutorul adjunctilor lui?
- Pai ma ajuta;zise Joe. Chiar in clipa asta cerceteaza amanuntit ambele districte in cautarea lui J.D. S-ar putea ascunde intr-o mie de locuri,dar ei n-o sa se lase pana nu-l gasesc si-l aduc la sectie pentru interogatoriu.
Vecinii lui MacKenna erau dornici sa impartaseasca ce stiau, dar din nefericire nici unul nu vazuse nimic iesit din comun. O femeie observase o dubita de la o curatatorie de covoare trecand pe strada, insa era destul de sigura ca nu se oprise in cartierul lor,ci se indrepta spre urmatorul .
Doamna Scott avea informatii,dar de fiecare data cand Joe incerca sa i se adreseze, aceasta ii intorcea spatele si se uita la cer. Asa ca sarcina de a o fermeca ii reveni lui Noah, caruia ii fura de ajuns cateva zambete si o privire intelegatoare cand femeia incepu sa vorbeasca despre florile ei distruse.
- De fapt, chiar am vazut pe cineva. L-am vazut azi pe baiatul Dickey -nemernicul,nu seriful -, furisandu-se prin gradina mea din spate. L-am vazut cat se poate de clar. Eram la chiuveta mea din bucatarie si-mi preparam un suc cu aroma de cirese,pentru ca imi place sa beau cand ma uit la emisiunile mele preferate,explica ea uitandu-se dusmanos la seful politiei. Atunci l-am vazut pe baiatul Dickey furisandu-se. Cara ceva care avea un maner mare, ca o canistra de benzina. Eram gata sa deschid usa din spate si sa ies la el, sa-i strig sa plece de pe proprietatea mea,dar s-a miscat prea repede si a disparut inainte sa pot trage al doilea zavor. Dupa nici cinci minute am auzit oamenii strigand ca arde si au venit sa-mi bata la usa. Asa ca m-am ridicat de pe fotoliu si am dat televizorul mai tare, ca sa aud ce se vorbea la emisiune,incheie batrana aruncandu-i o noua privire ostila lui Joe.
- Sunteti sigura ca era J.D?o intreba acesta.
- Sunt sigura ca nu vorbesc cu tine, pufni ea. Acum daca m-ar intreba acest domn amabil, i-as spune ca da, era Julius Dickey. Am vazut foarte clar catarama aia de patru kile pe care o poarta mereu. El era.
Joe si Noah le multumira vecinilor pentru ajutor si se indreptara spre josul strazii. Jordan ramase in urma, vorbind cu cateva femei. Observand ca nu era langa el, Noah se intoarse si o vazu pe doamna Scott fluturand un deget in fata lui Jordan. Se apropie sa-i spuna ca trebuiau sa plece.
- Plecam de pe strada sau din Serenity? Se interesa Jordan, dupa ce-si lua la revedere de la vecini.
Nici Noah nu stia ce sa faca. In ciuda faptului ca abia astepta sa o scoata din oras si sa o duca inapoi la Boston, Jordan se afla in mijlocul intregii nebunii,si pana nu intelegea de ce criminalul era chitit s-o implice si s-o retina in Serenity, nu avea de gand s-o lase singura nici o clipa. De fapt, nu voia s-o paraseasca deloc, isi dadu el seama.
Clatina din cap, incercand sa-si limpezeasca mintea.
- Stii cum mi-a zis doamna Scott? Il intreba Jordan.
Noah incetini.
- Cum?
- Tu,de colo.
- Pai si? Zambi el.
- Pai voia sa stie de ce "tu de colo"-adica eu-am venit in Serenity.
-Si ce i-ai spus?
- Ca sa fac ravagii.
- Bun raspuns.
- Serenity era un loc foarte linistit, m-a informat.
- Pana ai venit tu in oras.
- Si voia sa stie si cand plec. Cred ca are de gand sa stea in casa ,cu usa incuiata, pana se va intampla asta.
- In curand, ii promise el amuzat. Plecam in cateva ore. Joe m-a rugat sa mai astept pana ajung aici Chaddick si Street. E agitat. E un caz important si nu vrea s-o dea in bara. Stiu ca esti gata sa pleci...
- Sunt...in dilema, murmura ea.
- Da? Pai de ce?
- Vreau sa plec,dar vreau si sa aflu cine, cum si de ce. Si am un sentiment ciudat ca raspunsul se afla chiar in fata mea.
-Poti sa citesti despre asta in ziar, cand se termina totul.
Declaratia lui activa ceva in memoria lui Jordan ,dar era prea vag ca sa-si dea seama.
- Te intorci aici dupa ce ma lasi la aeroport?
- Nu te las nicaieri, scumpo.
O trase spre masina. Jordan privi peste umar si-l vazu pe Joe stand de vorba cu un pompier in mijlocul strazii.
- Atunci care-i planul?
- Pai te insotesc pana la Boston, asa ca nu, nu ma intorc, oricat de mult as vrea sa ajut. Oricum nu e zona mea de actiune. Chaddick e cel care conduce acum ancheta -sau o s-o conduca,de indata ce-mi raspunde la telefon- si stie foarte bine ce are de facut.
Cand ajunsera la masina, ii intinse cheile.
- Ce-ar fi sa pornesti tu motorul si sa dai drumul la aerul conditionat? Ma intorc intr-o clipa.
Jordan se urca la volan, porni motorul si ajusta butonul aerului conditionat. Il privea pe Noah in oglinda laterala. In acel moment, el si Joe vorbeau cu pompierul. Joe scoase apoi mobilul si dadu un telefon, iar Noah se intoarse spre masina clatinand nervos din cap. Se indrepta spre locul din dreapta, iar Jordan se muta pe scaunul pasagerului si-i facu semn sa conduca. Picaturi de sudoare ii alunecau pe gat,asa ca Jordan dadu aerul mai tare si indrepta curentul direct spre el.
- De ce nu vrei sa conduci?
- E aglomerat, zise ea. Urasc sa conduc cand este mult trafic.
Ii lua o secunda sa priceapa ce spusese. Noah incepu sa rada.
- Ce inseamna mult trafic in Serenity? Trei, patru masini in fata ta?
- Bine, nu-mi place sa conduc. Inainte ca el sa aiba timp sa comenteze,il intreba : care-i treaba cu Joe?
- Face rost de un mandat ca sa putem intra in casa lui J.D. Vorbeste chiar acum cu un judecator din Bourbon.
- Intru cu tine. Pentru ca pun pariu ca o sa-mi gasesc laptopul. Si daca e asa...
- Ce? Ce o sa faci?
- Ceva. Toate documentele mele sunt acolo, toate conturile...
- Ti-e teama ca ti-ar putea accesa cineva informatiile personale?
- Nu, sunt codate. Nimeni nu poate intra in fisierele mele.
- Atunci de ce iti faci atatea griji?
- Pur si simplu stiu ca, daca as avea toate informatiile si datele, as putea deslusi misterul.
Noah se uita pe geam.
- Ma intreb cat o sa-i ia lui Joe sa urce in masina si sa ajunga la casa lui J.D .
-As zice ca vreo cinci secunde.
Calculul lui Jordan se baza pe faptul ca Joe tocmai alerga spre ei.
- E semnat,ii striga lui Noah. Dar puteam intra oricum. Un vecin tocmai a sunat sa spuna ca usa din fata a casei lui e larg deschisa.
In clipa urmatoare erau pe drum.
-N-ar trebui sa-l sune cineva pe seriful Randy?
- Il las pe Joe sa decida asta, zise Noah ridicand din umeri.
Jordan isi schimba pozitia in scaun.
- Seriful s-a intors la o suta optzeci de grade. La sectie era aproape. ..umil,dar cand a venit in parcare cu fratele lui si a vazut ca J.D. m-a lovit, a fost destul de dur.
- Face tot ce poate sa-l tina pe fratele lui departe de necazuri. Stie...
- Ce stie?
- Ca J.D. E o cauza pierduta. Dar ii inteleg loialitatea. Doar e fratele lui.
- J.D. are o asemenea loialitate? Pun pariu ca nu. Serifului Randy i-ar fi mai bine daca fratele lui s-ar intoarce la inchisoare. Jordan isi freca bratele ca pentru a indeparta un fior neasteptat. Daca se intampla ca J.D. sa fie in casa, aveti grija. Avea o privire nebuneasca in ochi. Nu stiu cum sa explic. Era plin de ura...si infiorator.
- Abia astept sa-l cunosc. Pot sa fiu si eu destul de nesuferit.
- Tine minte ca este nevinovat, pana la proba contrarie.
-Te-a lovit. Asta e tot ce-mi amintesc eu.
Joe parca pe aleea casei lui J.D. Noah trase masina in spate lui.
- Tu astepta aici. Tine usile incuiate,o sfatui el pe Jordan.
Cu gesturi rapide,scoase pistolul din toc si alerga spre usa din fata.
- Intra, ii spuse lui Joe. Tu te duci spre stanga, eu spre dreapta.
Inima lui Jordan statu in loc atunci cand Noah se napusti in casa cu arma in mana. Isi spuse ca totul avea sa fie bine. Era un agent federal, antrenat sa se apere. Auzise povesti despre situatiile ingrozitoare prin care trecuse si ii vazuse cicatricile. Stia foarte bine ce facea.
Avea sa fie bine. Incuviinta din cap ca sa sublinieze si mai tare acel gand. Si totusi, se mai intamplau si accidente ciudate, sau uneori apareau surprize...si nu din categoria celor placute.
Se ambala prea mult, cum ar fi spus mama ei. In clipa urmatoare insa, Noah iesi, confirmandu-i ca totul era in regula. Casa lui J.D. era atat de mica, incat nu le trebuira mai mult de cateva minute ca sa se asigure ca nu era nimeni inauntru.
Jordan debloca portiera, iar el deschise usa.
- Se pare ca J.D. a plecat in mare graba,iar usa nu s-a inchis. Astepta sa vezi...
Il intrerupse Joe, care fugea dinspre casa spre gradina,strigand:
- L-au gasit pe J.D. !
CITEȘTI
Dansul Umbrelor
RandomJordan Buchanan este fericita ca fratele si cea mai buna prietena a ei se casatoresc. Nunta este grandioasa, caci Dylan Buchanan si Kate MacKenna reprezinta fiecare o dinastie ilustra.Totul decurge perfect pana la aparitia unui oaspete nepoftit-prof...