capitolul 42

30 4 1
                                    

Cand Noah veni dupa-amiaza sa vada cum se mai simtea, Jordan statea in sezut, cu multe perne aranjate in jurul ei.
Era palida din nou,iar Noah ii spuse asta asistentei dupa ce femeia termina sa-i ia temperatura.
- Ei bine, mai devreme s-a ridicat din pat si a si facut cativa pasi, il informa ea vesela. Acum este foarte extenuata.
La fiecare vizita, Jordan avea mintea din ce in ce mai limpede, constata Noah. Profitand de prezenta lui, incerca sa-si pledeze cauza in fata asistentei.
- As putea bea putinta apa,te rog?
Asistenta clatina din cap cu fermitate.
- In nici un caz. Inca nu ai voie sa inghiti nimic. Iti aduc un prosop rece si poate niste gheata.
Ce-ar fi putut face un prosop? Noah astepta sa ramana singuri, apoi veni la marginea patului si-i atinse bland mana lui Jordan.
- Cum te simti?
- De parca am fost impuscata.
- Ei bine, scumpo, exact asta s-a intamplat.
Gata si cu compatimirea. Mama ei o veghease aproape toata dimineata si, de fiecare data cand Jordan deschidea ochii, isi stergea lacrimile de pe obrajii si o intreba ce putea face pentru ea. De asemenea, i se tot adresa cu "biata de tine " . Noah proceda exact invers- se purta de parca nu era mare branza ca fusese impuscata. Jordan prefera de departe abordarea lui.
- Pun pariu ca de-abia astepti sa te intorci la viata ta obisnuita, ii zise ea.
Vocea ii suna jalnic. Inchise ochii o secunda, asa ca nu vazu expresia exasperata de pe chipul lui.
- Nu te culca inca, o ruga.
- Ce schimbare! Toti cei care intra aici imi ordona sa ma culc.
- Tii minte ce mi-ai zis cand erai la reanimare?
Jordan il privi suspicioasa.
- Am vorbit mult?
- Nu prea mult, rase Noah. Dar ai pomenit despre impuscaturi.
- Da. ..murmura ea cu ochii mariti. Dave Trumbo a incercatsa urma omoare. Continua in graba ,de parca ar fi inteles pe parcurs enormitatea situatiei: de ce m-a impuscat? Ce i-am facut eu lui vreodata? Se gandi cateva clipe ,dupa care rosti sarcastic: probabil ar fi trebuit sa cumpar o masina de la el.
Stranse pleoapele si incerca sa se gandeasca. Stia ca voia sa-i mai spuna si altceva lui Noah, dar nu-si amintea ce anume.
- Nu i-ai facut nimic, o asigura el. Poti sa te culci acum. Vorbim mai tarziu.
Trase scaunul aproape de patul ei si se aseza. Era vlaguit. Daca s-ar fi putut odihni,macar un minut. ..
- Ti-ai dat seama de ce? Eu da. Vocea ei ii intrerupse visele.
Noah se uita la ea si o vazu zambind.
- Ce anume?
- Data-1284. Si coroana.
- Despre ce vorbesti?
- Ai uitat de documentele lui MacKenna?
- Nu, n-am uitat.
- Data nu e de fapt o data.
Oare Jordan stia ca vorbele ei nu aveau nici o logica?
- Bine, o aproba el intr-o doara.
- E adresa lui Trumbo. Royal Street numarul 1284. Acolo locuieste. Asa ca de ce nu mi-l aduci aici, ca sa port o mica discutie cu el?
Noah zambi. Vechea Jordan se intorcea cu forte proaspete.
- Nu pot sa cred ca nu mi-am dat seama mai devreme, continua ea,dar, in definitiv, citeam documente istorice. Si stii ceva?
- Spune-mi.
- Trumbo a vazut. Doar asa putea sa stie.
- Ce a vazut?
- Cand m-a intalnit prima data, la restaurantul lui Jaffee, aveam multe hartii imprastiate pe masa. Le-a numit teme. Sigur trebuie sa fi observat. Avea gura uscata si o durea gatul. Inghiti in sec,adaugand: Trumbo a vazut data,1284, si coroana. Ce-a zarit in documentele lui MacKenna era chiar adresa lui. Doar ca noi nu stiam ce inseamna. Cutiile pe care le-am trimis prin posta sunt la mine in apartmentul. S-ar putea ca pe foile alea sa mai existe si alte informatii care sa-l incrimineze. Ar trebui sa trimiti pe cineva acolo. Acum sunt dovezi.
Noah il suna imediat pe Nick.
- Oamenii nostri sunt pe drum, o asigura el.
- Dar le trebuie cheia mea.
-Ba nu le trebuie. Pot sa intre si fara. Odihneste-te acum!
- Deci nu l-ai prins inca?
- Nu inca. Dar o sa-l prind.
Pleoapele lui Jordan se inchisera. Noah astepta ca ea sa adoarma, inainte sa inchida si el ochii.
O ora mai tarziu, Nick il scutura ca sa-l trezeasca.
- Ne asteapta.
Noah se dezmetici intr-o clipita, iar mana i se duse automat la tocul armei.
- Ce naiba...
- Hai, ne astepta, repeta Nick.
- Vorbeste mai incet. O s-o trezesti pe Jordan.
Nick incepu sa rada.
- E deja treaza. Tu dormeai. Vorbim deja de cateva minute bune.
Abia cand se ridica in picioare, Noah isi dadu seama ca judecatorul Buchanan si cel mai tanar membru al familiei, Zachary, erau si ei in camera. Nick ii facu semn sa-l urmeze pe hol. Noah se razgandi chiar inainte de a-i ordona unui judecator federal sa nu-si oboseasca foarte tare fiica.
- Am vesti foarte proaste,ii zise Nick. Pruitt a intrat prin efractie in apartmentul lui Jordan. A luat toate copiile.
- Ah,la naiba! De ce n-am trimis pe cineva acolo mai devreme?
- Jordan a fost impuscata. Ea a fost prioritatea ta...si a mea,de altfel.
Noah ofta din rarunchi. Nu putea lasa garda jos. In acel moment, mai mult decat oricand, trebuia sa fie in cea mai buna forma. De dragul lui Jordan.
- Am nevoie de cafea.
- Pete ne astepta la cantina. Hrana e groaznica, dar tot ar trebui sa mananci ceva. Eu am mancat si a fost absolut oribila.
- Ce reclama buna. Abia astept!
Liftul nu mai venea odata, asa ca o luara pe scari. Doctorul Morganstern statea singur la o masa din colt. Noah isi lua un suc si merse sa i se alature.
Pete avea in fata o portie de salata complet neatinsa. Il vazu pe Noah uitandu-se la ea.
- Imi aminteste de perioada facultatii,mormai doctorul, impingand farfuria cu o incruntatura dezgustata. Sa trecem la treaba! Sunt mai multi agenti foarte dornici sa preia cazul asta. Sunt nerabdatori sa-l prinda pe Pruitt viu.
- Ia stai asa, interveni Nick. Se gandesc sa-l gratieze iar daca mai depune marturie impotriva catorva dintre asociatii lui Chernoff?
- Sincer sa fiu, chiar nu stiu. Sunt foarte evazivi.
- Pruitt a omorat trei oameni in Serenity si n-a lipsit mult ca Jordan sa fie a patra. In nici un caz nu o sa scape asa usor nenorocitul asta, riposta Nick.
- Asta nu e decizia noastra...
- Ba da, e. Noah era foarte categoric.
- Fii al naibii de sigur ca da, intari prietenul sau.
- Se intampla sa fiu de acord, zise doctorul Morganstern, nevrand sa profite de pozitia lui de superior al celor doi.
- Unde sunt agentii astia? Intreba Nick.
- In cealalta parte a orasului, asteapta sa le dam OK-ul.
- Sa le dam OK-ul pentru ce?
- Sa-l dea pe Pruitt in urmarire generala,ofta Pete.
- Este o nebunie, protesta Noah. O sa dispara cat ai clipi.
- Si tu ce propui?
- Pruitt crede ca e in siguranta deocamdata. Dar nu stie ce scrie in documentele alea sau daca mai avem si alte informatii despre el.
- Cum poti fi atat de sigur ca asta gandeste?
- Pentru ca e aici. Toata lumea il cauta, iar el n-a iesit la suprafata. E prudent. Jordan mi-a zis ca tinea documentele alea imprastiate pe masa, cu numarul strazii lui scris acolo limpede ca buna ziua. S-ar putea sa creada ca mai sunt si alte informatii incriminatorii in hartiile profesorului.
- Crede ca inca mai poate indrepta situatia,adauga Nick.
- Da, si a facut un pas mare in directia asta, conchise Noah. A intrat in apartmentul lui Jordan si a luat copiile.
- Pai si ce urmeaza? Se interesa Pete.
- Jordan, raspunse Noah. Pruitt asteapta sa vada daca supravietuieste sau nu.
Doctorul incepu sa bata cu degetul in masa.
- Daca dam publicitatii numele lui Pruitt, o sa-l pierdem.
- Exact, zise Noah, l-a aprobat Nick.
- Nu putem sa se intample una ca asta. Ai vreun plan?
Noah se bucura de intrebare.
-Da. O sa-i intindem o cursa acestui sobolan.
- Unde? Vru Nick sa stie.
- Am sa-l ademenesc pe Pruitt inapoi in apartmentul lui Jordan, dar va trebui sa ne miscam foarte repede ca sa aranjam totul.
Nick zambi, insa Pete se incrunta.
- Si cum ai de gand sa faci asta?
- O sa dau un singur telefon, zise Noah. Doar de atat e nevoie.

Dansul Umbrelor Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum