capitolul 30

33 4 0
                                    

-Iti spun de pe acum ca, daca este aglomerat la bistroul lui Jaffee, eu intru pe usa din spate si mananc in bucatarie.
Noah puse intrebarea cea mai evidenta.
- De ce?
Jordan il privi uimita.
- Nu vreau sa mai trec prin inca un proces al Inchizitiei. Si cu siguranta nu vreau ca oamenii sa se holbeze la mine cand manabc. Nu face bine la digestie.
- Oamenii sunt doar curiosi,asta-i tot. Impaca-te cu ideea, scumpo. Esti centrul atentiei.
- O,da,sigur ca sunt centrul atentiei. Au murit trei oameni de cand am ajuns aici. Daca iei in calcul numarul locuitorilor,numarul de morti subite si apoi lasi loc unei anomalii statistice...
- Si asta presupun ca ai fi tu.
- Exact. Eu sunt deviatia din calculele mele.
- Sigur ca esti, rosti el pe un ton sec.
- Astfel, nu poti trage decat o singura concluzie.
- Care anume?
- Ca am pornit o epidemie.
Noah isi puse bratul in jurul ei si o trase aproape.
- Bravo,fata mea, zise el taraganat.
- Nu e amuzant.
- Scumpo, e putin amuzant.
Ea ofta. Nu-i venea sa creada cat de usor se lasa zguduita zilele acelea.
- Bine, poate sunt putin irationala, ceea ce, apropo, nu-mi sta in caracter. Eu sunt mereu rationala. Dar aici. ..parca nu pot gandi limpede. "Mai ales cand ma aflu in preajma ta",adauga ea in gand.
Traversara strada. Restaurantul lui Jaffee se afla chiar in fata lor,iar Jordan putea vedea cativa oameni inauntru, insa majoritatea meselor erau goale.
- Intram,mancam,iesim. De acord?
- Suna ca o cina minunata. Putem macar sa ne asezam la o masa sau chiar trebuie sa mancam in picioare? Intreba el,deschizand usa.
Angela paru bucuroasa sa ii vada.
- Salutare, Jordan, striga ea.
- Salutare, Angela. Ti-l amintesti pe Noah.
- Sigur ca da, zambi chelnarita. Masa voastra va asteapta. Dupa cate ati facut azi, trebuie sa fiti ingrozitor de flamanzi. Le lua comanda de bauturi si remarca:ati ajuns la tanc. Tocmai voiam sa dau jos fetele de masa.
- Clientela a fost slaba?
- Asa e mereu in serile de poker. Incheiem cu o ora mai devreme, ca Jaffee sa apuce sa curete bucataria. Nu-i place deloc sa intarzie la poker.
Noah merse la toaleta sa se spele,iar cand se intoarse, bauturile erau deja pe masa si Angela astepta.
- Nu vreau sa va grabesc, zise ea. Dar promit ca puteti sta cat vreti voi dupa ce transmit comanda de mancare, pentru ca Jaffee ar vrea sa se apuce de gatit.
Le facu cateva recomandari si,de indata ce isi alesesera felurile,se grabi inapoi in bucatarie.
Jordan se relaxa. Se eliberase si ultima masa, iar ea si Noah ramasesera singurii clienti din restaurant. Nu-i intrerupsesera nici Angela, nici Jaffee.
Noah ridica sticla de bere pentru un toast.
- Pentru ultima noastra noapte in Serenity.
Jordan ridica cu ezitare paharul cu apa rece.
- Sa speram ca e ultima noastra noapte in Serenity.
- Daca mai au loc multe crime, vor trebui sa schimbe numele orasului, observa el luand o inghititura zdravana.
- Am cam exagerat, nu-i asa? spuse ea. Eram sigura ca o sa ne gasim iar in mijlocul unei multimi care pune tot felul de intrebari despre incendiu si despre J.D. ,dar uite ca avem tot restaurantul pentru noi si putem lua cina in liniste. Asta da noroc, nu crezi?
Noah ii zambi, dar nu zise nimic. Angela era ocupata sa impatureasca fete de masa, dar observa ca tava pe care o pusese alaturi era plina cu carti de joc. Era limpede ca Jaffee gazduia seara de poker la restaurant. Se intreba cat avea sa-i ia lui Jordan sa se prinda de acest lucru.
Dar eanu era deloc atenta la Angela. Era prea ocupata, gandindu-se la lista pe care o descoperise agentul Street.
-Ce se va intampla cu inregistrarile facute de J.D.? Intreba ea in soapta. Vor fi facute publice?
- Probabil ca nu.
-Stii ce nu inteleg eu? Toata lumea pare sa stie ce face toata lumea, deci cum reusea Charlene sa-si ascunda micul...hobby?
Noah izbucni in ras.
- Hobby? Pe-asta n-am mai auzit-o pana acum.
- Cum au reusit toti oamenii aceia de pe lista sa-si ascunda activitatile clandestine?
- Daca-ti doresti ceva suficient de mult, gasesti o cale, zise el ridicand din umeri.
Jordan inclina capul si-l privi iscoditor.
- Tu ti-ai dorit vreodata ceva atat de mult, incat sa risti totul?
Noah o studie atent.
- Da, cred ca da, spuse in cele din urma.
Conversatia lor se incheie cand Angela se intoarse ca sa le ia farfuriile goale si sa le duca la bucatarie. Jaffee iesi ca sa-i salute si sa o intrebe pe Jordan daca n-o deranja sa se uite putin la Dora.
Noah se ridica odata cu ea.
- Cine e Dora?
- Computerul, ii explica Jordan. Ma intorc imediat. Termina-ti bautura.
- Ii tin eu companie, promise Angela. Mai vrei o bere?
- Nu, mersi. Cand incepe seara de poker?
- In vreo cincisprezece minute. Cred ca o sa apara si domnii in curand. Ei,ia te uita! Dave Trumbo coboara din masina, si e si Eli cu el. Ei ajung mereu primii. Sunt prieteni la toarta,adauga ea. Eli e cel mai bogat om din Serenity, poate chiar din tot Texasul,dupa cum se zvoneste. Impinse soldul on fata si-si puse mana in talie, urmand pe un ton coborat: pun pariu ca te intrebi de unde are atatia bani. Nimeni nu stie sigur, dar tuturor ne place sa facem speculatii. Eu cred ca poate i-a mostenit. Totusi, nici unul dintre noi nu indrazneste sa-l intrebe asta. Nu vine prea des in oras. E mai retras de felul lui, in timp ce Dave e exact opusul. Zice ca n-a intalnit niciodata o persoana de care sa nu-i placa.
- Femeile nu joaca poker?
- Ba sigur ca da, insa nu ne place sa jucam cu barbatii. Sunt prea competitivi si nu au rabdare sa stea la taifas. Avem si noi seara noastra de poker. Iata-l si pe Steve Nelson. Nu mai stiu daca l-ai cunoscut seara trecuta. El are singura firma de asigurari din imprejurimi.
Jordan lucra la computer , nestiind ca incepusera sa soseasca jucatorii de poker. Noah se intreba daca auzea galagia. Nu trecu mult si restaurantul se umplu.
Tanara femeie rezolva repede ultima problema a lui Jaffee. Incurcase doua comenzi. Chiar daca auzea oameni vorbind, era concentrata pe sarcina descurajatoare de a-l ajuta pe patronul bistroului sa inteleaga unde gresise, ca sa nu mai repete eroarea.
- Tine minte, ii spuse, Dora nu musca.
Jaffee se sterse pe maini pe un prosop si incuviinta din cap.
- Dar daca mai am probleme...
- Poti sa-mi trimiti un e-mail sau sa ma suni,il linisti ea.
Ii dadu cateva sugestii despre cum sa detecteze defectiunile tehnice,dar privirea lui sticloasa o lamuri ca nu intelesese nici o iota. Avu presentimentul ca o perioada avea sa primeasca telefoane zilnice de la el. Acel gand o facu sa zambeasca in timp ce se intorcea la masa.  In cele din urma seara se dovedea a fi una linistita. Cea mai mare dilema a ei era ce desert sa-si comande. Sau poate sa renunte?  Zgomotul ii deranja gandurile si se opri brusc in usa cand zari toata aglomeratia.
Noah o vazu intrand in sala si se gandi ca expresia de pe fata ei era nepretuita.
- Ce-i chestia asta? Sopti ea.
- Seara de poker.
-Aici? Seara de poker este aici? De ce am crezut...am presupus...crezi ca am putea pleca acum, pur si simplu?
- Ma indoiesc.
- Ne-am putea furisa prin spate...
Noah clatina din cap.
- Nu e o optiune sa ne furisam.
Cand se intoarse, intelese de ce. Toti barbatii din incapere se ridicasera in picioare, iar cei care nu o cunoscusera inca asteptau sa fie prezentati.
Jaffee facu onorurile. Erau atat de multi;crezand nu le putu retine numele. Fiecare din ei spuse "Salutare ". La final, incepura sa o bombardeze cu intrebari.
Nu voiau sa stie doar despre incendiu si moarte ingrozitoare a lui J.D. Voiau sa le relateze cum ii descoperise in masina ei pe profesor si pe Lloyd.  Jordan n-ar fi fost uimita nici daca i-ar fi cerut o reconstituire. Raspunse la toate intrebarile lor de o curiozitate morbida-la unele chiar de doua ori. Fu in stare chiar si sa rada la un moment dat, iar Dave, vanzatorul innascut,incerca sa-i vanda o masina noua.
Noah avu si el parte de o groaza de intrebari.
- Joe crede ca J.D. i-a ucis pe cei doi barbati? Se interesa Jaffee.
- E un tip tare inteligent, comenta Dave. Pun pariu ca da.
-Am auzit ca disparuse J.D., interveni un barbat pe nume Wayne.
- Joe avea suficiente probe ca sa-l aresteze? Intreba Dave.
- Acum nu mai conteaza, nu-i asa? Omul e mort, aminti Steve Nelson intregului grup. Domnule agent Clayborne, ati apucat cumva sa verificati casa lui J.D. ?
Lui Noah ii venea destul de greu sa nu zambeasca. Stia ce-l rodea pe Steve. Voia sa stie daca J.D. pastrase inregistrarile.
- Da, am verificat-o. Probele au fost luate de ceilalti doi agenti FBI si duse pentru verificari. Desi nu erau prea multe.
Steve nu avea o fata inexpresiva,care i-ar fi fost de folos la jocul de poker.  Noah putu vedea usurarea din ochii lui si intelegea de ce. Vazuse numele lui Steve pe lista aceea, nu doar pentru ca se culca cu Charlene, ci si pentru niste practici reprobabile din domeniul asigurarilor.
- Crezi ca vom afla vreodata de ce J.D. i-a omorat pe cei doi? Intreba Dave.
- O sa ne spuna Joe dupa ce afla ceva, raspunse Steve cu convingere.
- Imi pare rau pentru Randy Dickey. A ajuns un serif destul de bun. Asta o sa fie o lovitura grea pentru el. Cred ca J.D. era singura lui ruda in viata, remarca Dave.
Noah il observa pe Eli Whitaker stand intre ceilalti barbati, ascultand conversatia,dar fara sa faca vreun comentariu.
- Tu cu ce te ocupi, Eli?  Il intreba.
- Cresc cai si am niste vite.
- Ce rasa?
- Vitele sunt in mare parte din rasa Longhorn. Par sa fie cele mai rezistente in partea asta a tarii.
Noah ii mai puse cateva intrebari lui Eli despre activitatea sa si la scurt timp dupa aceea se indepartara de grup, discutand despre cresterea vitelor.
Dave ranji.
- Nu l-am vazut niciodata pe Eli stand la taclale cu un nou-venit.
Ceilalti barbati il aprobara din toata inima.
Steve se intoarse catre Jordan.
- Stiu ca voi doi nu sunteti de foarte mult timp pe aici, dar nu-mi pareti nou-veniti. Ati provocat multa agitatie in oraselul nostru. Cand plecati din Serenity?
-Maine, raspunse ea.
- Mi-a facut placere sa te cunosc, zise Dave.
- Cred ca le-au ajuns cu intrebarile pentru o seara, le spuse Jaffee tuturor.  De ce nu mergeti sa va luati bautura de la bar si apoi sa va asezati?
In timp ce majoritatea barbatilor se imprastiara prin camera, Dave, Eli si Jaffee venira spre Jordan.
- O sa-mi fie tare dor de tine, zise patronul bistroului. Imi pare rau ca ti-ai pierdut documentele. Am auzit ca a trebuit sa le lasi la casa profesorului. Te chinui atat de mult sa faci atatea cópii, ca apoi sa le vezi ducandu-se pe apa sambetei.
- E mare pacat. Nu ne ziceai ca ai venit tocmai din Boston dupa lucrarile acelea? O intreba Dave.
- Adica au ars toate? Se mira Eli.
Jordan reusi pana la urma sa spuna si ea ceva.
- Mai am copiile. Nu se aflau la locul incendiului si trimisesem deja cateva acasa prin posta,inainte sa fie distruse originalele. Dar daca vor vrea sa le vada Joe si ceilalti doi agenti care se ocupa de ancheta, va trebui sa le trimit inapoi.
-Asta e o veste tare buna, exclama Jaffee. N-ai facut calatoria asta degeaba. Cina e din partea casei si nici sa nu te gandesti sa te contrazici cu mine pe tema asta. Eu si Dora iti multumim din tot sufletul pentru ajutorul acordat. Sper sa mai treci pe aici intr-o zi, macar cat sa ne dai binete.
O imbratisa de la revedere si-i stranse mana lui Noah.
- Daca vreunul din voi mai are nevoie de o masina, sa va ganditi la mine.  V-o aduc chiar eu la Boston, se oferi Dave.
- Si sa stii ca e in stare s-o faca, striga Eli, indepartandu-se spre masa.
Noah ii lasa chelneritei un basis generos si o conduse pe Jordan spre usa,prin mijlocul unui cor de salutari.
Timp de cateva minute, nici unul din ei nu scoase o vorba.  Intr-un tarziu, Jordan rupse tacerea.
- Hmmm. Seara de poker.  Nu ma asteptam la asta.
Noah incepu sa rada.
- N-am mai vazut niciodata expresia aia pe chipul tau...cea din momentul in care ai vazut multimea.
- Seara n-a fost asa de rea. Am luat o cina minunata, fara nici o intrerupere,si am cunoscut niste domni foarte incantatori. Incantatori. ..si interesanti,adauga ea.
- Si stii ce e si mai interesant?
- Ce?
- Ca jumatate dintre acei domni fermecatori sunt pe lista.

Dansul Umbrelor Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum