"Keet" hoor ik robotarm door mijn oortje roepen. "Heb je hem al kunnen vinden." "Nee, hij zit waarschijnlijk al in een trein." En precies toen ik dat zei zag ik hem een trein in glippen. "Wacht hij rent net de trein op spoor vier in. Die rijd nu net weg. Waar gaat die trein heen?" "Dat zoek ik wel uit." Hoor ik een van de soldaten zeggen. "We horen het wel als je het weet. Dan gaan keet en ik er wel heen. Dan kunnen we het misschien wat stiller proberen dan lukt het waarschijnlijk wel." Reageerde robotarm." " Nee. Keet wordt overgeplaatst en voor jouw hebben we een andere taak." Het bleef een paar minuten stil. Pas toen robotarm weer reageerde drong het tot me door wat er gezegd was. Mijn leven ging verschrikkelijk veranderen. Alweer. "Waar gaat Keet heen?" "Naar de geheime winter soldier basis. We gaan kijken of zij ze wel onder controle kan houden." "Dat kun je niet doen. Ze is pas zeven! Dat lukt haar niet!" Ik begreep er helemaal niets meer van. Waar ging dit over? En hoezo winter soldier basis? "Waar hebben jullie het over? Wie kan ik niet aan? Welke geheime basis? Ik snap het niet." "mond dicht jij! Je staat op een druk trein station, weet je nog?!" Riep de soldaat boos. "Sorry, ik kom wel terug. Leggen jullie het me dan uit?" "Nee, want dit hele verhaal gaat niet door, dat kunnen jullie niet doen." Reageerde robotarm, waardoor alles alleen maar waziger werd. "De missie is voorbij je kent de procedure winter soldier. Kom nu terug naar de basis." Daarna bleef het stil terwijl ik het station uitliep met een leren jack dat ik had aangetrokken om mijn wapens te verbergen. Toen ik terug kwam bij het huis zag ik dat er een paar soldaten in een tweede busje op mij zaten te wachten. We reden veel te snel over alle wegen, maar dat drong nauwelijks tot mij door. Ik was veel te verward na alles wat er was gebeurd en vooral wat er was verteld...
JE LEEST
Live to never die
FanficVoor iedereen die het het verhaal silverwings van marvelis leest dit is het verhaal van keet, een Nederlandse fanfic van het complete marvel universum