ik haat hem nog meer!

16 3 1
                                    


Rakker staat voor de deur van de kamer waar volgens Tony niets is. Ik loop erna toe en zie dat Tony ook net aankomt van de andere kant van de gang. "Waarom loopt dat beest hier los?" Hij schreeuwt het net iets te hard naar mijn zin. Ik negeer maar gewoon wat hij zegt. "Wat is er in die kamer?" Vraag ik terwijl ik kijk hoe Rakker zijn neus onder de deur door probeert te steken. Ik neem een keer diep adem door mijn neus om te ruiken wat hij ruikt. Dezelfde lucht als dat er altijd in Moon haar steegje hing. Raar. "Niets. Er is helemaal niets in die kamer." Ik hou mijn hoofd scheef en luister naar zijn hartslag. Die blijft normaal, hij liegt dus niet. "Nou er moet nu echt wel iets zitten anders had Rakker hier niet zo gestaan. En daarbij ruikt het hier naar Moons steegje en dat ruikt niet bepaald lekker." Er klopt iets niet, als Tony hier echt niets had, wat zat er dan in die kamer. Tony staart me aan, terwijl ik de deur opentrek. Er rent een hele groep ratten naar buiten. "Blijf!" Roep ik snel naar Rakker, voordat hij erachter aan gaat. "WIE HEEFT DIT GEDAAN?!" Schreeuwt Tony volop in mijn oor. Ik zie Dawn en Jayden staan. "Het was Moon!" roepen ze in koor. Woedend loopt Tony weg. Die gaat Moon natuurlijk zoeken voor uitleg. Sukkel. Ik hoef echt niet hoef hun hartslag niet eens te horen om te weten dat ze liegen. "Jullie waren het, of niet soms?" Vraag ik ze dus. "Het was" Begint Dawn, maar Jayden onderbreekt haar. "Het was Dawn." Snel loopt Jayden weg. Watje. "Dus wat was dat nou?" "Nou Tony wou gaan testen op ratten en dat vond ik zielig dus had ik ze gestolen en tijdelijk hier gelaten." "Wouw... Wacht, Tony wou op die beestjes gaan testen?!" "Ja." urg hoe kan hij dat nou doen?! "Oke nu haat ik hem nog meer!" "Dus je verteld hem niet dat ik het was?" Wat? denkt ze echt dat ik dat ooit zou doen? "Nee natuurlijk niet, ik heb een hekel aan Tony en jouw mag ik nog een soort van." "Is dat een compliment?" Ik denk even na. "Ja voor iemand die een leven lang iedereen haatte wel ja." Het is waar ik haatte iedereen, want, nou ja, iedereen haatte mij ook. Ik was alleen met robotarm als enige vriend, voor zover je dat een vriend kan noemen...

Live to never dieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu