"Abang.... Abang tahu tak... yang Ain dah lama sukakan abang..." bicara Ainul yang sedang berada dalam dakapan Ammar.
"Tahu. Dah lama abang tahu" jawab Ammar.
"Abang tahu sebab abang baca diari Ain kan?" Soal Ainul. Ammar mengangguk kecil sambil tersengih.
Ainul pantas mencubit manja lengan Ammar. Ammar mengaduh.
"Eyyyy, abang ni jahat tau! Tak amanah" ujar Ainul. Ammar ketawa tak behenti.
"Sayang tahu tak apa perasaan abang masa baca diari tu?" Soal Ammar.
"Marah. Benci." jawab Ainul ringkas.
Ammar ketawa lagi.
'Ehh gelak pulak!' Gumam Ainul.
"Taklah. Abang tak marah pun. Abang seronok. Excited. Nak tau tak sebab apa?"
Ainul mengangkat kepala tanda ingin tahu.
"Sebabbbb. Masa tu baru abang tahu, yang abang ni tak bertepuk sebelah tangan" jawab Ammar jujur.
Ainul berkerut.
"Kalau seronok... kenapa abang koyak diari Ain? Kenapa abang lempar aje diari tu pada Ain?' Soal Ainul, kali ini nadanya sedikit tinggi.
"Sebab lepastu abang ternampak gambar arwah ayah Sayang. Im sorry ya? Masa tu abang bodoh lagi" Ammar meminta maaf.
Ainul sengaja menarik muncung.
Ammar mencubit pipi Ainul. Bibir Ainul yang muncung itu diciumnya sekilas.
"Eyyy, nakal!" Teriak Ainul.
"Dahtu, tarik muncung tu kenapa? Abang ingat Sayang suruh abang cium. Abang ciumlah" ujar Ammar.
'Tula sape suruh muncung. Hehehe, padan muka!' Hati Ammar berkata kata.
"Kan abang dah mintak maaf? Abang tahu abang salah. Okay, sayang?" Pinta Ammar.
Ainul tersenyum.
"Maknanya, abang pun sukakan Ain jugaklah?" Soal Ainul, inginkan kepastian.
"Ish, perasan betul lah sayang ni!" Seloroh Ammar.
Wajah Ainul sudah merona merah. Malu!
"Hm? Okaylaa Ain memang suka syok sendiri"
Ammar ketawa. Ainul mengalih tangan Ammar dan ingin beredar dari situ. Namun, Ammar pantas menangkap tangan Ammar.
"I love you, dari dulu. Saaaammmmpaiiiii sekarang" ucap Ammar sambil menarik Ainul ke pelukannya.
"Betul? Tak tipu?" Soal Ainul.
"Demi Allah, abang sayangkan Ainul Mardhiah dari dulu sampai sekarang dan selamanya"
"Dulu, kini dan selamanya?" Soal Ainul. Dia ketawa. Begitu juga Ammar.
*********
Datuk Zikry membuka pintu bilik dengan perlahan. Kelihatan isterinya itu sedang melumur losyen ke tubuhnya di atas katil. Puan Rose hanya mengenakan baju tidur satin paras lutut.
Datuk Zikry menelan air liurnya.
'Gulp! Seksinya! Astaghfirullah!' Bicara hati Datuk Zikry. Dia menapak perlahan menuju ke katil.
Puan Rose yang menyedari kehadiran suaminya itu hanya membisu. Masing masing kelihatan kekok. Alahai, comel sungguh pengantin baru ni!
"Rose...." tegur Datul Zikry.
"Hmm??"
"Ehem. Saya... nak minta maaf. Sebab terburu buru ceraikan awak dulu. Kita patutnya boleh bawak bincang kan?" Datuk Zikry memulakan bicara.
Puan Rose atau kini sudah bergelar Datin Rose hanya tersenyum.
"Abang tak salah. Rose yang salah. Rose tak patut curang dulu, Rose tak patut" ujar Datin Rose.
'Abang? Yahoooo!!!' Datuk Zikry bersorak dalam hati.
"Abbb. Abang pun salah juga. Sebab abbbbanggg selalu abaikan Rose dan Ammar." Ucap Datuk Zikry yang tergagap apabila menggunakan panggilan abang. Kekok rasanya.
"Sudahlah abang. Perkara yang lalu biarkan berlalu. Sekarang, keluarga kita dah bersatu, kan?"
Datuk Zikry tersenyum. Hatinya lega saat ini.
"Okaylah. Abang nak tidur. Dah ngantuk"
"Aik? Takkan nak tidur dah? Taknak buat aktiviti sebelum tidur?" Soal Puan Rose.
Datuk Zikry terpana.
'Gulp! Aktiviti? Apakah?' Dia bingung.
Puan Rose tersenyum.
"Abang lupa ke? Biasanya, sebelum tidur kan kita akan...."
"Main O som!" Datuk Zikry menjerit. Baru kini dia ingat.
"Haaaa ingat pun. Siapa kalah, dia kena belanja lunch!"
"Well, abang kan champion! Bersiap sedialah duit yang banyak untuk belanja Abang lunch esok"
"Elehhhh. Kita tengok siapa yang akan kalah nanti" ujar Puan Rose. Taknak kalah!
Hambar? Maaf ya 😂😂😂
okay, part yang seterusnya dijamin akan tamat! Huhu, rasa sedih laa pulak. Korang sedih tak?
Tak????!!!! Okay fine, hahahaha 😭😭😭
commentlah apa apa yg patut sebelum cerita ni tamat. Tau? Heheh. Kalau sudi vote laa ehh. Thanks banyak banyak ☺☺☺☺
YOU ARE READING
Ternyata Salah Mencintaimu
RomansaKisah perih yang dilalui Ainul Mardhiah sewaktu di bangku sekolah berulang kembali apabila dia bertemu pujaan hati yang enggan menerima cintanya dahulu. Dia benar benar telah melupakan lelaki itu, namun ditakdirkan mereka bekerja di satu pejabat yan...