Prolog af RPoetsch

201 6 1
                                    

Hun ville tættere på. Hun gjorde sig derfor fri fra skyen hun sad på og dalede derefter ned til den næste sky lige under hende. Skrigende blev kraftigere og det skar hende i hjertet. Hun kunne intet stille op! Men blot sidde på de violette skyer og betragte ondskaben, mens hendes skønhed blev ignoreret.

"Lyra! Kom væk derfra!" lød det pludseligt fra en kvinde ovenover hende. Hun så derfor op og fik øje på sin egen mor. Hendes øjne var så lyseblå som himmelen på en sommer dag, mens hendes hår var hvidt som nyfalden sne. Hendes skønhed var som en forårsdag, mens hendes bevægelser var så yndefulde og elegante som en sommerfugls.

"Skynd dig her op!" Sagde hun igen. Denne gang med en stemme så skøn som fuglesang. "Skynd dig! Før du kommer noget til!"

Lyra bestig derefter den ene sky efter den anden. Det var lettere at komme ned, end op. Derfor tog det et god stykke tid før hun var helt oppe ved sin mor. Moderen sukkede lettet og rækkede sine arme ud imod datteren for at imødekomme hende. Men før Lyra nåede at omfavne sin mor, lød et kraftigt brag og ud af ingenting kom nu pludselig et lyn farende lige imod Lyra. Hverken hende selv eller hendes mor nåede at reagere, før lynet ramte Lyra og skubbede hende, med en voldsom kraft ud over kanten af skyen. Hun hørte sin mor råbe hendes navn. Så hende række ud efter hende, for at gribe hende i faldet. Men det stoppede ikke Lyra i faldet. Tværtimod faldt hun nu hurtigere end hun nogensinde havde gjort før ned imod jorden. Skyer fór forbi hendes ansigt. Som tåge der ikke havde til hensigt at gribe hende. Hun følte sig så tom. Så alene. Så forladt! Hvem ville gribe hende? Hvad ville der ske når hun ramte jorden? Ville hun dø nu? Hvorfor havde lynet ikke slået hende ihjel? Hvor kom det overhovedet fra? Spørgsmålene var mange, men tiden var knap. For med et blev alt hvidt omkring hende og lagde en dæmper på hendes mange spørgsmål.

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>

Hejsa verden:)

Dagens kapitel er skrevet af RPoetsch, og jeg var vild med starten, men for at være helt ærlig har jeg aldrig kunnet finde ud af hvad titlen på bogen er? Jeg har prøvet at kontakte (den dygtige) forfatter, men har ikke kunnet få svar, så besluttede mig for at udgive alligevel.

Håber I nyder det dejlige sommervejr, og den sidste del af weekenden'

Vh _paust_

Første kapitel - skrevet af dig?Kde žijí příběhy. Začni objevovat