My Best Twin |1 Forskellen - af OlgaPayne

143 6 7
                                    

Karlas pov.

Lidt om mig selv:Jeg hedder Karla og er 16 år gammel, min mor Susan er 41 år og kommer fra Danmark, hun mødte min far Stefan på 43 år, for 25 år siden i Los Angeles, hvor min far kommer fra. Jeg har en populær tvillingesøster Clara.Jeg er nørden, men også den kloge.Vi bor i Danmark i et stort hus, vi er rimelige rige da min far er en stor sangskriver, hvilket vil sige at han ofte er i andre lande=han er næsten aldrig hjemme.Inden Clara og jeg blev født arbejdede min mor og far sammen med at skrive musik, nu er min mor  psykolog.

-"Karla" siger min mor blidt

-"mmm?" mumler jeg

-"du skal op nu"

-"5 minutter længere"

-"nej Karla, nu" siger  hun lidt strengere

-"okay okay"

Da vi er i maj tager jeg en grå t-shirt, skinny jeans og hvide ankel strømper på. De fleste vil nok tage shorts på, men så vil jeg bare dø af kulde.Jeg sætter mit lyse hår op i en høj hestehale, jeg gider ikke tage makeup på da folk alligevel vil gøre grin med mig. Jeg går ned og tager en skål havregryn med mælk og frugt.Jeg tager mine hvide sneakers på og svinger min cowboyjakker over skuldrene

"jeg cykler" råber jeg

"okay, god skole dag skat" råber min mor tilbage.

Clara er selvfølgelig ikke hjemme, det er hun næsten aldrig længere. Hun er altid sammen med sine bedste veninder Kaja, Sofie og Line.

Kaja er faktisk meget sød og sjov, men de andre er til at brække sig over, jeg forstår slet ikke at Clara kan lide dem, de er så falske!

Ellers er hun sammen med sin kæreste, playboyen Frederik, han er heller ikke min ynglings person, men han er blevet sødere siden han kom sammen med Clara.Og min far er på arbejde i Los Angeles får tiden, han kommer hjem om 2,5 uge

Jeg går ned ad den grimme grå skolegang, alle ignorere mig, men det har jeg fint med, engang var jeg mobbeofferet men siden Clara er den populæreste pige på skolen tør de ikke at gøre mig noget! Haha.

Ej, jeg får stadig dræber blikke, men siden Claras kæreste er anfører får fodboldholdet vil de få hele fodboldholdet på nakken, hvis de gjorde mig noget, det er lidt ironisk at den mest upopulære bliver 'beskyttet' af fodboldholdet.

Jeg sætter mig ind i engelsklokalet, helt oppe foran, jeg vil ik sidde med de andre, men jeg vil godt følge med i timen. Jeg er ret god til engelsk da jeg er halv amerikaner, og er vokset op i et hus hvor vi tit har talt engelsk. Jeg ignorere hende som sætter sig vedsiden af mig, hun hedder vist nok Sille.Bagefter har jeg fysik, så har jeg samfundsfag, matematik og så er der frokostpause. Da det er fredag står det på gryderet, og skolens gryderetter er pænt sagt forfærdelige!!Alle ignorere mig selvfølgelig.Jeg sidder helt alene over i hjørnet med min ulækre gryderet, da min mor ringer...-"Hej mor?!"-"Hej Karla, går det godt?!"-"Øh.. Ja, fint..?!"-"Jeg forstyrre ikke vel?!"-"Nej mor, kom nu til sagen..!"-"Nå, ja, det er fordi at både dig og Clara skal komme hjem idag efter skole, okay"-"Okay.. Hvorfor?"-"Det skal i bare, vi-jeg har en overraskelse til jer!"-"Okay.. Vi ses...?!"Åh Gud, nu skal jeg over til det populære bord for at få fat i Clara, tror i jeg gider..?!Jeg må bare få det overstået, så jeg går med bestemte skridt der over.-"Clara?"-"Hvad" siger hun og vender sig om. Hun har selvfølgelig meget makeup på, men af en eller anden grund er det altid naturligt når hun har det på.-"Jeg har lige snakket med mor" det er først her jeg finder ud af at alle sender mig dræberblikke, undtagen Kaja og Frederik "af en eller anden grund skal vi åbenbart hjem efter skole.. Noget med en overraskelse.."Siger jeg og skynder mig væk.

Jeg følges hjem med Clara, da hun kørte med Fredrik i skole har hun ikke cykel med, så vi trækker.-"Hvad tænker du overraskelsen er?" Spørg hun

"Det ved jeg ik, men jeg håber lidt på en pool"

-"Det kunne være fedt, men hvad med en hundehvalp?!" Vi elsker begge to hunde, men vores forældre syndes at der er for meget arbejde i dem

-"Det lyder lidt umuligt, men det ville være SÅ fedt, de er så cute!" Da der bliver lidt akavet stilhed er jeg nød til at spørge om noget

-"Hvordan går det så med Frederik?!"

-"Ej, han er bare sååå sød!! Det kan godt være at du syndes han er irriterende og ikke stoler på ham, men han har ændret sig!! Ja, han HAR været en playboy, men det er han ikke længere, han er bare såå romantisk!!...." Og derfra lukkede jeg ørene, engang var Clara aldrig sådan, hun kunne finde ud af at bedømme mennesker, men efter at hun er blevet tætte med Line og Sofie er hun blevet mere diva agtig, nogle vil kalde det bitch agtig, men hallo hun er min søster, jeg elsker hende, og forresten er det bare en facade, hvis hun var omgivet af de rigtige mennesker ville den gode gamle Clara komme tilbage!

<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>

Halløj!

Glædelig første mandag i september, jeg håber I har nydt den:)

Dagens gode kapitel er skrevet af @olgapayne og jeg ved ikke med jer, men jeg blev totalt fanget, da jeg læste kapitlet (alt andet burde vel egentlig være umuligt), så hvis I også synes kapitlet var alt for kort, så følg linket her nedenunder ind på bogen, og find ud af hvad overraskelsen er, og om den rigtige Clara kommer tilbage.

https://www.wattpad.com/273927894-my-best-twin-1-forskellen

Vi ses igen i næste uge

Vh _Paust_

Første kapitel - skrevet af dig?Where stories live. Discover now