Just Find The Way - line260i

89 6 4
                                    

''Ever-skat, du skal op og i skole, søde.'' Hun siger det så sukkersødt, at det næsten giver mig kvalme. ''Jeg kommer....'' Mandag, lort! Jeg sukker, og går ned af trappen. Hun kigger på mig. ''Sovet godt?'' Jeg svarer hende med en stille mumlen: ''Så godt som man nu kan, når ens liv er et sandt Helvede...'' Hun var igang med at skære frisk frugt til hendes ymer, men kigger nu hen på mig. ''Undskyld, hvad sagde du?'' Hun ser undrende på mig. ''Ikke noget.'' Jeg tager et æble og sætter mig ved bordet. Hun smider frugten ned i ymeret og går hen, og sætter sig overfor mig.Døren går op, og ind kommer Cameron. ''Godmorgen, søs.'' Han giver mig et kys på kinden, og sætter sig ned. Han smiler til vores Moster, og kigger så hen på mig igen. ''Alex kommer efter skole.'' Jeg sukker dybt. ''Okay, men så sig til ham, at han skal lade mig være i fred!'' ''Ja, ja.'' Han kigger op på uret, og derefter på mig. ''Jeg kører nu. Vil du med, eller tager du bussen?'' ''Jeg tager med! Jeg skal ikke nyde noget af at køre i den bus.'' Han rejser sig op og går ud til sin knallert, med mig lige i hælene. Jeg sætter mig bag på, og holder fast om ham. Vinden suser forbi mig, da vi kører afsted.Han parkerer ved skolen og jeg hopper af. I det samme ankommer Alex også. Arghh! ''Hey, hvad så?'' Han går hen mod os, og hilser på Cameron,  med et langt mærkeligt håndtryk. Jeg står bare og kigger ned i jorden. ''Noget galt?'' Han tager fat om min hage, så jeg ser på ham. ''Ja, dig!'' Siger jeg og sender ham et falsk smil, og drejer om på hælen, for at gå ind. Men længe når jeg ikke, før Alex hiver fat i mit håndled og vender mig om. ''Hvorfor er du altid så sur på mig?'' Han kigger mig lige ind i øjnene. ''Det burde du selv vide!'' Jeg hiver mig fri fra hans greb om mit håndled, og sender ham et vredt blik. Så drejer jeg om, og går ind, for at finde Leah og Toby. Jeg leder ikke længe, før jeg får øje på Toby, ved vores sædvanlige bord i kantinen. Jeg går hen og sætter mig overfor. Han kigger op fra hans mobil, og smiler, men hans smil forsvinder halvt, og han ser bekymret på mig. ''Noget galt? Du virker...vred?'' Jeg ryster en smule på hovedet, og trækker let på skuldrene. ''Ikke andet end en samtale med Alex...'' Jeg smiler skævt til ham. ''Har du egentligt set Leah idag?'' Han tænker sig lidt om, inden han svarer mig. ''Øhh...Ikke siden fredag.'' siger han, men bliver afbrudt af klokken. ''Hun skal nok dukke op. Hun er måske allerede gået til time.'' Han vinker, og går så.

Jeg begynder ligeså langsomt, at bevæge mig mod mit skab. Jeg skal have Historie. Jubiii! Ej, jeg hader det! Jeg er faktisk ret så ligeglad med, hvad der skete, i den tidsperiode, som jeg kalder: Før Evers Tid (Forkortelse FET, LOL! :'D)

Da jeg når mit skab, står personen jeg mindst ønskede at se, lænet op af det. ''Gider du flytte dig? Jeg skal faktisk have mine bøger, så jeg kan komme til time. Klokken har ringet!'' Han kigger undrende på mig. ''Siden hvornår, er du begyndt at skynde dig til time?'' Han står stadig bare med et løftet øjenbryn og et lille grin, og ser på mig. ''Siden det gjorde, at jeg slap for en samtale med dig!'' Han ruller bare med øjnene. ''Ellers andet du ville?'' Jeg kigger ud fra mit skab, og hen på ham. ''Jeg ville følge dig hen til Historie timen.'' Lort, havde glemt at vi har Historie sammen. ''Ellers tak, jeg kan godt vejen selv!'' Jeg smækker mit skab i, og begynder at gå mod Historie lokalet, men han indhenter mig. ''Jeg ved godt at du tror det, men jeg ved altså ikke, hvad det er, jeg har gjort galt, siden du er så vred på mig.'' Ha! Den hopper jeg ikke på. Han ved udmærket godt hvad han har gjort, han vil bare have mig til at tænke på det. Nar!Jeg vender mig mod ham. ''Hør her Alex. Vil du ikke nok bare lade mig være i fred? Det er det eneste jeg beder om.'' Jeg tager mig til hovedet og kigger op på ham igen. ''Ikke før du fortæller mig, hvad jeg har gjort.'' Jeg sukker, og går så efter ham, ind i klassen, og sætter mig ved en eller anden dreng. Jeg synes ikke, at jeg har set ham før. Er han ny?Læreren er ikke kommet, og jeg lægger bare ned over bordet oven på min bog. Jeg er i mine egne tanker, da drengen ved siden af, prikker mig i siden, og jeg kigger hen på ham.

<><><><><><><><><><><><><><><>

Aloha!

Jeg håber I nyder det sidste af november OG ER KLAR TIL DECEMBER PÅ TORSDAG!

Dagens helt vildt gode kapitel er skrevet af @@line260i og jeg synes virkelig at I burde læse videre, både fordi det er en utrolig sød historie og også fordi jeg har lidt dårlig samvittighed over at hun først bliver udgivet nu!

Vi ses i næste uge (hvor det er december!!)

Venlig hilsen _Paust_

Første kapitel - skrevet af dig?Where stories live. Discover now