Jeg løb så hurtigt mine ben kunne bære mig, hvilket ikke sagde så lidt da jeg var den hurtigste løber i min klasse. Jeg var ved at komme for sent til et hundemarked på min skole. Ikke hundeinternat i nærheden venlig lavet min skole prøv at falde de hunde der alligevel blev dømt til aflivning, at jeg havde lovet at hjælpe. Jeg elskede hunde, så er det krævet ikke meget overtalelse. endelig kunne jeg se skolen, for enden af den næste gade. Jeg spurtede det sidste stykke. Endelig kunne jeg åbne døren til gymnastik og gå indenfor. "Lia" råbte en stemme. Jeg spent næsten en halv meter i vejret. Mine nerver sad altid uden på tøjet så når jeg stressede, og løbe turen gennem byen havde været pæn stressende. Heldigvis var det bare min atletik træner Anna jeg havde råbt. Det var hende der tog sig hundemarkedet, og hun var også en af mine yndlings lærer. "Lia du kommer for sent" sagde hun bebrejdende. Jeg glæder mig også selv tid til at få bussen før jeg sagde: "undskyld jeg var i skoven og glemte tid. Havde ikke et ord med, og jeg var først hjemme 5 minutter før jeg skulle være her."Lia det ved du godt ikke er en undskyldning. Vi må bare være glad for at du var her før markedet åbnede," sagde hun. En af de bedste ting ved Anna, var at hun ikke godtog nogen former for dårlig undskyldninger. Hvis man kom for sent til atletik med undskyldningen "jeg var lige på toilettet" eller sådan noget, fik man beskeden "fire runder" "hvad skal jeg gøre" spurgte jeg. "Alle er i gang med at stille indhegninger lige op, så du kan holde styr på hundene indtil de kommer ind i de rigtige indhegninger." Jeg nikkede og gik over mod hundene. Jeg var glad for min opgave. Jeg elskede hunde og nu er min opgave at tage mig af dem. Det viste sig ikke bliver lige så sjovt som jeg troede. En af hundene var en stor schæfer, det er ikke ligefrem var fuldstændig venlig.
Efter 10 minutter eller sådan noget hvor alle indtegningernes sat op på alle hundene sad i dem. "Okay alle sammen, kom herover" sagde Anna. "Markedet begynder om 2 minutter. Steffen jeg vil jeres bud er og være klar." Jeg stillede mig over til den boede jeg delte med min veninde Allison. Desværre var det derfor den store schæfer også var.
Da de 2 minutter var gået blev dørene åbnet. Der var en del folk kom ind i gymnastiksalen. De fleste gik over til hvalpene, og de andre små hunde. Er ligesom at jeg havde ikke så meget at lave, så jeg endte med at kaste en bold og prøve at få schæferen for en til at hente den. Til sidst gjorde den det også. Efter et par timer havde allesammen er jeg stadig ikke fået lavet så meget. Den eneste der havde været her var en mand i trediverne der ville købe en rester australsk hyrdehund. "Jeg skal lige have lidt luft" sagde jeg, og gik ud. Allison og nikkede lidt, men jeg tror ikke hun lyttede. Hun lignede i mistænkelig grad en der var tæt på at falde i søvn. Udenfor var fuldmånen ved at stå op. Jeg nød dens kolde lys, og den kølige luft.Varmen i gymnastikhallen var ved at kvæle mig. Jeg så ud mod gaden, og på trætoppen i det fjerne, ved skoven i nærheden af hvor jeg boede. Jeg gik ind i gymnastikhallen igen. Over ved vores bod sad Allison stadig og hang med hovedet. "Allison? Allison? ALLISON." Jeg endte med at råbe på hende indtil hun endelig vågnede helt op. "Undskyld jeg var ved at falde i søvn." Sagde hun. Det var næsten svært at lade være med fnise. "Forstår jeg godt klokken er elleve eller sådan noget." Allison kvalte et gab og så på hundene i indhegningen vi stod ved. "På den ene side har jeg lyst til at vi lukker det her marked lige nu, men så skal hundene jo aflives." Sagde hun, mens hun stadig kiggede på hundene med et ømt blik. "Ja." Sagde jeg, og så på den store schæfer hund. Det var lige før jeg var begyndt at holde af den store hund. En mand kom hen til os. "Hej piger" sagde han. Vi smilede til ham. "Jeg begynder snart på jagt, og skal bruge en hund. Jeg havde tænkt mig at købe en på et rigtigt internat, men så så jeg jeres marked, og jeg ville gerne hjælp." "Mange tak hr." Sagde Allison. "Hvad med den der." Sagde han, og pegede på schæferen. "Selvfølgelig hr." Sagde jeg. Jeg var glad for at han ville tage netop den. Hvis der ikkevar nogen der havde købt den havde jeg nok købt den selv. Han gav Allison pengene som lagde dem i pengekassen. "Lad mig få ham ud." Sagde jeg, og piftede. Schæferen kom hen til mig, og jeg gav den et midlertidigt halsbånd på, og satte en snor i. "Hvis du vil have det kan jeg gå ud og vaske ham før du får ham." Sagde jeg. "Det kunne være dejligt" svarede han. Jeg gik ud bagved i gymnastikhallen hvor der var omklædningsrum. På grund af markedet var det ordnet sådan, at hvis de nye ejere ønskede at få hundene vasket, kunne vi ordne det her ude.Jeg fik hunden vasket og tørret så godt jeg nu kunne. Så gik jeg igen ud til manden. "Her" sagde jeg, og rakte ham snoren. "Mange tak" sagde han og tog snoren. Han vinkede til os før han gik. Efter han var gået faldt Allison tilbage i sin halv sovende positur. Pludselig slukkede alt lyset i hallen. Allison faldt næsten og der var flere der kom med små forskrækkede udbrud. En ny lyd blandede sig med de mange menneskers udbrud. En langtrukkent hylen. Det var en af de større hunde. En anden istemte den første, og snart hylede alle hundene i lokalet uhyggeligt. Døren til hallen gik op, ognoget af det kølige lys fra månen Tom ind i rummet. Så var der noget der brød lyset. En stor skikkelse der mest af alt lignede en stor hund, selvom jeg ikke kunne placere racen. Den nye hund istemte koret af hyl, og overdøvede alle de andre. Pludselig satte den i løb, ind i mørket i hallen. Alle løb ud mod væggene så den ikke kolliderede med dem. Jeg bakkede, men snublede over noget bag mig. Jeg landede tungt på ryggen og mærkede pels.
Det næste jeg følte var smerte. En gennemborne smerte i mit ben. Det føltes som om at nogen borede en masse knive ind i mit lår. Følelsen af knivene forsvandt, men smerten var der stadig. Pludselig blev lyset tændt. Jeg kiggede på mit ben. Det var smurt ind i blod fra bid mærker, fra solide kæber. Så blev alt mørkt.
~~~
Hejsa alle der er ser dejlige mennesker der gider kikke på denne bog😜
Håber i kunne lide kapitlet og vil læse resten af bogen, jeg kan personligt utrolig godt lide den😊
Husk nu at kapitlet er skrevet af skønneste thea_jul , så gå ind og læs videre den bliver kun bedre!😂
Hav en helt fantastisk dag❤️
Xoxo _paust_
YOU ARE READING
Første kapitel - skrevet af dig?
RandomHejsa!♥️ I den her bog kan du finde nye bøger at læse. For idéen er, at alle der har lyst til det, de kan få deres første kapitel med i bogen. Så begynd og læs, der er noget for en hver!:) Bogen er desværre afsluttet, så du kan ikke længere få dit...