Brandalarmen lød. Vi gik bare op på boldbanen som sædvanlig. Vi stod i lange rækker og ventede på besked. Jeg anede svag røg lidt væk. Endelig tog inspektøren mikrofonen i hænderne og begyndte at tale. "En ulykke er sket. Der har været brand her i nærheden, vi ved ikke hvor, men i skal passe på når i tager hjem. I får fri nu på grund af efterforskning. "Shawn." Kaldte jeg. Vi skulle følges hjem. Vi gik hjemad. Vi plejede at kunne se træer fra skoven nu, men ikke i dag. Der så mørkere ud og sortere. Vi gik ad stien ind i skoven. Pludselig væltede der et træ bag os. Der var ild i. "Aaliyah. Løb!" Kommanderede Shawn. Jeg gjorde som han sagde, og han løb lige bag ved mig. "Pas på!" Kunne jeg hører ham råbe. Jeg så op. Et træ var ved at falde ned over mig. Jeg løb videre, og sprang det sidste stykke. Jeg landede på maven. Shawn kom og hev mig op fra jorden. Vi løb resten af vejen, vi kunne se udgangen. Jorden var sort og brændt. Hvor var huset? Jeg stod og så udover det brændte område. Resterne af vores hus var her. Jeg faldt ned på mine knæ. "Neeeeej!" Skreg jeg. "Mor!? Far!?" Kaldte jeg stille. Jeg vidste godt de ikke var her, de var væk. Tårerne trillede stille ned af mine kinder. Shawn blev stående i åbningen af skoven. Jeg gik ud over alt det brændte. Pludselig snublede jeg over noget. Det var et billede af os, hele familien. Far, mor, mig og Shawn. Jeg var faldet da jeg snublede, og foran mig lå der noget. Med hår og tøj. Mor. Det tog mig ikke langtid at se, men lang tid at forstå. Jeg kunne hører en brandbil i det fjerne, men tog mig ikke af det. Jeg lå bare og stirrede på min mors kranie. "Aaliyah der kommer nogen." Sagde Shawn. "Aaliyah kom!!!" Råbte Shawn til mig, men jeg kunne ikke flytte mig. Han løb hen til mig, og løftede mig op. Jeg begyndte at græde. Jeg græd hysterisk og sprællede. "Shawn, jeg vil ned!" Han løb videre. Først da vi var nået langt væk, satte han mig ned.
<><><><><><><><><><>
Aloha alle medlæsere!
Til alle der ikke bor på Sjælland eller i Nordjylland og andre der har fri: GLÆDELIG FØRSTE DAG I FERIEN! Jeg håber I har nydt den lige så meget som mig, for jeg har virkelig haft en super dag.
Til alle der bor på Sjælland eller i Nordjylland og andre der ikke har fri: Det er jeg frygtelig ked af på jeres vegne, men i det mindste kan I tænke på at i næste uge hvor rigtig mange af os er i skole eller på arbejde, så har I fri! Jeg håber også at I har haft en god dag alligevel:)
Til alle: Ligemeget om I har haft en god eller dårlig dag, så vil jeg mene at dagen bliver lidt bedre imens man læser første kapitel fra bogen Onlty fire skrevet af @Filippa2003
Jeg håber jeres uge bliver god - uanset "frihed" eller skole/arbejde
Venlig hilsen _Paust_
YOU ARE READING
Første kapitel - skrevet af dig?
RandomHejsa!♥️ I den her bog kan du finde nye bøger at læse. For idéen er, at alle der har lyst til det, de kan få deres første kapitel med i bogen. Så begynd og læs, der er noget for en hver!:) Bogen er desværre afsluttet, så du kan ikke længere få dit...