Part 1.Først så vil jeg lige fortælle lidt om Amelia.Hun er en pige, med krudt i røven og meget store, ambitioner.Hun er 16 år, og har Langt lyst hår.De smukkeste blå øjne og briller. Hun kæmper, for det hun vil og sine drømme.Hun er utrolig talentfuld når det kommer til gymnastik men på det seneste har hun måtte droppe det.Amelias far er Stofmisbruger og er næsten aldrig hjemme og hendes mor er alkoholiker.Men når han er hjemme så tæver han Amelia og hendes mor.Ja nu tænker du sikkert, hun bare kan søge hjælp, men så simpelt er det ikke...Hendes far kender politiet og alle andre i området så der intet hjælp og hente hos nogen.
-----------———----------———------------
~Amelia's synsvinkel~
"Amelia, kom lige!"Råber min mor ude fra køkkenet.Ikke at vores hjem er så stort, men det stort nok for hende, så hun bliver nød til at råbe."Jeg kommer"Råber jeg tilbage og tøffer ud i køkkenet.Min mor var engang, en virkelig køn kvinde.Hun er det stadig bare på en anden måde.Alkoholen har ødelagt hende, fuldkommen og det sørgeligt at se på.Jeg savner tiderne, hvor mit liv var som alle andres.Men den tid er ovre."Gider du gå over til Juliana, og låne 3 smøger"Spørger min mor, da jeg kommer ind i køkkenet."Jo" svare jeg og hopper i mine slidte, sorte kondisko.Juliana er vores nabo.Jeg når lige ud af huset, da jeg kan se min far, kommer gående imod mig.Jeg begynder at gå hurtigere, så jeg kan nå Julianas hus, før han ser mig.Jeg når hendes have, da min far får øje på mig og styrter imod mig.Han river fat i mit hår og flår mig ned til jorden.Folk omkring stopper ikke op eller noget.De kigger bare og går videre, med det de nu skal.Han griner, og hvisker mig i øret "Jeg ikke færdig, med dig"Han slipper mig og går igen.Jeg skynder mig, på benene og løber mod døren, til Juliana.Hun åbner døren og kigger på mig som om hun godt ved, at jeg har brug for at komme væk, hjemmefra.Juliana er den eneste, som ikke er ligeglad med mig. Hun har været der for mig, hele mit liv, næsten som en anden mor.
Jeg er taknemlig for at hun er her for jeg ved ikke hvor, jeg ellers skulle flygte hen, når far gik amok.
Hans temperament er et problem.
Især når han har taget sprøjten.Det har ikke altid været sådan.Men det kommer i til, at høre mere om.-----///---///---////----///--------////--
<><><><><><><><><><><><>
Heeeeeeej;)
Glædelig første mandag i hele 2017!
Jeg håber I har haft et overnice mega fedt, sjovt, spændende, ulykkesløst, og utrolig godt nytår (hvis I har fejret det)
Dagens kapitel er skrevet af @Majarebecca4 og er fra bogen Starten på et nyt liv som er fantastisk god og lige en bog som du burde læse videre på;) og ja, hvis nogen skulle have opdaget det så ja Maja Rebecca var også med i bogen for et par uger siden. Så hvis du er blevet reklameret for, men har en bog mere, og ikke ved om du kan komme med igen: Så er svaret, bare skriv du må måske nok gerne være med igen
Fortsat god uge
Vh _Paust_
YOU ARE READING
Første kapitel - skrevet af dig?
RandomHejsa!♥️ I den her bog kan du finde nye bøger at læse. For idéen er, at alle der har lyst til det, de kan få deres første kapitel med i bogen. Så begynd og læs, der er noget for en hver!:) Bogen er desværre afsluttet, så du kan ikke længere få dit...