Bölüm 9

316 152 7
                                    

  Kayıp(9.bölüm)
Dr.İqor:Her şey hazırmı?
Hemşire:Hazır doktor.
Dr.İqor:O zaman,başlıyoruz ameliyyata.
Hükumet son anda karar değiştirdi.Diğer ülkelerin yaptığı baskıları azaltmak için Pr.Hamberti öldü gibi gösterip,saklamaya karar verdiler.Moskovada çalışan bir amerikalı kütüphanecinin-38 yaşlı Jhon Wilsonu kaçırdılar.Ameliyyatla Pr.Hambertin yüzünü onun yüzüyle değiştirdiler.Dr.İqor ameliyyatın tehlikeli olduğunu söylesede,iyi geçti.Yaşlı esirlerden birini bir arabaya bindirip,bir derenin yakınlığına götürdüler.Yaktılar.Cesedin üzerinde Pr.Hambertin kimliği bulundu.Cesetse yandığı için teşhis edilemedi.Her kes,hatta bütün ülkeler Pr.Hambertin öldüğüne inandılar.
Ve böylece,Pr.Hambert için yeni bir hayat başladı.İlk günlerde yardımcısı Rudolfun yanına gidemiyordu.İvanın adamları onu takip ediyordular.Sabah erkenden kütüphaneye gidip,görevine başladı.Eski,üzeri tozlu kitaplarla bir kaç saat geçirdi.Yaşlı insanlardan başka bu kütüphaneye hiç kimse gelmiyordu.Onlar burada bir sakinlik,bir huzur buluyordular.Genç insanlarsa kitaplara yaşlılar kadar önem vermiyordular.
Natalya Rudolfun çok üzüldüğünü görüp,İvanın yanına gitdi.Pr.Hambertin başına ne geldiğini öğrenmek istiyordu.İvan "Pr.Hambert öldü"-deyip geçiştirsede,Natalya ısrar edince doğruları anlatdı.
İvan:Pr.Hambert ölmedi.Sadece başka bir insan olarak,hayatına devam ediyor.
Natalya:Bunu Rudolfa söylemeliyim.
İvan:Söyleyemezsin!Söylersen başına ne geleceğini biliyorsun.
Natalya durgun bir halde dışarıya çıktı.Uzun-uzun düşünmeye başladı.Bir anda kara bulutlar almışdı başının üstünü.Rudolfa aşık olması onu zor bir duruma sokmuştu.Şimdi büyük bir seçim karşısındaydı.Ya Rudolfu seçecekti,ya da büyük bir sevgiden vazgeçecekti.
Pr.Hambert ve ya yeni ismiyle Jhon Wilson İvanın adamlarına yakalanmadan kütüphaneden kaçmanın yollarını arıyordu.Bu zaman kütüphanenin karşısındakı marketin önünde bir şirket kamyonunun durduğunu gördü.Bu kamyondakı dolu kutuları markete götürüp,boş kutuları kamyona taşıyordular.Jhon Wilsonun aklına ilginç bir fikir geldi...  

KAYIP   Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin