Kayıp(4.bölüm)
Prof.Hambert ve Rudolf kroas kuşunun yumurtasını almak için, İtalyanın en güzel şehri olan Romaya gittiler.Roma...Tarihin bir parçası.İtalyanın "altın şehri". Onların burada da bir arkadaşları vardı. Romada onlar restoran işletmecisi Guido'nun yanına gittiler. Guido arkadaşlarını görünce çok sevindi. Onlar için nefis bir pizza yaptırdı.
Prof.Hambert neden burada olduklarını ve başlarına gelenleri anlattı.Guido bir-iki saniye sessizliğe kapıldı. Sonra tedirgin bir halde konuşmaya başladı.
Guido:
"Olamaz! Orası çok tehlikeli. Guido sizi oraya gönderemez!"
Rudolf:
"Sakin ol, dostum!"
Prof.Hambert:
"Biz bu yola baş koymadan önce başımıza gele bilecek bütün tehlikeleri göze aldık. Bir piramitin içinde ve ya bir dağda ölmeyide, büyük ülkelerin hedefi olup tehditler almayıda göze aldık. Ben bu iksiri yapacağım!"
Yemeklerini yedikten sonra, Romanın tarihi yerlerini gezdiler. Yıllar geçtikçe eski anıtlar unutulur. Bazı değerli anıtlarsa hırsızların hedefi olurdu. Dünya tarihinin bazı sayfaları bu yüzden kayıp olmuştu.
Rus ajanı Natalya'da her yerde onları takip ediyordu.Gizlice onların çantasına yerleştirdiği verici sayesinde o da, şefi de Prof.Hambert'i rahatlıkla takip ediyordular.Onlar Pr.Hambert'i kendi taraflarına çekip, ona büyük savaşlarda kullanmak için bombalar yaptırmak istiyordular.
İki-üç saat gezdikten sonra eve döndüler. Prof.Hambert yorgun olduğu için misafirler için hazırlanmış odaya uyumaya gitti. Bem-beyaz yatağa yatıp, gözlerini kapattı.Yine derin bir karanlık geldi gözünün önüne. Ve yine aynı hırıltılı sesler:
-"Profesör! Yolundan geri dön! Yolundan geri dön!"
Romadakı ilk günü Guido'nun evinde geçirdikten sonra, ikinci gün artık Alp dağlarına yolculuğa çıktılar.Romadan yaklaşık iki yüz-üç yüz kilometre uzaklıktaydı Alp dağları. Önce arabayla yüz-yüz elli kilometre yol gittiler.Sonra bir kafede oturup yemek yediler. Rus ajanı Natalya'da onların peşindeydi.
Yemeklerini yedikten sonra yolculuğa devam ettiler.
Prof.Hambert:
"Şuraya bak! Tabiatin güzelliğine, şu yeşilliye bak!"
Rudolf:
"Baktıkça insanın içi hoş oluyor profesör."
Prof.Hambert:
"Evet. Ama bazı ülkeler bunların değerini bilmiyor.Büyük ülkeler ormanları yıkıp, yerine fabrikalar yapıyorlar. O fabrikalardan da atmosferi kirleten gazlar çıkıyor. O yüzden büyük şehirlerdeki insanlar çok yaşamıyorlar."
Rudolf:
"Birde bazı insanlarda her şeyin daha iyisini yapmak gibi bir huy var. İnsanlar her şeyin daha da iyisini yaparak,dünyada felaketlerin başlama süresini de hızlandırıyorlar."
Prof.Hambert:
"Az kaldı artık Alp dağlarına."
Rudolf:
"Peki, Kroas kuşunu nereden bulacağız profesör?"
Prof.Hambert:
"Dağın eteklerindeki ormanlardan"...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KAYIP
AventuraGözlerini kapatır profesör. Derin ve ürkütücü bir karanlığın içine dalır. Karanlıkta göz gözü görmüyorken tanıdık olmayan bir ses kulağını işgal eder: "Yolundan geri dön, Hambert! Yolundan geri dön!" Bu ses bir delinin özenle süslediği hayal ü...