Bölüm 70

20 5 0
                                    

Kayıp(70.Bölüm)

Oliver'i içeriye gönderirler. Prof.Morgan'ın bir masada oturup içki içtiğini görür. Biraz sonra yardımcısı Steve yaklaşır yanına. Bir kaç saniye kulağına fısıldadıktan sonra kenara çekilir.

"Demek, beni takip ediyorsun, profesör Hambert! Gel bakalım o zaman..."

Steve profesörle konuştuktan sonra dışarıya çıkar. Prof.Morgan içmeye devam eder. Yarım saat sonra dışarıya çıktığında Steve artık kulüpteki iki jipten birini kiralamıştır. Jip'e binip yavaş-yavaş ormanın derinliklerine doğru giderler. Prof. Hambert, Rudolf ve Oliver'de diğer jipi kiralayıp yola çıkarlar.

"Haydi, Rudolf, kaçırma şunları! Biraz hızlı git."

"Tamam, profesör. Bu defa alıcağız o not kağıdını onlardan."

Oliver'de onların heyecanına ortak oluyor. Defalarca ormana gitmişti. Ama ilk defa böyle heyecan yaşıyor.

"Dikkatli ol, abi. Farketmesinler takip edildiklerini."

Rudolf frene basmak isterken frenin tutmadığını görür. Hemen panik olup bir tarafdan bağırışmaya, diğer taraftan çözüm aramaya başlarlar. Rudolf arabayı durduramaz. Ve karşıdakı büyük bir ağaca çarpar jip.

Çarpmadan Rudolf ve Oliver az etkilenirler. Prof.Hambert ise kafasına aldığı darbenin etkisiyle derin bir uykuya dalmıştır. Rüyasında ölen eşi Katerina hanımın evinde, kanepede oturup kahve içtiğini görmektedir:

"Hambert, sana bu hayatta benim için en değerli olan iki şeyi göstereceğim. Bunları ben hep koruyarak sakladım. Eğer bir gün bana bir şey olursa, sen onları sakladığım yerden alıp korumalısın. Yoksa, ben öbür dünyamdakı hayatımda rahat yaşayamam."

Bunları söyleyip televizyonun yanındakı çekmeceye yaklaşır. Çekmeceyi açar.

Prof.Hambert bu rüyayı görürken Oliver ve Rudolf'ta onu uyandırmak için ellerinden geleni yapmaktadırlar. Büyük bir endişe ve korku vardır yüreklerinde. Rudolf çantasındakı bir şişe soğuk suyu profesörün yüzüne döker. Bundan sonra profesör Hambert biraz kendisine gelir.

"İyimisin, profesör?"-diye sorar Rudolf profesör gözünü açar-açmaz. Profesör zorluklada olsa cevap verir:

"İyiyim, Rudolf. Merak etmeyin beni. Onlar uzaklaştılarmı bizden?"

"Maalesef, izlerini kaybettik, profesör. Arabada bozulduğu için artık işimiz daha zor."-diye cevap verir Oliver.

Araba bozulduğu için yola yaya devam ediyorlar. Onların gittiği tarafa doğru gidiyorlar. Rudolf ve Oliver ne kadar ısrar etseler de, profesör geri dönmek istemiyor. Zor da olsa, hareket ediyor.

Bu zaman prof.Morgan ve yardımcısı Steve onlardan çok uzaklaşmışlardır. Profesör Morgan'ın planı işe yaramıştı.

1 saat önce

Oliver'i içeriye gönderirler. Prof.Morgan'ın bir masada oturup içki içtiğini görür. Biraz sonra yardımcısı Steve yaklaşır yanına. Bir kaç saniye kulağına bir şeyler fısıldar:

"Profesör, Hambert Silver ve yardımcısı buradalar. Dışarıda arabalara bakıyordum. Geri dönerken kulübün önünde onları gördüm. Onlar beni farketmediler."

"Olamaz! Bu adam anlaşılan beni yalnız bırakmayacak. Sen hemen dışarıya çık! Hiçkimse farketmeden jiplerden birinin fren'ini bozuk hale getir. Diğer jip'i bizim için kirala. Sonra beni ara."

"Tamam, profesör."

Bunları söyledikten sonra Steve kenara çekilir.

"Demek, beni takip ediyorsun, profesör Hambert! Gel bakalım o zaman."

KAYIP   Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin