Hoofdstuk 43 - Just keep Smiling

156 7 2
                                    




Hoofdstuk 43 – Just Keep Smiling

Sneeuw viel van de hemel. Ik staarde naar buiten, de les was toch niet interessant. Ik wist toch de stof die besproken werd, ik had gisteravond toch niks te doen. Ik kan ook niet steeds naar series kijken, dat maakt mij alleen maar depressiever.

Ik hoorde de schoolbel rinkelen. Met een zucht ruimde ik mijn spullen op. Vandaag was Jordan niet op school, dus ik liep meteen naar mijn kluisje om mijn jas te pakken en naar huis te gaan.

December was al begonnen, en Ace en ik hebben elkaar voor een maand genegeerd. Ik mis hem wel, maar het was beter zo. Ik stond toch in de weg.

"Ha, Nerd gaan we nog iets samen doen?" Ik rolde mijn ogen nadat ik Eric's stem hoorde. Ik negeerde hem en propte mijn boeken in mijn kluisje. "Is dat een ja?" vroeg Eric met een grijns. Ik probeerde mijn boosheid in te houden. Sinds dat ik contact had afgebroken met Ace, word ik weer dagelijks gepest. Maar het is niet erg, ik was het al gewend. Just keep Smiling...

"Geef antwoord trut!" riep Eric en trok aan mijn haar. "Laat los loser!" schreeuwde ik terug. We trokken aandacht aan, want een paar mensen bleven ons aanstaren en ze deden niks, alleen maar toekijken. "Hou op!" Eric begon harder aan mijn haar trekken.

Ik stond op het punt om mijn tranen te lossen, maar ik moest me sterk houden. "Als je nou niet moeilijk deed, en met me mee ging zou ik dit niet doen," fluisterde Eric in mijn oren. Ik kreeg een misselijke gevoel in me maag. "Laat haar fucking los, Eric!" En ik hoorde Ace dat tegen Eric schreeuwen. En toen pas vielen de tranen. Ik kreeg een mega hoofdpijn.

"En waarom zou ik," zei Eric met nog steeds dezelfde enge grijns. Ace liep naar Eric en pakte hem bij zijn kraag. En dat moment liet Eric mijn haren los. "Maat, je weet dat je niet met mij kan spotten." Ik pakte mijn tas en veegde mijn tranen weg, en ik liep snel het schoolgebouw uit. Kut Eric, met je kut gedrag.

Ik had geen zin om naar huis te gaan, en ik wist dat mijn sukkel niet ziek was. Ik pakte mijn telefoon om met hem te communiceren.

Melissa: 'Gast, wil je mee naar de bieb?'

Ik liep alvast richting Jordans huis, en wachtte op zijn bericht. "Melissa!" Ik draaide me om en ik creëerde meteen een frons. Ik liep snel door, maar hij had me ingehaald. "Melissa, wacht!" Ace pakte mijn schouder vast, en had nu al mijn aandacht. "Wat?" zei ik heel ongeïnteresseerd.

"Gaat het met je?" Ja Ace het gaat prima, nooit beter gevoeld. Het voelt goed om weer gepest te worden. Je mag het ook doen, het maakt niet meer uit.

"Wat denk je zelf?" zei ik heel bitter en schudde zijn hand van mijn schouder. En ik liep weg van zijn warmte. Ik voelde mijn telefoon trillen een aantal keren.

Ik keek een keer om en zag Ace ook weglopen, en dat deed pijn. Melissa je had de juiste keus gemaakt.

Jordan: 'Ik ben ziek hoor! ('̀-'́) '

Jordan: 'Mijn maag doet zo'n pijn!!'

Jordan: 'Wat wil je in de bieb doen? ( ͡° ͜ʖ ͡°) '

Melissa: 'Bro, je stuurde een foto van jezelf toen je 'Watch Dogs' speelde. En je zag er prima uit.'

Melissa: 'EXPOSED! (◕ヮ◕)*: '

Jordan: 'Sinds wanneer gebruik je emojis!!! (ʘʘ') '

Jordan: 'Wie ben jij, en waar is mijn Saaie Negeerster! Geef Mel terug!'

Melissa: 'Uffg, maak geen drama, ik sta over 5 minuten voor je deur. Je bent beter klaar om te gaan, ander sla ik je met je schoenlepel!'

Jordan: 'Shit! Ik sta al op! (↼‶) '

Melissa: '(>)'

Ik belde aan bij Jordans huis. Jordan deed de deur open en keek me heel vrolijk aan. "Heb je me gemist?" zei Jordan en wiggelde met zijn wenkbrauwen. "Wees niet zo vol van jezelf," zei ik en sloeg hem op zijn arm.

"Au! Niet op de blauwe plek Mel! Dat doet pijn!" ik rolde mijn ogen. "En ik moest weten dat je daar een blauwe plek had. En wees een vent." Jordan keek me shocken aan. Ik probeerde mijn lach in te houden. Ik zeg het niet graag maar ik had Jordan gemist, de dude maakt me altijd vrolijk, met zijn positieve aura.

Jordan en ik liepen naar de bieb dat niet zo ver lag. "Hoe was school?" Mijn glimlach verdween langzaam. Ik wreef over mijn handen, want ze waren zo koud. Ik had spijt dat ik mijn handschoenen achterliet in mijn kluisje. "Het oude saai liedje, Jordan. Op school gebeurd nooit wat interessant, dat weet jezelf," zei ik een beetje weggetrokken. Jordan knikte en pakte mijn hand en deed het in zijn jaszak. "Ik weet dat je het koud had," zei Jordan met ware glimlach.

We entree de bieb. Ik wist al welke boek ik wilde halen, dus zoeken zou niet zo lang duren. Jordan liet al 4 boeken vallen op de grond. Het was moeilijk om hem van de kostbare boeken weg te houden. Hij is net een kleine jongen. "Heb je het al gevonden?"

"Ja allang al," zei ik met een grijns. "Dan wat doen we hier nog?" vroeg Jordan heel verbaasd. "Ik kon de ander boeken niet weerstaan," zei ik lachend. Jordan pakte mijn boek uit mijn hand en liep richting de kassa. "Jordan, wacht ik was niet klaar." Jordan liep sneller naar de kassa. Rot joch.

Jordan kocht het boek voor me. "Jordan, dat hoefde echt niet," zei ik beetje depri. Ik vind het nooit leuk als andere mensen spullen voor mij kopen. "Nee, Mel doe het graag. En anders bleven nog een uur daar," zei hij te dramatisch.

We liepen richting de ijssalon. Met nog steeds mijn hand in Jordans jaszak. Jamies ijsje, ik ben daar zolang niet meer gegaan. "Trouwens Jordan, heb je al het meisje gevraagd om naar de winterbal te gaan?" Jordan wilt nog steeds niet zeggen wie hij mee wilt nemen. Ik wil hem graag helpen, maar de sukkel doet zo moeilijk.

Jordan was voor een paar tellen stil, maar keek naar mijn richting met een glimlach. "Nog niet," zei hij giechelend..... Vreemde gast.

***

Yoo Mates!

Sorry voor mijn mistakes, ik hoop dat er niet veel was.

En het was weer zo kort. Sorry ;'(

Bedankt voor het lezen! En ik hoop dat je dag relaxt was.

Ik ben met een nieuwe boek begonnen, Murdered Soul, het is een romance. Als je tijd hebt kan je het checken. Het wordt wekelijks geupdated! ( ͡° ͜ʖ ͡°) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Listen to KPOP, cus it's feels good ( ͡° ͜ʖ ͡°)

***KRESJMA***

IMAGOWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu