Lütfen burayı okumadan geçmeyin.
Hikayeye ait bir parça değil belki ama yüreğime ait bir parça.
Kurguladığım bu hikaye fantastik türünde bir eser olacak.Ancak burada duraksamak ve bir soru sormak istiyorum.Fantastik nedir ? Gerçek olmayan demektir.Fantastik hikayeleri seçmenizin sebebi,gerçek olmayan şeyleri okumak mı? Bence hayır.
İçinizde bir yerlerde tüm bu şeylerin gerçek olmasını istiyorsunuz,hiçbir olasılık olmayan ve hüzün dolu bu dünyanın aslında bir sırrı olduğunu,bizim'gerçek değil'dediğimiz şeylerin sır kapısının ardına saklanmış olmasını istiyorsunuz ve tabii o kapıyı aralamak.Yanılıyor muyum? Bunun için fantastik hikaye okuyorsunuz.Öyle olmadığını düşünebilirsiniz ama fantastik hikaye okumanızın altında yatan nedenin bu olduğunu biliyorum,çünkü bende fantastik hikayeler okuyorum.Hatta onlardan birisini yazmaya karar verdim,sonucunu bilmesemde.
Karanlık,bitkin ve ıssız bir vadide açan beyaz bir zambaktır fantastik hikayeler.Ben ise onları okuyarak,zambağı sulayan biriyim sadece.Vadideki Zambak'a iyi bakmaya çalışan,hatta yanına bit tane daha dikmeyi amaçlayan bir garip kendi halinde yazarcığım.
Bu bölümü atlamayıp okuyan herkese çok teşekkür ederim,son olarak şu sözleri eklemek istiyorum: Rüyalarda her şey mümkündür değil mi ? Rüyalarda cadılar,vampirler,kurt adamlar,değişik yaratıklar ve sonsuz aşklar mümkündür,gerçek olmayan her şey mümkündür.Yani rüyalar fantastik şeylerdir diyebiliriz bu durumda.Peki kim yaşadığımız bu hayatın bir rüya olmadığını kanıtlayabilir ki ?
Her zaman Vadideki Zambak'lara inanmaya devam edip,içindeki çocuksu yanı cesurca serbest bırakabilmeniz dileğiyle.
Bu hikayeyi Zambak'lara adıyorum.
****
(Yazarın bakış açısından)
1837
Kapı tıklatıldı.
Victoria bunu umursamadı ve kardeşinin kapıya bakmasını bekledi.Bu gün büyük gündü,ünlü Styles ailesi Londra'ya dönüşlerinin şerefine büyük bir balo düzenliyorlardı.Sadece soyluların katılabileceği türden bir balo.Victoria'nın hiç şansı yoktu ama bir amacı vardı.
Zengin ve fakir arasındaki bu uçurumdan,ayrımcılıktan bıkmıştı ve kendince oraya en güzel elbisesini giyip gittiğinde ve 'soylu'olmayan biri olarak içeri alındığında kendisini zafer kazanmış sayacak,bunu herkese anlatacaktı.Kıyafet her şeyi değiştirirdi.İnsanlar birbirini dış görünüşüne göre yargılar,pahalı kıyafetler giyenleri 'soylu'dan sayardı.Peki,soyluların arasına bir alt sınıfın karşıtığı haberini anlatınca ne olacaktı?Bu bir işe yarayacak mıydı ? Tabii ki de bunun gibi küçük ve etkisiz bir eylem büyük farklar yaratamazdı ancak bir adımdı.
Kapı bir kere daha çaldığında Victoria biraz sinirlenerek oturduğu aynanın önünden kalktı.''Hayley,neden kapıya bakmıyorsun?'' diye söylenerek kapıya doğru ilerledi.Eniştesi işteydi,teyzesi ise yaptığı kanaviçeleri satmaya gitmişti.
Hızla kapıyı açtığında boşlukla karşılaştı,merakla etrafına bakınırken hafif bir esinti mor elbisesinin uzun eteklerini sallandırdı.Bakışları yere indiğinde önünde duran kadehi fark etti.Gümüş olduğunu tahmin ettiği gösterişli kadehin içinde kırmızı bir sıvı vardı.Kadehle birlikte içeriye girdi.''Hayley,senin arkadaşlarından birisi mi bıraktı bu kadehi ?''diye sorduğunda tahta merdivenlerin gıcırtısı eşliğinde birisinin aşağıya indiğini duydu.Elindeki kadehi kokladı ve ani bir kararla içmeye karar verdi.Dengesizlikle elini biraz fazla kaldırınca hedeflediğinden daha fazla içmiş oldu.İnsanı kendisine çeken kırmızı sıvının tadı hiç beklediği gibi değildi,samansı ve garipti.Sıvı midesine doğru yol alırken geçtiği her yeri dayanılmaz bir şekilde yakmıştı.Kadehi hızla kendisinden uzaklaştırıp tezgaha koyduğunda Hayley'i gördü.
Ama öksürmekten konuşamıyor, durumu ona anlatamıyordu bile.
''Abla bu süslü kadehte neyin nesi?''
Victoria'nın öksürüğü sonunda durulduğunda konuştu''Bilmiyorum,senin arkadaşlarından biri yolladı sandım ve bir yudum içtim ama bu berbat bir şey.''
''Benim arkadaşlarımda böyle bir kadeh alacak para yok.Nerden buldun bunu?''
''Kapımızın önünden.''
''Kimse yokmuydu ?''
''Hayır.''dediğimde duraksadı''Belkide yanlış kapıya koymuşlardır,arkamızdaki eve gitmesi gerekiyordur.En iyisi kapının önüne geri koyalım.''dediğinde onun sözüne uydu ve nefretle baktığı kırmızı sıvıyı kapı önüne koydu.''Kim böyle bir şeyi içer ki?''diye söylenirken kız kardeşinin sesini duydu.''Sen.''
''Hayley!''
Kardeşi kıkırdadığında oda ona eşlik etti.''Buraya gel ve saçlarımı yapmama yardım et.''
''Vazgeçmeyeceksin,değil mi ? Bari beni de yanına al da,zengin koca bulayım kendime soylulardan.''dediğinde Victoria'nın tepesi attı ''Ne demek zengin koca?Para her şey demek değil.''
Hayley ablasının bu tavırlarına göz devirdi.''Soylulara kafa tutup kendini öldürtme.Eniştemi bir kaç saatten fazla oyalayamam.Kız başına nerede bu vakitlere kadar diye söylenir.''
''Siz en iyisi ona alkol verin.Sızar kalır zaten.''
Hayley ablasının saçlarını arkaya doğru gevşek bir şekilde topladı ve parıltılı tokalarla süsledi.''Çok güzel görünüyorsun.Herkes sana aşık olacak.''
''Herkesi kendime aşık etmek için gitmiyorum,herkese 'alt sınıf'insanların diğerlerinden bir farkı olmadığını göstermek için gidiyorum.''diye cevap verdi Victoria morali bozuk bir şekilde.Herkesin kaderini kabullenmesini anlayamıyordu.O babasına söz vermişti,asla düşüncelerini söylemekten,kendi ayakları üstünde durmaktan vazgeçmeyecekti.Eylemlerini küçük görmeyecek,değiştirmek istediği bir şeyler varsa küçükte olsa bir adım atacaktı.
Ama o an,saçı yapılırken ve annesinin en güzel elbisesi içinde süzülürken başına geleceklerin farkında değildi.Bir gecede hayatının nasıl değişeceğinin farkında değildi.
Bir rüyanın içerisinde dünyaya kafa tutan,şövalye giysisinin içinde küçücük bir kızdı aslında.
**********
Fazla uzun olmadığını biliyorum ama bu giriş kısmıydı.
Yepyeni bir kurguyla karşınızdayım!
Ve en değer verdiğim kurgularımdan birisi,yazdığım kitaplar arasında en değerli gördüğüm bu çünkü içindeki karakterler benden fazlasıyla iz taşıyor.
Ben hepsi için ayrı ayrı emek verdim umarım karakterleri tanıdıkça sizde seversiniz.Fantastik hikaye konusundaki düşüncelerimi en başında belirtmiştim zaten,bu konuda sizin de görüşlerinizi almak isterim^^
*Kadehte ne var sizce ?
Yorumlarınızı bekliyoruuuum :))
TANITIM FİLMİ:
ŞİMDİ OKUDUĞUN
VİCTORİA/h.s
Fanfiction* ''Bu kadar zarif bir hanımefendinin böyle davranışlarının olması ne büyük üzüntü.'' ''Ne varmış ki davranışlarımda ?'' ''Fazla cesur ve cana yakınsınız.Bu da saygısız olmanıza sebebiyet veriyor.''derken yeşilleri fazlasıyla kibirliydi . * Baz...