Ik hield mijn badjas stevig dicht als ik toekeek hoe de loodgieter bezig was met de douche. Imran was in gesprek met de loodgieter.
Ik snoof mijn neus op van het sterke chloride geur om me heen en rilde.
Waarom ben ik ook gaan zwemmen?
Imran liep met de man het badkamer uit en ik fronste als de man voor me ging staan. ''It was nice meeting you, miss.'' Mijn ogen vergrootte als ik hem naar mijn hand zag reiken en ik zette een stap terug.
Ik gaf hem een korte knik en Imran duwde de man niet al te vriendelijk uit de kamer.
''Kon je niks beters aan doen,'' mopperde Imran en sloeg de deur dicht.
Ik rolde met mijn ogen. ''Ik zit onder de chloride van het zwemmen. Nee, natuurlijk niet.''
Een grijns vormde rondom mijn lippen als ik wat realiseerde. "Ben je nou jaloers?"
Imran's ogen branden fel mijn kant op. "Nee."
Ik hief spottend een wenkbrauw op. "Ohja?"
"Laten we niet de moment vergeten toen je de receptie afstormde."
Mijn lippen namen een ontevreden vorm aan bij de herinnering van Lissa.
Imran grijnsde overwonnen en liep de badkamer in. ''Je hebt vijftien minuten om te douchen.''
''Wat?'' Ik fronste verward.
''Er is wat mis met de leiding.'' Hij pakte een verse handdoek uit de mand en sloeg het over zijn schouder. ''De loodgieter heeft iets geprobeerd voor een half uur schoon water. ''
Ik beet op mijn lip. ''Kunnen we geen ander kamer krijgen?''
''Ze zitten allemaal vol.'' Zijn ogen rolden naar de klok. ''Tijd tikt, Zara. Moet ik anders gaan?''
Ik fronste geïrriteerd en plofte op het bed. ''Ga maar.''
~
Een luide gil verliet mijn mond.
De deur sloeg open en voetstappen rende de badkamer in. ''Wat is er?'' hoorde ik Imran vragen en ik gritste het dichtstbijzijnde handdoek en wikkelde het om mijn lichaam.
''Er zit conditioner in mijn oog en het brand!''
Ik voelde zijn handen me via mijn bovenarmen vanuit de cabine trekken.
"Welk oog?"
Ik voelde mijn oog prikken. "Rechts."
Vingers gleden er naar toe en opende het voorzichtig. Een wazige Imran kreeg ik voor me te zien.
Hij hield het ooglid een beetje open en blies er zachtjes op. "Beter?"
Ik knipperde met mijn wimpers en knikte lichtjes.
"Leugenaar." Hij draaide de knop van de kraan open. "Buk."
Mijn mond viel open. "Wat?"
"Buig voor over, zodat ik je haren kan wassen. Zolang je haren niet zijn gewassen, kan ik het vloeistof niet uit je oog halen want dan glijdt de conditioner weer over je oog." Hij rolde zijn ogen. "Buk nou maar."
Ik bleef stil staan.
"Zara, je ogen gaan ontsteken."
"Maar ik ben in een handdoek," piepte ik ongemakkelijk en verstevigde mijn grip op het handdoek. "Een korte zelfs."
Ik voelde zijn ogen over me heen gaan en beet nerveus op mijn lip.
Gerommel en daarna voelde ik iets zachts in mijn handen gedrukt.
JE LEEST
Burn the truth (NL)
Mystery / Thriller"How many tears do I have to cry, to clean myself of you?" Beëindigd op: 24 - 02 - '17 | Hoogste rang: #5 in MYSTERY/THRILLER