Yemek Seçimi

22.6K 940 42
                                    

Sanırım Atakan'ın aradığı adam-yani o olmalı- bizim için çok lüks bir araba getirmiişti. Tamam plakası sahteydi. Yani sanırım. Bu işlerde pek uzman sayılmazdım. Zaten kafama takmıyordum da. Kaç kere bu kadar pahalı bir arabaya binecektim ki.

" Heyy burası Etiler. "dedim

" Evet "dedi 

" Ama bizim kaldığımız yer buraya çok uzak "

" Hayır kalcağımız yer tam burada. " dedi ve arabayı durdurdu. Tamam yarım saattir nereye gittiğimizi pek fark etmemiştim. Ama böyle bir arabada olsaydınız sizde dünyadan kopardınız. 

" Burası senin mi yani ? "

" Sayılır. Tapusu üzerime değil ama benim " 

Evi görmeliydiniz. Pardon ev değil. Saraycık. Benim evim bunun 10da 1 i bile değildi ve o bile bana büyük geliyordu . İçeri girdik. İçerisi dışarıdan görünenin 3 katıydı. 

"Burda kaç kişi yaşıyor  ?"dedim

" Normalde sadece ben. Ama şu an 2" 

" Hizmetçin falan yok mu ?"

" Artık yok. " 

" Neden? "

" Kendisi istedi " Tamam salak değilim. Kadın Atakan'ı polise gammazlamıştı. Yani bunu anlamak için Sherlock Holmes olmak gerekmezdi. 

" Acıktın mı ? " diye sordum içeri girdiktenn 3-4 dakika sonra 

" Az sonra eve bişeyler söyleyeceğim " dedi

"Yaa olmaz öyle şey. Yemekleri ben yapacağım "

" Zehirlenmek istemiyorum "

" Deme öyle bi yemek yapıcam ki parmaklarını yiceksin ."

" Tamam o zaman iddaaya girelim "

"Tamam nesine ? "

" Kazanan karar versin " 

" Tamam. Şimdiden düşünmeye başlıyorum ne isteyeceğimi.  " 

" Sen ne yemek yapacağını düşün. "

" Sen seç . 1den 50 ye kadar bi sayı söyle. Ahh yemek kartlarım olsaydı orda 100 tane falan vardı. Şimdi çorba için bi sayı , yemek için bi sayı ve tatlı için bi sayı söyle. "

"  yedi "

Bu cevapla yine çocukluğuma döndüm. Bir gün çocukluk aşkımla konuşuyorduk. Sordum :

" En sevdiğin sayı ne ? "

" Yedi , seninki ? "

"Iıı bilmem ki . Benim yok . Ama madem seninki  yedi benimki de yedi olsun "

" Olur . Peki senin en sevdiğin çorba ne ? "

" Mercimek çorbası. Senin en sevdiğin yemek ? "

" Bilmem ki . 2 tane var . Sarma ve mantı. En sevdiğin tatlı ?" 

" Çikolata parçalı kek tabiki "

" Artık ikimizin sevdiği yemekler ve sayılar aynı olsun tamam mı ? Evlendiğimizzde yemek kavgası çıkmasın. Her gün bunları yiyelim "

"Tamam anlaştık "

Atakan yedi deyince aklıma bu geldi birden. Uğurlu sayımın 7 olmasının nedeni. En sevdiğim ve yemekten bıkmadığım yemekler. Birden dünyaya geri döndüm .

" Hangisi 7 ? " diye sordum 

" Hepsi yedi olsun "

" Neden ? "

" Çünkü... " bir an duraksadı sonra " Ben öyle istiyorum . Hem oyalanma da yap. 1.5 saatin var ve süren başladı "

Koşarak mutfağa geçtim. Buzdolabını açtım. Dopdoluydu. Kullanacağım mazemelerin hepsini çıkardım.  İlk başta çorbayı ve mantıyı yapacaktım. Çünkü bunlar hazır gıda olarak yarım saatte oluyorlardı. Sonra ısıtırdım nasılsa. Sorunum kek ve sarmaydı. Tamam çok basit bir kek tarifim vardı.Bu yüzden ilk sarmaları saracaktım ve onlar pişerken keki hazırlayacaktım. İyi fikir. Hadi başlayalım.

1 saat 20 dakika sonra 

Huh. Yemekler nerdeyse hazır ve mükemmel oldular. Yani gibi gibi. Mercimek biraz tuzsuzdu ama tuz ekledim , sarma yaprakları ince olduğundan çok zor sardım ve malesef kekim az kabardı. Bie de üstüne üslük 4 kez elimi yaktım. Ama bunun dışında herşey süper. Masa da hazır.  Atakanı odadan çıkarabilirim. ( şu an anlatamam çok uzun bi mesele )

" Atakan her şey hazır "

" Ayy ne güzell. Çıkar beni burdan  " 

" Tamam tamam çıkarıyorum ama gözlerini kapat. "  Gözleri kapalı bi biçimde salona  getirdim. Gözlerini açtım. Tamam belki yemekler az duruyor olabilirdi ama az önce daha çok gibiydi. 

" 1.5 saatte bunları mı yaptın ? "

" Unutma yapacaklarımı sen seçtin. "

Hiç bişey demeden oturduk.  Yemekleri sırayla yedik.. Hiç konuşmadık. Keklerde bitince sordum.

" Eee nasıl olmuş ?"

" İdare eder işte ."

" Demek ki ben kazandım "

" Tamam hadi ne istiyosun söyle "

Düşündüm. Tek bir istek hakkım var ve istediğim her şeyi yapabilirim. Filmleri düşün nisan filmleri. Oralarda zenginlerin gidip senin gidemediğin nereler var ? 

"BULDUM" diye bağırdım 

" Gecelere akmak istiyorum. Gece boyu tüm barları gezelim" 

Evliymişim Ama Haberim YokHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin