"Saya okaylah, Ifwat. Awak janganlah risau" kataku sambil menuruni anak tangga.
Ifwat ni tak habis-habis risau pasal aku lepas dia tahu apa yang dah jadi semalam. Ni memang tak lain tak bukan kalau Iesya yang bagitahu dia.
"Mana saya tak risau, Indah. Tak sangka papa awak sanggup buat awak macam tu kan" kata Ifwat di talian.
"Tu lah. Nasib baik ada Indra.."
"Ha?! Apa? Nasib baik ada Indra? Kenapa pula nasib baik ada Indra?"
"Yelah. Nasib baik ada Indra semalam kalau tak, memang saya takkan keluarlah dari rumah tu. Awak tahu tak, Indra boleh panjat sampai ke bilik saya tau. Can you believe that? Indra tu memang sengallah. But, actually, saya rasa terharulah dia sanggup buat semua tu demi nak keluarkan saya dari rumah tu. Kalau dia tak buat semua ni, entahlah apa jadi kat saya" kataku lagi yang teruja menceritakan tentang apa yang telah Indra lakukan semalam.
"Oh yeke. Baguslah kalau macam tu. Okaylah. Saya ada kerja ni. Awak take care, okay. Assalamualaikum"
"Okay, waalaikumusalam"
Ifwat terus mematikan taliannya.
"Celaka punya Indra! Bukan main lagi kau eh. Takpa. Game ni masih panjang, Indra. Kali ni aku takkan kalah dengan kau. Indah will be mine!" getus Ifwat.
Baru saja Ifwat hendak membuka pintu keretanya, dia ditahan oleh seseorang.
"Kau siapa?" tanya Ifwat kepada individu itu.
Individu itu hanya membalas persoalan Ifwat dengan tersenyum sinis lalu dia menyandar di kereta Ifwat.
"Siapa call?" tanya Iesya setelah aku melabuhkan punggungku di sofa.
"Crush kau" jawabku selamba.
Bupp! Sebiji bantal singgah tepat di mukaku.
"Kau kurang ajar kan"
Aku ketawa berdekah-dekah sambil memeluk bantal yang dihumban oleh Iesya tadi.
"Alaaa.. Kurang ajar macam ni pun kau sayang juga kan.." balasku.
Iesya mencebikkan bibirnya.
Aku tersenyum kecil.
"Iesya, may I ask you something? Just a simple question"
"Okay. What is it?"
"Do you still love him?"
"Him?"
"Ifwat"
Iesya diam sejenak. Mungkin dia tidak sama sekali menduga soalan itu yang akan aku ajukan.
"Indah, buat apa aku nak cintakan orang yang tak cintakan aku. Buang masa je lah" kata Iesya sambil tergelak hambar.
"Babe, I'm sorry.."
"Indah, tak payahlah. Bukan salah kau pun. Dah dia cintakan kau, nak buat macam mana. Cinta tak boleh dipaksa, betul tak?"
"Aku yakin, one day, Ifwat akan sedar betapa besarnya cinta kau kat dia"
"Dia takkan sedar, Indah. Percayalah cakap aku. Sampai bila-bila pun dia takkan sedar, dia takkan faham. Cinta dia, sayang dia, hanya untuk kau, Indah. Bukan aku"
"Tapi Iesya, I don't love him"
"Ya, I know. Aku tahu kau tak cintakan Ifwat, babe. Aku tahu"
YOU ARE READING
Buka Hatimu, My Maid! (COMPLETED!) 🌼❤️
Romansa'Kenapa awak sanggup tipu diri awak?! Kenapa awak sanggup siksa diri awak sendiri?! Saya cintakan awak dan saya tahu awak juga cintakan saya!" -Indra Arifin 'Awak tak akan faham, saya. Sampai bila-bila pun awak tak mungkin dapat cinta saya dan saya...