BHMM 39

7.9K 241 9
                                    

Ifwat menuju ke arah seorang wanita yang mengambil tempat duduk paling hujung di sebuah kafe sambil melihat ke arah sekelilingnya.

"A'ha. Ifwat. Finally, you're here. Thanks for coming" ucap wanita itu setelah Ifwat melabuhkan punggungnya di kerusi.

"Aku dah sampai sini so let's just straight to the point" balas Ifwat ringkas.

Wanita itu tergelak kecil sambil menyelak rambutnya yang lurus itu.

"Sebelum tu, I nak kenalkan diri I. My name is Idel"

Ifwat melihat Idel dengan perasaan yang tertanya-tanya. Dia pelik dengan Idel yang selalu mengekorinya sebelum ini. Dan akhirnya Idel membuat keputusan untuk berjumpa dengannya pagi itu.

"Idel. Okay, Idel. Apa yang sebenarnya kau nak?" tanya Ifwat.

"Indra" jawab Idel ringkas sambil tersenyum sinis.

Ifwat mengerutkan dahinya setelah Idel berkata sedemikian. Sudah semestinya dia tidak tahu apakah pula hubungan Idel dengan Indra.

"Dan I tahu, yang you nakkan Indah. Am I right, Ifwat?" Idel bersuara lagi dengan senyuman sinisnya.

Ifwat menganggukkan kepalanya perlahan-lahan.

"Great! Itulah tujuan I ajak you ke sini pagi ini dan itulah juga motif I selalu ikut you selama ini" kata Idel lagi dengan harapan Ifwat sudah dapat menangkap apa kehendaknya.

"Wait. Apa hubungan kau dengan Indra?" tanya Ifwat pelik.

"For your information, sebenarnya, I tunang Indra but pertunangan kitaorang terpaksa ditangguhkan" bohong Idel.

"Ditangguhkan? Sebab?"

"Rasanya you tak perlu tahu kot pasal tu. Sekarang ni, I cuma nak tanya you satu soalan"

"What is it?"

"I cintakan Indra. You cintakan Indah. Tapi, mereka berdua mencintai antara satu sama lain. So, why not kita bekerjasama untuk hancurkan percintaan mereka"

Ifwat diam sejenak. Dia melihat ke arah Idel yang tersenyum penuh makna ke arahnya.

"Deal?"

Idel telah pun menghulurkan tangannya ke arah Ifwat.

Tanpa membuang masa, Ifwat terus menyambut tangan Idel.

"Deal"

Idel tersenyum puas setelah Ifwat bersetuju untuk berkerjasama dengannya untuk menghancurkan percintaan Indra dan Indah.

"Great. Trust me, this is gonna be fun. I pergi dulu. I harap, you dah ada strategi untuk plan kita" kata Idel sambil mencapai beg tangannya dan beredar dari situ dengan senyuman sinisnya.

"The game is on, Indah Ardini" getus Idel lagi dalam hati lalu memakai kaca mata hitamnya.

*****

Tan Sri Izuddin melihat Iwan dan konco-konconya silih berganti lalu mencapai sampul surat yang berada di atas meja.

Tan Sri Izuddin membuka sampul surat itu perlahan-lahan dan alangkah terkejutnya dia apabila melihat beberapa keping gambar Ilya dan seorang lelaki sedang berpelukan sambil berpegangan tangan. Ilya dan lelaki itu kelihatan sangat mesra.

Iwan dan konco-konconya hanya mendiamkan diri sambil melihat di antara satu sama lain.

"Mana korang dapat gambar-gambar ni?" tanya Tan Sri Izuddin yang masih lagi melihat kepingan gambar itu satu-persatu.

Buka Hatimu, My Maid! (COMPLETED!) 🌼❤️Where stories live. Discover now