Hello hello hello!
Sorry guys buat you guys tertunggu-tunggu😔 sis terlalu terlalu terlalu banyak homework lately ni. Maklumlah, calon SPM katakan (wish me luck by the way :P)
Mesti you guys rindu Indra and Indah kan? Agaknya?😅
Jom, ikuti kisah mereka yang penuh dengan dugaan ini 😩😩
----------
"Assalamualaikum, Uncle" ucap Iqbal lalu mengucup tangan Datuk Izhar sebaik saja beliau membuka pintu.
"Waalaikumussalam. Eh, Iesya pun ada.."
"Hai Uncle.." ucap Iesya pula.
Datuk Izhar menjemput mereka masuk ke dalam rumah.
"Masuklah. Uncle buatkan air"
"Eh, takpa, takpa. Tak payah susah-susah, Uncle. Kitaorang datang ni nak jumpa Indra je" kata Iqbal.
Iesya pula hanya menganggukkan kepalanya sambil tersenyum kecil.
"Indra kat mana, Uncle? Dia dah okay ke?" tanya Iesya.
Datuk Izhar terus mengeluh apabila Iesya bertanya sedemikian.
"Macam tu je lah, Iesya. Dia langsung tak nak keluar dari bilik dia" jawab Datuk Izhar lemas.
Iqbal dan Iesya juga turut mengeluh sambil melihat antara satu sama lain.
"Takpalah. Uncle, boleh tak kalau kami nak masuk bilik dia? Kejap pun jadilah sebab dari semalam lagi saya call dia, dia langsung tak angkat. Risau pula saya jadinya" kata Iqbal.
"Boleh. Pergilah naik. Kamu tahu kan bilik dia kat mana"
"Ya, Uncle. Kitaorang naik dulu ya"
"Okay. Naiklah"
*****
"Umi tak sangka Indah sanggup buat kita macam ni. Sampai hati Indah malukan kita sekeluarga!" ujar Tok Izziyah yang sangat kecewa.
Datin Izzatul mendekati Tok Izziyah lalu memegang tangan Tok Izziyah dengan erat untuk memujuknya.
"Umi.. Janganlah macam ni. Dah kalau memang Indah tak cintakan Indra, nak buat macam mana?"
"Tapi kenapa masa hari pertunangan mereka juga Indah nak lari? Kenapa tak bagitahu kita awal-awal? Izuddin pun satu. Kalau iya pun sayang anak, tak payahlah buat sampai macam ni sekali!"
"Umi, dahlah tu. Umi nak marah-marah macam ni pun tak ada guna dah, umi. Bukan boleh buat apa-apa pun. Indah dan Izuddin dah tak ada kat sini dah, umi. Diaorang dah ke Ireland dah. Tahu-tahu, diaorang pun dah tak peduli apa yang jadi kat sini"
"Umi betul-betul kecewa dengan diaorang! Diaorang tak sedar ke dengan kelakuan diaorang yang bodoh ni, bukan je malukan Datuk Izhar dan Indra, tapi diaorang juga malukan kita tau! Keluarga diaorang sendiri!"
"Umi, janganlah macam ni. Sabar, boleh tak? Jangan nak marah-marah macam ni. Nanti umi sakit, susah jadinya. Sekarang ni, kita redha je. Indah dah buat keputusan. Kita mungkin boleh paksa dia untuk tunang dengan Indra tapi umi.. Kita tak boleh nak paksa dia untuk cintakan Indra"
"Tapi umi masih tak boleh terima yang dia sanggup lari dari majlis semalam tu! Umi malu, tahu tak, malu! Mana umi nak letak muka umi ni?! Kamu pun nampak sendiri kan betapa ramainya tetamu yang datang semalam? Izuddin tu tak fikir ke pasal ni?"
"Dahlah tu, umi. Janganlah pula salahkan, Izuddin. Izuddin sayangkan anak dia dah tentu dia nakkan yang terbaik untuk anak dia. Kita tak boleh nak buat apa, umi"
YOU ARE READING
Buka Hatimu, My Maid! (COMPLETED!) 🌼❤️
Roman d'amour'Kenapa awak sanggup tipu diri awak?! Kenapa awak sanggup siksa diri awak sendiri?! Saya cintakan awak dan saya tahu awak juga cintakan saya!" -Indra Arifin 'Awak tak akan faham, saya. Sampai bila-bila pun awak tak mungkin dapat cinta saya dan saya...