Indra melihat jam tangannya. Jam sudah menunjukkan pukul 9 pagi. Sejurus saja Indra tiba di Kuala Lumpur, Indra terus memecut ke hospital. Hatinya tidak tenang sejak dari Kelantan. Risau. Bukan tidak tenang atau risau pasal projek yang baru saja dia terlepas namun dia tidak tenang dan risau pasal keadaan Indah.
"Excuse me, ada tak patient bernama Indah Ardini kat sini?"
"Kejap cik, saya cek"
"Okay"
"Ya, cik. Memang ada"
"Dia kat wad mana ya?"
"B214"
"Ok, thank you"
"You're welcome"
*****
"Aku tak nak tahu, apa yang penting sekarang ni, aku nak korang dapatkan Iesya!"
"Tapi boss, sekarang ni pihak polis tengah cari kita"
"Aku tak kisah! Eh, aku bayar korang bukan 1 ribu 2 ribu tau. Aku bayar korang banyak so aku tak nak korang buat kerja sembarangan! Ingat eh, kalau plan kita ni gagal, aku sendiri yang akan tembak korang. Faham?!"
"Fa.. Faham boss.."
"Buat masa sekarang ni, aku nak korang ikut ke mana saja perempuan tu pergi. Aku akan send gambar dia nanti"
"Baik boss"
"Ingat, kali ni aku tak nak gagal lagi. Kalau gagal lagi, sesen pun kau dengan orang-orang kau takkan dapat dari aku. Faham?!"
"Okay boss"
*****
"Assalamualaikum" ucap Indra sebaik saja masuk ke dalam wad.
Kelihatan, Iesya, Iqbal dan Ifwat juga berada di situ.
"Waalaikumsalam" jawab mereka satu-persatu.
"Indra, bukan kau sepatutnya masih kat Kelantan ke?" tanya Iqbal yang memang sedia maklum dengan urusan kerja Indra di Kelantan.
"Kau balik sebab Indah ke, bro?" tanya Ifwat pula.
Indra hanya tersenyum kecil tanpa menjawab persoalan Iqbal dan Ifwat.
"Macam mana dengan keadaan Indah sekarang?" tanya Indra sambil melihat ke arah Indah yang terbaring di katil.
"Macam ni je lah, Indra. Masih lagi tak sedarkan diri" jawab Iesya yang sentiasa setia menunggu Indah di sisi katilnya.
"Doktor ada cakap apa-apa?" tanya Indra lagi.
Iesya menggelengkan kepalanya.
Indra mengeluh panjang.
"Orang tua Indah mana? Diaorang tak datang tengok Indah ke? Mak Teh, Mak Teh mana? Takkan dia tak nak lawat anak dia ni?" tanya Indra lagi.
Ah sudah. Iesya, Iqbal dan Ifwat memandang antara satu sama lain. Masing-masing menelan air liur.
"Oh, ya, ya. Mak Teh. Mak Teh tak ada kat sini. Dia kat kampung" jawab Iesya. Iesya memang handal kalau bab-bab berlakon ni.
"Kat kampung? Kalau macam tu, tak apalah, biar saya ambil Mak Teh. Kampung Indah kat mana?"
"Ehh, tak boleh! Tak boleh" kali ini Iqbal pula mencelah.
"Kenapa pula tak boleh?"
"Sebab.. Sebab..."
"Sebab Mak Teh sakit. Tak sihat" celah Iesya.
YOU ARE READING
Buka Hatimu, My Maid! (COMPLETED!) 🌼❤️
Romance'Kenapa awak sanggup tipu diri awak?! Kenapa awak sanggup siksa diri awak sendiri?! Saya cintakan awak dan saya tahu awak juga cintakan saya!" -Indra Arifin 'Awak tak akan faham, saya. Sampai bila-bila pun awak tak mungkin dapat cinta saya dan saya...