BHMM 57

7.5K 184 2
                                    

"Baru 3 hari kita kat sini tapi macam-macam benda dapat kita siapkan. Tak sangkakan. Kalau tahu macam ni jadinya, dari awal lagi saya ke sini"

"Eleehhh... Bukan main lagi kau eh nak puji diri sendirilah pulaakkk.."

Aku hanya tergelak kecil melihat karenah Ita dan Imran yang tidak habis-habis itu. Dari Kuala Lumpur sampailah Port Dickson ni ada saja diaorang dua ni nak berbalah.

"Heihhh.. Awak berdua ni kan, ada je yang nak gaduh. Eh, orang tua-tua cakapkan, kalau asyik gaduh, hm, ada makna tu" usikku pula.

"Ada makna? Ada makna apa, Cik Indah?" tanya Imran. Entahlah dia betul-betul tak tahu atau pun dia pura-pura tak tahu.

"Orang tua-tua cakap, kalau asyik gaduh je, nanti lama-lama suka" jawabku lalu tersenyum sinis ke arah mereka berdua.

"Ha?! Saya suka kat si Ita ni? Hahahaha, memang takkan jadilah, Cik Indah. Cik Indah kasilah saya 100 ribu sekali pun, saya tetap takkan kat dia"

"Hei, hello?! Excuse me. Amboi.. Amboi.. Amboi.. Mulut kau ni. Kau nak aku celup kau kat simen tu? Kau ingat aku hadap sangat ke muka kau yang macam muka bangla yang tak seberapa nak siap ni?"

Seriously, tersembur habis ketawaku mendengar diaorang dua ni berdebat. Tahan telinga sajalah dapat pekerja yang popek-popek ni.

"Dah, dah, dah. Sebelum saya sendiri yang kahwinkan awak berdua kat sini, jom, kita pergi makan. Hari ni, saya belanja" kataku hendak memberhentikan mereka dari terus berdebat.

"Cik Indah belanja? Ini yang saya nak dengar ni!"

"Eleh kau ni Imran, kau sepatutnya malu tau kat Cik Indah kita ni. Dah 3 hari kita kat sini, asyik-asyik Cik Indah je yang keluar duit. Tak gentle langsunglah kau ni"

"Ewah bulan. Kau ni memang tak puas hati ke kat aku? Ada je kan kau nak sound aku"

"Eh, sudah, sudah. Awak berdua ni kan. Jom pergi cepat sebelum saya ubah fikiran" ugutku.

"Err.. Hehe.. Okay, okay. Jom Cik Indah.."

Haihhh.. Barulah diaorang senyap. Nak kena ugut baru nak stop berdebat. Sabo je lah.

*****

"Terima kasih, Mak Tijah.." ucap Indra setelah Mak Tijah menghidangkan secawan teh untuknya.

"Sama-sama, Indra" jawab Mak Teh sambil tersenyum manis.

Tan Sri Izuddin tersenyum apabila melihat Indra yang sudah pun menunggunya di ruang tamu.

"Tan Sri, Tan Sri nak air ke?" tanya Mak Tijah yang lalu di hadapan Tan Sri Izuddin.

"Takpa. Awak dah hidangkan Indra air?"

"Dah, Tan Sri"

"Okay. Awak boleh sambung kerja"

"Baiklah, Tan Sri"

Tan Sri Izuddin menapak ke arah Indra.

Indra bangun dari tempat duduknya untuk mengucup tangan Tan Sri Izuddin.

"Kamu apa khabar, Indra? Lama kita tak jumpa kan" tanya Tan Sri Izuddin membuka bicara.

"Alhamdulillah, sihat. Ya, lately ni, saya busy sikit. Uncle apa khabar? Sihat?"

"Sihat, macam ni je lah. Kerja macam mana? Okay semua?"

"Okay. Takda masalah. Alhamdulillah"

Buka Hatimu, My Maid! (COMPLETED!) 🌼❤️Where stories live. Discover now