Druhá kapitola- Nástupište 9 a 3/4

2.1K 152 16
                                    

Rozlúčka s babami netrvala dlho a ja som o pol hodiny už opäť sedela s maminou v aute. Pri nohách a na vedľajšej sedačke som mala rozložené dnešné nákupy. Neodolala som a ešte kúpila novú klietku Heilly. Tá stará sa už od trusu poriadne nedala vyčistiť a nepomohlo mi ani žiadne miznúce zaklínadlo. Mama si medzi tým pospevovala s rádiom a ja som sledovala ulice, ľudí a paneláky, čo sa mi mihali v okne.

O pár dní budem v Rokforte, kde ma budú opklopovať široké zelené lúky a stromy. Žiadne neznečistené ovzdušie z muklovských áut. Jednoducho voľnosť...sloboda... Tak veľa to pre mňa znamená. Keby som nebola čarodejnicou, neviem čo by som robila. Chodila normálne do školy a bavila sa so spolužiačkami. Zvláštne. Keď si uvedomím, že ten jeden list mi zmenil život...

Keď sme dorazili domov, vybehla som po schodoch do mojej izby a balíčky hodila na posteľ. Ako prvé, otvorila Heilly klietku, načo sova prekvapene zahúkala a rýchlo vyletela von. Zakrúžila okolo lustru a usadila sa na skrini.

"Neboj sa. O chvíľku sa tam vrátiš. Len ti vymením domček." usmiala som sa na ňu a starú klietku odložila bokom.

Do tej novej ešte nasypala gumené granulky, ktoré jej tak veľmi chutili. Zasvišťali krídla a ja som pocítila na pleci ťarchu Heillynho tela. Opatrne som ju dala do klietky. Nedôverčivo si nové prostredie obzerala a potom sa pustila do jedla.

"Tak dobrú chuť." popriala som jej a na mamin výkrik "Meg večera!" zbehla dolu do kuchyni.

*

Hľadela som do tmy a modlila sa aby začalo svitať. Celú noc som nezažmúrila oko. Bola som nenormálne nervózna. Dnes, teda 1. septembra začína školský rok na Rokforte. To, že sa teším je slabé slovo. Som nadšená. Konečne uvidím všetkých spolužiakov, profesorov a budem sedieť vo Veľkej sieni s výborným melasovým koláčikom na tanieri.

Hurá! Prvé slnečné lúče prenikli cez okno do mojej izby a ja som odkopla paplón. Nohy vsunula do papúč a na nočnú košeľu si natiahla bledo modrý župan. Heilly ešte spala, s hlavou pod krídlom, preto som sa nenápadne vytratila von.

Zišla dolu schodmi a namierila si to cez tmavú chodbu rovno do kuchyne. Mamu som v nej však nenašla. Pohľad mi zablúdil na papierik pripnutý na chladničke.

                                                                     Dobré ránko, zlatko

Viem, že som ťa mala odviesť na stanicu, ale nadránom mi volal šéf. Veď ho poznáš, presviedčal ma, aby som zastúpila Juliu a ja som mu chcela pomôcť. V poslednej dobe je to tam šialené a nemôžeme si dovoliť, nestíhať. Veľmi ma to mrzí Meg. Dúfam, že sa na mňa nebudeš dlho hnevať. Zavolaj si taxík a keď už budeš vo škole, okamžite napíš po sove, že si v poriadku.
Ľúbim ťa.
                                                                      S láskou mama,

Pousmiala som sa a lístok pokrčila v dlani. Vždy si ešte myslí, že som malá. Ako keby sa pätnásťročné dievča nevedelo dostať na King's Cross. Na raňajky som bleskovo zhltla vločky s mliekom a šla sa osprchovať. Komplet prichystaná a zbalená čakala na taxík.

Trúbenie ma o pár minút upozornilo, že je už tu. Posledný krát som si ešte obzrela chodbu a potom za sebou zabuchla vchodové dvere. Zamkla ich a otočila sa smerom k čakajucému taxíku. Ťahajúc za sebou ťažký kufor a klietku zišla po schodíkoch pred domom a zastala pred taxikárom. Pri pohľade na moje veci prekvapene vypúlil oči a otvoril ústa, aby ich okomentoval. Zagánila som na ňho a bez slova mu podala kufor. Zamyslel sa a poškrabkal si bradu, asi sa rozhodol, že sa nebude vyjadrovať. Naložil batožinu do kufra a ja som si klietku zobrala k sebe do auta. Pohodlne som sa usadila a pozorovala ho, ako naštartoval a zaradil sa do hustej premávky.

"Kam to bude, slečna?"

"Nádražie King's Cross, Londýn." odvetila som a snažila sa utíšiť škriekajúcu sovu.

Cesta prebehla v tichosti a keď som vystúpila aj s kufrom, odfrčal preč. Pohľadala som si vozík na batožinu a unavene dychčala. Nikdy som nevedela pochopiť, ako môžu habity, knihy a pár pomôcok vážiť až tak veľa. Pomaly som tlačila vozík a zvedavo sa obzerala, či nezahliadnem aj iných čarodejníkov. Muklovia sa nechápavo za mnou obzerali. Hej, viem že to vyvolávala najmä škriekajúca sova.

Zazrela som známu tehlovanú stenu medzi číslom deväť a desať. Chvíľku som počkala a potom sa oproti nej rozbehla. Tvrdý náraz nenasledoval a ja som sa ocitla na druhej strane. Známa lokomotíva bola zahalená do pary a ja som sa veselo usmiala. Všade bolo kopu detí nastupujúcich do vlaku, rodičov odovzdávajúcich im posledné rady a lúčiac sa a umňaukaných mačiek s pišťajucími sovami. Do očí mi vrazila skupinka, ktorá len teraz prešla cez stenu. Skladala sa z Harryho Pottera, Hermiony Grangerovej, Rona Weasleyho, profesora Moodyho, pani Weasleyovej, ženy so sivými vlasmi, profesora Lupina, pána Weasleyho, Ginny Weasleyovej, Freda a Georga Weasleyho a veľkého čierneho psa. Prekvapene som ich pozorovala. Čo tu robia obaja profesori? Viem, že Harry bol cez prázdniny u Rona a Hermiona bola určite s nimi, takže Weasleyovci mi neprišli až taký podozrivý, ale čo tá žena?

"Pekný pes, Harry!" zavolal vysoký chlapec s africkými vrkôčikmi.

"Ďakujem, Lee." usmial sa Harry a pozoroval psa, ako bláznivo vrtí chvostom.

Vlak zapískal a ja som prekvapene nadskočila. Dotrepala som veci do Roxfortského expresu a zostala stáť na chodbe pred kupé a opierala sa o okno.

Čierny pes sa postavil na zadné a prednými labami sa oprel o Harryho plecia. Potom všetci ešte narýchlo ponaskakovali do vlaku a cez otvorené okná kývali vzďaľujúcim sa postavám. Len pes behal porpi vagónoch a deti sa na ňom smiali. Potom už aj on zmizol a ja som sa otočila. Na chodbe som nikoho nevidela, tak som si šla pohľadať miesto. Dúfala som, že natrafím na Lavender a Parvati...

A/N: Dúfam, že som vás potešila. Chcela som kapitolku pridať skôr, ale absolútne nič nestíham. Predo mnou leží dejepis a ja nemám ani šajn o SNP (slovenskom národnom povstaní :D) len kedy sa odohralo. To je jedno... budem vďačná za každé prečítanie, komentár a vote. Myslím, že ste pochopili že ten pes je Sirius a je to presne podľa knihy. Nech je to realistické :D I hope you like it!!!

*Magical Love (Harry Potter ff-ka)*Kde žijí příběhy. Začni objevovat