Trinásta kapitola- Trest

1.6K 117 19
                                    

Hnala som sa naspäť do klubovni a až keď som sa ocitla v kruhovej miestnosti s pohodlnými polorozpádajúcimi kreslami, veselým ohníkom v krbu a hlasným smiechom Weasleyovie dvojčiat, uľavilo sa mi. Dopadla na mňa ta stará známa pohoda a celá som sa mohla trošku odviazať. Do ôsmej zostávala ešte necelá hodina, takže času bolo dosť.

Presunula som sa ku skupinke okolo Freda a Georga, ktorí nadšene vracali, na striedačku, do vedra. A to pred publikom chrabromilčanov. Niečo mi ušlo?

„Hm, o čo tu ide?“ nahlas som sa spýtala a sledovala veľkolepé gesto jedného z nich, keď si utieral ústa.

„Predvádzajú vracačky. Je to bombastické.“ odvetila jedna tretiačka, stojaca oproti mne.

„Keď to uvidí Hermiona, zabije vás.“ pokojne som skonštatovala, keď sa na mňa Fred usmial.

„Prečo by som mala?“ ozval sa za mnou Hermionin hlas a ja som vystrašene nadskočila.

„Hm.“

„Počkajte, dúfam, že to nie sú tie bláznivé výrobky Weasleyovcov.... alebo sa mýlim?“ prižmúrila oči a prepichla nimi bratov.

Fred s Georgom si vymenili úškrn a potom nahlas zvolali tak, že ich počula celá klubovňa.

„Vydarené výmysly Weasleyovcov! Vracačky, zamdlievačky, nugát na krvácanie z nosa! Prvých dvadsať záujemcov získa vzorku zdarma!“

K hlúčiku študentov okolo dvojčiat sa prihnali ďalší žiaci a Hermiona nahnevane ustúpila. „Dúfam, že tým nekŕmite prvákov, lebo inak...“

„Inak čo?“ zaškeril sa ironicky George.

„Mám svoje prostriedky.“ vystrela sa do svojej plnej výšky a kučeravé vlasy si prehodila cez plece.

„Zavrieš nás po škole alebo strhneš fakultné body?“

„Ani jedno ani druhé, viem, že to na vás neplatí. Nie, poznám oveľa účinnejší spôsob. Informujem o tom vašu mamu.“ znechutene sa na nich posledný krát pozrela a odkráčala ku kresielkam pri ohni.

„Fúha, tak tá je...“začal Fred.

„Poriadna víchrica.“ dokončil za brata George.

Zasmiala som sa na nich a tak, aby to nepočula Hermiona, zašepkala „Tri vracačky, prosím.“

Fred na mňa žmurkol, predal mi tovar a ja som mu do pláteného vrecúška vhodila galeón a pár siklov. Potom som sa vybrala ku Parvati a Lavender, ktoré pred chvíľou prišli z Veľkej siene a teraz sa usadili za jeden z drevených leštených stolov a vytiahli si domáce úlohy.

„No a potom som mu na to povedala.....ahoj Meg, pridáš sa?“ usmiala sa na mňa Parvati a neposlušný pramienok vlasov si zastrčila za ucho.

„Jasné. Čo som zameškala?“ klesla som na stoličku a z kabely si vytiahla učebnicu Elixírov, čistý pergamen, brko a kalamár.

„Parvati pozval Seamus na rande!“ vyhŕkla Levander a kamarátka na ňu hodila nesúhlasný pohľad.

„Čože?.....Kedy?....Ako?“ jachtala som a neskrývala prekvapenie.

Je jasné, že tí dvaja na seba už dlhšie pozerajú a obkukujú sa, no nikto nedokázal urobiť prvý krok. Viem, že Parvati chcel Seamus minulého roku pozvať na Vianočný ples, no predbehol ho Harry a tak šiel nakoniec s nejakou štvrtáčkou z Bystrohlavu. Odvtedy už nenazbieral odvahu....vlastne až doteraz.

„To nie je rande! Povedal, že by si so mnou rád vyšiel na najbližší voľný víkend do Rokvillu. Nič viac.“

„Nič viac?“ nechápavo som na ňu civela. Čo si neuvedomuje, aké ma šťastie?

*Magical Love (Harry Potter ff-ka)*Kde žijí příběhy. Začni objevovat