,,No a tady je tvoje skříňka. Máš jí normálně mezi naší třídou, což je celkem neobvyklý." Uchechtla se Rachel. ,,Aha.." Dodala jsem a lehce skříňku pohladila. Byla lesklá, příjemná na dotek. ,,Po kom je?" Zvědavě jsem nadzvedla obočí. Rachel se zadívala do země. ,,Víš... Na začátku roku se jedna naše spolužačka zabila.." ,,Cože?" Vychrlila jsem. ,,Jo.. Skočila z mostu. Táta jí mlátil a mámu neměla, tak to... vyřešila takhle." Už jsem nic neřekla. Atmosféra najednou byla, že by se dala krájet.
,,No.." Ozvala se Rachel s trochu neupřímným úsměvem a rozhodila ruce. ,,Předpokládám, že oběd máš až od zítra.." ,,No, jo.. jasně." Zasmála jsem se. ,,Tak.. se měj. Uvidíme se pak!" Nesměle mě objala a utekla někam pryč, nejspíš do jídelny. Já si mezitím vydala telefon z kapsy, nasadila si sluchátka a pustila si písničky. Rockovou hudbu s elektrickou kytarou a pořádným solo bicím jsem si vychutnávala jak jen to šlo.
Když už jsem vycházela ze školy, zaslechla jsem přes zpěv Iana z Joy Division jakoby hvízdání. Prudce jsem se otočila a zahlédla Zacka a nějakého dalšího kluka s vínovou mikinou na zip a černými džíny přibližujíc se ke mně. Zackovo kamenná tvář mě trochu zneklidňovala, zároveň jsem se ale cítila hodně zvláštně. Jako ještě nikdy předtím.,,Ahoj Amy." Lehce se usmál, když ke mně došel. ,,Ahoj." ,,Právě jdeme tady s Justinem ven a napadlo nás, jestli bys nechtěla s námi. Vlastně... mě to napadlo až teď, když jsem tě zahlédl." Hlasitě se zasmál. ,,No... já nevím.." "Nenech se přemlouvat!"
Po Zackovo slovech jsem mírně znervózněla. ,,No, tak..." ,,Hele Justine! Támhle jde Dylan. Dylane!" Křikl Zack kamsi dozadu a zamával. Bez toho, aniž by se omluvil, zamířil za nějakým blonďatým, svalnatým klukem.Mezi mnou a Justinem nastalo trapné ticho. Oba jsme se nesměle usmívali, dokud mi Justin nepodal ruku. ,,Jsem Justin... Justin Johnson." ,,Těší mě. Já jsem Amy Parkerová.. Jsem tu nová.." ,,Vím. Zack mi vyprávěl o tom, jak nemotorně ses mu představila." Oba jsme se zasmáli a já si zastrčila pramen vlasů za ucho.
,,Kdo je ten.. Dylan?" Ukázala jsem palcem za sebe, na dva povídající si fotbalisty. ,,Ale.. jeden kluk z našeho týmu. Je v tom dost dobrej a abych řekl pravdu, Zack ho nesnáší. Už od začátků se předhání ve skóre a tak. Takoví dva machýrci." S úsměvem jsem kývla a založila si ruce na hrudi. ,,Ty taky hraješ fotbal?" ,,Nojo.. Ale nebere mě to tak, jako ty dva. Je to jejich život. Já raději dělám něco jinýho." Pozvedla jsem obočí na důkaz, že mě zajímá, co dělá ve volném čase. ,,Nerad o tom mluvím." ,,Notak, povídej." Pobídla jsem ho a rýpla ho nehtem do ramene. ,,No.. mám rád hudbu. Hraju na kytaru a zpívám. Mám s pár kamarády i kapelu, ale.. Zack ani ostatní z týmu o tom nevědí.. Vysmáli by se mi." Trochu jsem se uchechtla. ,,To je přece skvělý! Mít svojí vlastní kapelu je prima." ,,Nojo, ale nikoho už moc v dnešní době neberou kapely z osmdesátek." Pokrčil rameny a zadíval se na kluky. ,,Tak teď si mě urazil!" Strčila jsem ho do hrudi a oba jsme se zasmáli.
,,Jakou máš nejraději?" Zeptal se se zájmem. ,,To jde těžko říct, poslouchám jich hodně." ,,A co ti hraje teď?" Ukázal na mé vyndané sluchátko, ze kterého se ozývaly zvuky bicích a kytar. Usmála jsem se a písničku zastavila. ,,Teď zrovna Joy Division. Disorder konkrétně." ,,Páni, ti jsou skvělí! Taky je občas s klukama hrajeme. Jestli chceš, můžeš se zítra zajít podívat na naší zkoušku." Vlídně se usmál. Zadívala jsem se do jeho modrých očí. Byly v nich nepatrné jiskřičky, tak jsem kývla a usmála se. ,,Večer ti ještě napíšu a domluvíme se."
***
,,O čem si to tu šuškáte." Zasmál se Zack když přišel a jednou rukou mě objal kolem ramen. Srdce mi poskočilo v hrudi, ale snažila jsem se nedat to na sobě znát. Justin se podíval do země a dal ruce do kapes. ,,No.. Tak asi půjdem ne?" Ruku ze mě sundal, mrkl na mě, Justina poplácal po rameni a společně jsme se rozešli pryč z areálu školy.
Písnička -> Joy Division - Disorder
ČTEŠ
what is true love?✔️
RomantikStřední škola. Všichni to známe. Zájmové kroužky, někdy až přehnaně velká sebevědomí některých studentů, fotbaloví hráči - ruku v ruce s nejhezčími z rostleskávaček.. Na Goldenbillské střední to nebylo jiné.. Nebo snad ano? 18ti letá dívka Amy Par...