Del 1

2K 43 1
                                    

22 Augusti 2016

~Ellas POV~

Idag börjar vi skolan igen. Jag har faktiskt saknat skolan lite. Men jag har inte saknat bröderna Gunnarsen.
Skolans största Badboys. Dom har inprinsip legat med nästan alla tjejer i klassen. Än så länge har dom inte gett sig på mig och det är jag glad för.

Jag går in genom skolans dörrar och möts av dåvt mummel. Flera små gäng står här och där i korridoren och pratar. Jag går till mitt skåp och slår vant in min kod och öppnar det. Jag undrar var Maya, Lovisa, Lina och Albin är. Maya, Lovisa, Lina och Albin är mina bästa vänner. Det dåliga är att dom går i B och jag går i A. Och i A så finns Marcus och Martinus.

-Hej, hör jag en mörk röst bakom mig. Mitt hjärta dunkar hårt vetandes vem det är.

-Jag har hört att man hälsar på folk, säger han.

-Jag pratar inte med dig, säger jag.

-Nehe vad har jag gjort dig då, säger han. Jag vänder mig om och precis som jag trodde så står Martinus Gunnarsen ca 10 cm ifrån mig.

-Låt mig bara vara, säger jag och stänger mitt skåp.

-Kan du inte gå och ragga upp någon annan tjej, säger jag. Han böjer sig fram mot mitt öra.

-Men jag vill ha dig, viskar han med sin mörka röst. Hela jag ryser. NEJ! Jag håller inte på med kärlek. Jag knuffar bort honom från mig.

-Låt mig vara sa jag, fräser jag åt honom. Jag vänder mig om och börjar gå med går in i någon. Vafan. Jag möter ett par rådjursögon och flinande läppar. Nu får dom fan ge sig.

-Det är inte varje dag man krockar med en snygg tjej, flinar han.

-Du och din bror ska låta mig vara, säger jag irriterat.

-Spela inte svår fångad Ella. Vi vet att du vill, säger han och börjar gå igen. Jag spyr inombords. Vad fan tänker dom med.

*

Fuck. Vår lärare sa att vi skulle ha ett arbete och att vi skulle arbeta med den vi sitter bredvid.
Jag kollar på den flinande killen som valt att sätta sig bredvid mig.

-Ska vi jobba idag? frågar han.

-Nej. Jag ska till stallet och sköta om Mistral, säger jag. Min familj är rik. Och jag tycker att mamma och pappa skulle skaffat ett till barn för det är ju inte så att vi inte har råd till att ha mat och kläder till en till medlem.

-Då följer jag med så kan vi göra arbetet senare, säger han.

-Nej.

-Vi måste ju börja någon gång, säger han.

-Eller är du rädd för mig, säger han lite flinandes.

-Nej jag vill inte vara ett av dina ligg, säger jag irriterat. Fast lite ljuger jag. Jag är rädd för honom. Jag är rädd att han bara ska tvinga mig i säng.

-Hade det inte varit lite roligt att ha någon hemma hos dig, säger han och mitt hjärta stannar. Stalkar han mig?!?!

-Jag har visst folk hemma, ljuger jag.

-Jag kan allt om alla i den här skolan. Så sluta med att ljuga nu, säger han.

Hallo på er
Här är första delen på drn nya boken så hoppas ni kommer tycka om den♡

Never Good Boys|| M.GWhere stories live. Discover now