Del 48

671 30 7
                                    

1 Juni

Det är snart sommarlov. Adam har helt förstört mig. Jag är inte mig själv. Han har fått mig att testa dricka och röka. Fy fan vad hemsk jag är. Idag är hjallefall inte Adam i skolan för att han är bakfull, då han hade druckit inatt på en fest han ville att jag skulle med på. Men jag klarade mig undan. Ensam går jag i den tomma korridoren. Jag stannar då jag ser Mira som går mot mig. Hon stannar en halvmeter ifrån mig och öppnar sin käft för att prata.

-Jag ser hur du kollar på Martinus och jag ville bara säga till dig att sluta älska honom. Han är min nu, säger hon och flinar hånfullt. När Mira har gått brister jag ut i gråt. Varför? Hur kunde han bli tillsammans med henne. Jag sitter här i flera minuter och gråter. Alla andra är inne på sina lektioner, undrar inte vår lärare var jag är. Mina knän på byxorna blir helt blöta av att jag har mitt huvud där och gråter floder.

-Ella?! hör jag någon säga. Jag fortsätter att sitta så som jag gör med mina armar om benen som är uppdragna till mig och huvudet lutat mot knäna. Jag ignorerar Martinus som sagt mitt namn. Även om jag måste prata med honom. Men jag kan inte nu.

-Ella. Varför gråter du? frågar han mildt. Jag kollar upp på honom med mina rödgråtna ögon. Innan min blick vänjer sig så ser jag ganska så suddigt. Han sätter sig på huk framför mig och kollar oroligt på mig. Om jag hade varit han så skulle jag gått här ifrån, lämnat mig för jag är hemsk.

-Varför gråter du? Har det hänt något? han ger sig inte. Kan han inte bara gå.

-Ella snälla prata med mig. Du har betett dig jätte konstigt på senaste tiden, säger han.

-Förlåt. Jag är en hemsk person, snyftar jag.

-Det är du inte alls, säger han och pillar lite med mitt hår.

-Jo jag gjorde slut med dig. Jag lät Adan ta kontroll över mig.

-Vad sa du!? avbryter han mig och slutar pilla i mitt hår.

-Jag lät honom ta kontroll över mig för att inte skada dig, säger jag och torkar mina tårar.

-Varför sa du inget?!

-Han hotade mig! säger jag lite irriterat.

-Va det därför du aldrig svarade när jag ringde och smsade dig innan du gjorde slut? frågar han, jag nickar och tårarna vill bara rinna ner för mina kinder.

-Va det han som sa att du skulle göra slut med mig? frågar han och jag nickar ingen och tårarna rinner sakta ner för mina röda kinder.

-Gråt inte, säger han och tårkar bort mina tårar. Jag är hemsk. Han är så snäll och jag har bara behandlat honom som skit. Vi sitter så här en stund. Helt tysta.

-Är du och Mira ihop? frågar jag och ett skrockande ljud lämnar hans läppar.

-Nej. Var ifrån fick du det? säger han.

-Mira.

-Vi låg bara.

Tror ni att Tinkan börjar bli en fuckboy igen😬

Mysiga Martinus
Eller
Fuckboy Martinus

Jag tycker mysiga är bäst🙃

Never Good Boys|| M.GWhere stories live. Discover now