Jag börjar gå till matsalen precis som Martinus bad om. Det var ganska så mörkt och alla bord var undan flyttade, utom ett. Det ligger en vit duk på den. I en silvrig ljusstake sitter det ett ljus där en liten eld låga sitter på. Två tallrikar är placerade på varsin sida av det tända ljuset. På tallrikarna så finns min favorit dessert, kladdkaka med grädde och några blåbär.
-Jag bakade själv, hör jag en röst bakom mig. Jag vänder mig om med ett leende på läpparna, som blir ännu större då jag ser honom.
-Har du gjort allt detta för mig? frågar jag som fortfarande är lite chockad. Han nickar lite lätt på sitt huvud innan han gör en gest med händerna för att jag ska gå fram till stolen. Han drar ut den åt mig så att jag kan sätta mig.
~Lovisas POV~
-Men var kan hon vara? säger jag oroligt och går fram och till baka.
-Tänk så är hon borta. Tänk så har hon blivit träffad va blixten! säger jag förskräckt.
-Hallå. Martinus är med henne, säger Marcus som måste ha lyssnat på mig även fast han satt med sitt gäng.
-Hur vet du det? frågar jag.
-Han bad oss om hjälp. Gå till matsalen och kolla. Men jag varnar dig. Stör inte, säger han. Undrar vad dom håller på med. Jag och Maya styr våra steg till matsalen. Vi hör röster, Ellas och Martinus. Vi börjar smyga istället. När vi kommer fram till fönstret så man kan se in så ser vi dom sitta vid ett bord. Omg så romantiskt. Det är nästan som i en film. Har han fixat detta?
-Kom så går vi, viskar jag och börjar backa långsamt därifrån. När vi kommer tillbaka så börjar vi skaka varandra hysteriskt och lämnar ifrån oss ett ljud som iiiiiiiiiiii. Som många gör när dom är över hypade. När vi lugnat ner oss och fått ut allt så sätter vi oss i soffan med Lina och Albin. Marcus och hans gäng sitter också här.
-Jag vill också ha en kille som gör så, gnäller jag.
-Vad? frågar Albin.
-Det Martinus gjorde för Ella, säger jag.
-Vad va det han gjorde? frågar han och jag kollar på honom om han vore pantad. Är han seriös.
-Hej, hör jag en röst bakom mig. Jag vänder mitt huvud och möter Ella. Jag flinar som svar då Martinus kommer in.
Hej. Ville bara säga att uppdateringen på boken inte kommer bli jätte bra, för nu har jag väldigt mycket som jag ligger efter i skolan.
Rösta och kommentera<333
YOU ARE READING
Never Good Boys|| M.G
FanfictionMarcus och Martinus Gunnarsen. Två 14 åriga killar som är kända lite här och där i världen. Deras fans säger att dom är världens bästa killar och dom tånar efter dom. Då har dom aldrig sett dom i skolan. °•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•...