Del 39

743 30 2
                                    

1 Mars

Jag bestämde mig för att prata med henne idag. Hon skulle komma hem vid lunch. Eller inte hem men hem till oss. Eller nu är det ett hem för henne, eller typ hon bor här men ändå inte. Bara denna veckan. 

Tiden går och det känns som att hon aldrig ska komma hem. Men då öppnas ytterdörren och hon kommer in. Mamma börjar prata med henne. Efter några minuter så hör jag steg i trappan. Så jag går ut ur mitt rum och drar med mig Ella in till mitt rum. Hon sätter sig på min säng och kollar på mig som håller lite avstånd ifrån henne.

-Jag kommer inte slå dig, skrockar hon.

-Jo eeeh. Jag är jätte ledsen för det där med Mira. Jag tänkte inte. Jag kunde inte tänka. Jag blir så varje gång jag måste vänta för länge på något eller någon som jag verkligen vill ha, börjar jag och hon tar in varje ord jag säger.

-Jag vill kalla dig för min. Ha massa gulliga smeknamn till varandra. Mysa och göra som alla andra par i skolan. Men det känns som du bara vill undvika kärleken. Som att du är rädd för den, säger jag.

-Förlåt för att jag slog dig. Förlåt för att jag inte berättar. Men jag känner mig inte redo. Jag kan inte ens ta detta med mina bästa kompisar. Jag hoppas att du förstår, säger hon och pillar med sina naglar. 

-Kan vi inte testa. Vi hade så mysigt när vi va ihop. Eller ja du fattar. Snälla. Det behöver inte bli officiellt. Vi kan hålla det hemligt och se hur det går och om det inte funkar så funkar det inte, ber jag och kollar på henne. Hon tänker efter. Det blir så tyst att man kan höra min klocka ticka med sekundvisaren. 

-Ja, jag springer fram till henne och kramar henne hårt. 

-Martinus du kanske vill ha mig vid liv, säger hon och kämpar med att komma ut ur mitt grepp. Jag lättar på kramen lite och då kramar hon tillbaka istället. 

Jag har en fråga....

Hur lång tycker ni att boken ska vara?

Jag har skrivit en bok som heter Mer än bästa vänner och den är färdig och nu håller jag på med en uppföljare till den och så håller jag på med denna boken och en till.

Men vill ni ha en uppföljare på denna sen.....men det brors på hur den slutar kanske? Vi får se!❤️

Rösta & Kommentera❤️💛💚💙💜

Never Good Boys|| M.GWhere stories live. Discover now