Del 19

805 30 1
                                    

-Jag ska slå honom rakt i hans nylle någon dag, muttrar jag.

*

Jag kollar mot Martinus som går bredvid mig då han ville följa med på min ridlektion. Jag sa inte att han fick följa med men han gjorde det ändå även om jag sa nej.

-Bli ihop med mig, säger han och jag stannar upp.

-Asså jag menade att om vi är ihop då behöver du inte ligga med Adam. Han ligger bara med dom som inte har kille eller tjej, säger han då han sett min reaktion på det han sa. För att vara ärlig så är det faktiskt en smart idé. Men då måste vi låttsas att vara ett par i skolan och hålla hand och kyssas. Lovisa kommer bli jätte glad om jag blir ihop med Martinus men om hon får reda på att det är fake så vet jag inte hur hon kommer reagera. Maya gillar Martinus så till henne måste jag ju säga att det bara är fake och berätta vår plan eller Martinus plan. Albin bryr sig inte. Han skyddar bara mig. Lina vet jag faktiskt inte. På tal om Lina jag har inte sett henne i skolan på hela dagen. Hon kanske är sjuk.

-Har du tänkt? avbryter Martinus mig i mina tankar.

-Ja.

-Så?

-Vi är "ihop", säger jag och gör sånna täcken med mina fingrar då jag säger ihop. Han tar min hand och jag rycker till.

-I skolan, säger jag.

-Och när andra i klassen är nära, lägger jag till och han slår sig själv med handen i ansiktet.

-Hej Adam, säger han. Aha nu fattar jag. Jag kollar dit Martinus kollar och ser Adam som är påväg hit.

-Martinus jag måste till min ridlektion, säger jag.

-Hoppa över den idag, säger han. Jag suckar åt hans dåliga försök på att vara lite rolig.

-Jag ser att prinsessan har fått sin prins charming, säger Adam. Jag var precis påväg att säga att han ska hålla käften då Martinus han före.

-Om du ursäktar oss så ska vi hem.

-Är ni ett par eller inte? frågar Adam. Jag kollar på Martinus och han kollar på mig innan vi båda svarar samtidigt ett enkelt ja. Han kollar lite fundersamt på oss.

-Är det inte lite konstigt att du lilla prinsessa vill vara ihop med honom. Liksom kolla på honom. Han har varit en player. Tänk så spelar han på dig och låttsas att han har blivit normal. Once player always player. Huh? säger han.

-Adam håll käft. Den ändå gången du får öppna den är när du ska prata med Aage, säger Martinus.

:)
Tycker ni om Martinus lilla plan
Usch jag hatar Adam:(

Rösta och kommentera♡♡♡










~Älskar att läsa era kommentarer😍😍~

Never Good Boys|| M.GWhere stories live. Discover now