Hon kommer ut ur badrummet med en vit handduk om sig och ett flin pryder mina läppar.
~Ellas POV~
-Sluta flina, säger jag åt den flinande killen som sitter i min säng. Han reser sig upp och går fram till mig.
-Låt mig vara Martinus, säger jag irriterat. Jag går förbi honom mot min garderob men blir stoppad av att han tar tag i min handled och drar mig till honom. Det är inte ens lönt att kämpa emot han är mycket starkare än mig PUNKT.
-Du skär dig eller hur, viskar han. Och jag andas ut. Han kanske inte är som jag tror att han är eller så spelar han.
-Varför bryr du dig. Du är en badboy en player, säger jag och drar mig ur hans grepp och går till min garderob.
-Jag vill ha svar på min fråga, säger han medan jag tar fram mjukisbyxor, trosor, bh och t-shirt.
-Ella, säger han bestämt.
~Martinus POV~
Hon ignorerar mig fortfarande. Men jag ska ha svar på min fråga.
-Ella skär du dig, säger jag. Hon går förbi mig och in till badrummet och stänger efter sig. Jag sätter mig på sängen igen och väntar på att hon ska komma ut. Efter en stund så kommer hon ut och denna gången med kläder.
-Du kan gå, mumlar hon och undviker att möta min blick.
-Jag går inte förns jag har fått svar på min fråga, säger jag.
-Och sen ska vi arbeta, lägger jag till.
-Sen när börja du bry dig om det. Det ända du bryr dig om är att få ligga, säger hon irriterat.
-Skär du dig, säger jag bestämt och ganska så högt så hon hoppar till. Jag ser rädslan i hennes ögon då vi äntligen fick ögonkontakt.
-Ja, säger hon och drar sig ur vår ögonkontakt.
-Varför...
-Gå nu och lämna mig ifred. Prata inte med mig. Ge mig inga blickar. Låt mig vara. Jag vill inte vara ett av dina offer, säger hon och jag hör på hennes röst att hon kommer brista ut i gråt vilken sekund som helst.
-Arbetet då? frågar jag och hon bara skakar på huvudet och tårarna kommer sakta ner för hennes kinder. Jag börjar gå mot dörren och innan jag lämnar henne så ger jag henne en sista blick. Hon står kvar på samma ställe som innan, intryckt i hörnet gråtandes. Det sticker till i mitt hjärta av att se henne så där. Och svaret på min fråga. Hon sa ja vilket betyder att hon skär sig. Jag vill fråga henne mer men bestämmer mig för att gå och låta henne vara. Precis så som hon sa.
-Ska du redan gå? frågar hennes mamma när jag kommit ner.
-Ja, svarar jag.
-Vad tråkigt. Hejdå hoppas du kommer hit flera gånger. Jag tror att Ella behöver någon som dig, sluddrar hon fram. Sen ser jag en flaska och förstår att hon måste vara lite full.
-Behöver hon? frågar jag. Ella är den svårflörtade tjejen i hela skolan.
-Ja verkligen.
-Varför då? frågar jag. Jag tar nu chansen och frågar ut hennes mamma så mycket som det går för att få veta mer om Ella.
-Det ser inte ut som att hon mår så bra och hon skär sig och har ätstörningar. Jag och Colin är inte hemma så mycket och det är väldigt sällan hon tar hem personer, säger hon.
-Jag har en fråga, säger jag och hon nickar.
-Om man är skolans värsta Badboy/player. Vad ska man göra när man slår vad om tjejen man gillar och vill inte såra henne, säger jag.
YOU ARE READING
Never Good Boys|| M.G
FanfictionMarcus och Martinus Gunnarsen. Två 14 åriga killar som är kända lite här och där i världen. Deras fans säger att dom är världens bästa killar och dom tånar efter dom. Då har dom aldrig sett dom i skolan. °•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•...