Del 17

864 29 3
                                    

~Ellas POV~

Jag går sakta till skolan. Jag bryr mig inte om jag kommer försent. Jag har en tvilling. En tvilling. Och hon är borta. Eller hon är inte död.
Jag går in i byggnaden även kallad skolan. Direkt när jag kommer in så ser jag Marcus. Alla andra satt inne på lektionerna.

-Hej hottie, säger han och jag struntar i honom och fortsätter mot mitt skåp.  Jag hör att han går efter mig. Sekunden senare så trycks jag upp mot skåpen med han framför mig och ett litet flin är placerat på hans läppar.

-Snälla Marcus. Bara låt mig vara, suckar jag.

-Tror du verkligen jag ska låta dig vara. Prinsessa, säger han och drar sin tummer över mina läppar.

-Marcus snälla. Jag mår inte bra just nu, ber jag.

-Varför är prinsessan inte hemma då?  säger han och jag tar ett djupt andetag innan jag öppnar munnen.

-Jag har en tvilling, säger jag och kollar i hans ögon. Han ger mig en min som jag inte kan tyda.

-Kom, säger han och försöker dra med mig någonstanns. Tänker han att jag ska följa efter honom. Det kan han glömma.

-Marcus släpp henne, hör jag en röst lik Marcus säga.

~Marcus POV~

Jag släpper Ella precis som Martinus sagt. Martinus går fram till Ella och kramar henne. Jag lämnar dom ensama i korridoren och letar upp Adam.

*

-Adam! säger jag när jag har hittat honom. Han ger mig en mördar blick. Det kan ha varit så att jag tog hans ligg. Men lixom det är bara ett ligg inte flickvän eller fru. Lol. Jag ger honom ett osäkert leende. Han går i klassen över.

-Vad vill du Marcus, säger han och vänder sig så att vi står face to face. Hans lilla gäng står bakom honom.

-Du vet din kusin i Turkiet, börjar jag och han nickaroch öppnar munnen.

-Vad är det med Aage?

-Du vet tjejen som han hittade ensam, säger jag och han nickar.

-Hon är Ellas tvilling, säger jag.

-Vem är Ella?

-Hon, säger jag då Ella står med Martinus en bit bort. Han kollar dit.

-Aha hon Ella. Skolans svårflörtade tjej, säger han och flinar lite. Även om jag och Martinus är skolans största players så kommer Adam efter oss eller nu är det jag som är högst upp på listan och sen Adam.

-Jag ska prata med honom. Om du fixar så att jag får ligga med Ella, säger han och jag nickar och går.
Vad fan har jag gjort.

-Marcus! ropar Adam och jag vänder mig.

-Han kommer hit om en vecka. Du har inte så mycket tid på dig, säger han.

Onai vad gör du Marcus?!

Rösta och kommentera❤❤



~♡Du är alltid älskad av ngn♡~

Never Good Boys|| M.GWhere stories live. Discover now