Del 10

905 33 8
                                    

Jag vill bara säga att det absolut inte är okej att sluta äta. Mat är superviktigt och du behöver näring. Om någon säger att du är tjock. Lyssna inte. Du är fin som du är. Ja jag vet. Jag vet inte hur det är att ha en ätstörning men jag har sett massa filmer om det och läst jätte mycket på massa olika sidor. Jag har läst där folk som har ätstörningar har skrivit. Jag har gjort allt för att verkligen se i deras perspektiv hur det är❤️ Så snälla skada er inte

Jag tar en macka med lite smör och ett glas vatten. Jag kollar på Martinus som tagit massor med mat som innehåller massor med kalorier. Han häller upp mjölk i sitt glas. Usch. Ser han inte hur mycket fett det finns i mjölken. 3% fett det är jätte mycket. Om jag skulle varit honom skulle jag inte druckit det.
Han kollar upp och möter min blick och kollar sen på mitt val av mat.

-Ska du inte ha mer? frågar han och jag skakar på huvudet. Jag kollar på mackan som jag motvilligt måste trycka i mig bara för att visa Martinus att jag mår bra.

-Ska du verkligen äta det där? hör jag en röst från personen som precis kommit in i rummet.

-Marcus, säger Martinus varnandes till sin bror.

-Sry då. Jag trodde hon ville bli smal, säger han. Jag reser mig upp och lämnar bordet snabbt. Jag springer in på toaletten och låser. Jag åker sakta ner för dörren med mina tårar rinnandes ner för mina kinder. Jag stänger ute allt runt mig och hamnar i min egna lilla värld. Där jag kan tänka klart. Där jag kan vara i fred.

~Martinus POV~

-Marcus jag kommer döda dig, säger jag och ställer mig upp. Han kollar på mig med ett nöjt flin.

-Jag hjälper dig bara, säger han. Jag räcker honom fingret och springer upp. Här uppe är det helt tyst. Jag kollar på alla dörrar och det är bara toaletten som är låst. Jag går fram till den vita trä dörren och knackar.

-Ella snälla kom ut, säger jag.

-Ella jag kommer bryta upp dörren om du inte öppnar den, säger jag och rycker i handtaget. Jag springer in på mitt rum och hämtar en nyckel så att jag kan vrida om låset utifrån.
Jag får upp dörren och springer in och kastar mig om henne och mumlar omg om och om igen.

-Förlåt, avbryter Ella mitt tyst. Jag släpper henne och kollar i hennes rödgråtna ögon. Mina händer ligger på hennes axlar.

-Jag ska gå. Låta dig vara. Så att du och Marcus blir sams, säger hon och en hårslinga faller ner i ansiktet på henne och jag tar snabbt bort den och sätter sen bakom hennes öra.

-Om du verkligen vill mitt bästa så lämna mig ifred. Prata inte med mig. Ge mig inga blickar. Ignorera mig. Glöm mig, säger hon.

-Okej. Men får jag göra en sak först? frågar jag. Hon möter mina ögon igen då hon hade brutit vår ögonkontakt.

-Vad? frågar hon vilket får mig att le. Jag böjer mig fram så att våra läppar möts. Jag känner att hon stelnat till av min handling. Några sekunder efter så kysser hon tillbaka. Det förvånar mig lite. Jag trodde aldrig att hon skulle kyssa tillbaka.

Omg😍😍😍
Tycker ni att Tinus och Ella ska bli tsm💗
Rösta & kommentera så är ni bäst

Never Good Boys|| M.GWhere stories live. Discover now