Jag slår sakta upp ögonen och kollar runt lite. Efter några sekunder så har mina ögon vant sig med ljuset så att jag ser klarare. Jag är inte hemma. Killen under mig grymtar till och fångar min uppmärksamhet.
-Hej, säger han utan att öppna sina ögon. Jag studerar hans ansikte. Fräknarna pryder hans näsa och fortsätter lite under ögonen på hans äpplekinder. Man kan tydligt se hans käkben. Det ser ut som han tagit bronzer typ. Jag kollar ner mot hans läppar. Dom ser så kyssvänliga ut. Men tänk om det Marcus sa är sant. Tänk om Martinus gör detta bara för att få mig i säng och vinna de där dumma vadet. Han öppnar ena ögat och kollar på mig. Strax efter så öppnar han sitt andra öga. Hans bruna rådjursögon kollar lite oroligt på mig.
-Är något fel? frågar han och kollar bekymrat på mig.
-Tänk så gör du allt detta bara för att vinna vadet. Om du vinner detta så kommer du få mycket mer status. Eller hur. Kanske så blir du känd som en fuckboy på andra skolor. Är det de du vill? säger jag och han skakar på huvudet och reser sig upp så att han sitter upp som jag.
-Jag skulle aldrig gjort så, säger han och kollar i mina ögon. Jag kollar ner på mina ben för att jag ska tänka lite men märker att jag inte har dom kläderna jag hade igår. Jag har på mig en vit t-shirt som slutar vid mitten på mina lår.
-Sry om du inte ville att jag skulle byta, avbryter Martinus mig i mina tankar. Har skolans fuckboy tagit av mina kläder och nej jag dör. En suck lämnar mina smultronröda läppa.
-Förlåt, säger han tyst.
-Det gör inget. Men nästa gång väck mig. Eller vänta. Du fattar, suckar jag och ett dovt skratt lämnar hans läppar.
-Är du hungrig? frågar han.
-Skolan då? frågar jag.
-Klockan är 6 vi hinner, skrockar han. Han reser sig upp och drar med mig ner till köket.
-Godmorgon gubben? säger deras mamma och ser sen mig oxå.
-Detta är Ella. Hon sov här inatt om det va okej, säger han.
-Martinus vad har vi sagt om alla dessa tjejer, säger hon lite strängt.
-Det är okej han har inte gjort något! säger jag snabbt och hennes blick blir lite mildare.
-Okej. Men frukosten är på bordet så det är bara att sätta sig och äta för nu måste jag åka till jobbet. Hejdå gubben, säger hon och pussar Martinus på huvudet.
Grattis JosefineVidarsson
Jag är så glad att dom gillade din bild på insta❤
Hallo hallo detta är JosefineVidarssonsom skriver fick logga in för att sätta in bilden❤❤
LINNEA ÄR BÄST!!
YOU ARE READING
Never Good Boys|| M.G
FanfictionMarcus och Martinus Gunnarsen. Två 14 åriga killar som är kända lite här och där i världen. Deras fans säger att dom är världens bästa killar och dom tånar efter dom. Då har dom aldrig sett dom i skolan. °•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•...