24 Augusti 2016
-Martinus, avbryter vår lärare mig i mina tankar.
-Ja.
-Håller du med din bror? frågar hon och jag fattar ingenting. Vadå håller med min bror.
-Va? säger jag och kollar på Marcus som flinar.
-Glöm det, säger hon suckandes.
*
Killarna står och pratar om något. Ärligtalat så vet jag inte om vad för jag lyssnar inte. Jag kollar om jag ser Ella. Hon var på lektionen sen bara försvann hon. Alla i klassen är här ute så var kan hon annars vara.
-Martinus lyssnar du, säger Zack.
-Va?
-Strunta i han. Han har varit så hela dagen, säger Marcus.
-Vill du ha en cigg? frågar Adam.
-Nej, svarar jag.
-Sa Martinus Gunnarsen just nej till en cigg, säger Zack chockat.
-Ja det gjorde jag och sluta säg hela mitt namn, säger jag lite irriterat innan jag lämnar dom. Hon måste ju vara här någonstans. Jag går in i skolan och ser Mira och Sally stå och prata med någon.
-Håll dig borta från Martinus, säger Miran ilsket vilket får mig att gömma mig så jag kan höra utan att dom vet.
-Hör du vad vi säger, säger Sally.
-Ja, hör jag Ella säga. Vad håller Mira och Sally på med.
-Han är min okej. Han vill inte vara med någon som dig. Du är tjock. Du borde banta och bli som mig, säger Mira och där räkte det för mig. Jag går ur mitt lilla gömställe.
-Jag är inte alls din, säger jag och dom vänder sig mot mig.
-Vill du hellre vara med henne, säger hon och låtsas vara äcklad.
-Hellre det än dig som har flera ton smink på dig och säger att folk är tjocka när dom inte alls är tjocka, säger jag irriterat. Jag kollar på Ella som gråtit. Hennes ögon är röda och smått svullna. Mira går och när hon ska gå förbi mig så slår hon till mig med axeln. Jag kollar på Sally som stått kvar och ger henne en blick att hon oxå ska gå.
YOU ARE READING
Never Good Boys|| M.G
FanfictionMarcus och Martinus Gunnarsen. Två 14 åriga killar som är kända lite här och där i världen. Deras fans säger att dom är världens bästa killar och dom tånar efter dom. Då har dom aldrig sett dom i skolan. °•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•...