#2# slecht nieuws

954 39 0
                                    

#2# slecht nieuws

Pov Diana

Ik draai me om en zie dat Max al slaapt. Ik probeer ook te slapen maar dat lukt niet als je met je gedachtes zit dat je met twee jongens in een kamer slaapt. Dat klinkt zo verkeerd. Ik draai me om en zie dat James nog niet  slaap.” Kan je niet slapen?” fluistert hij.” nop jij?” vraag ik aan hem.” Nop ook niet, ik zit er steeds bij met mijn gedachtes dat ik met een meisje en een jongen in een kamer slaap” fluiterd hij.” ik ook maar dan 2 jongens” fluister ik terug. “ ik proberen met slapen. Ik heb morgen gewoon weer school en dan nog een paar toetsen” fluister ik en draai me om naar Max. Ik val langzaam in slaap.

#volgende ochtend#

Mijn wekker gaat af om 6 uur.” Kut wekker” mompel ik.ik sta op en probeer niemand wakker te maken. Ik loop op mijn tenen naar de badkamer. Ik fris me even op en pak mijn kleding uit mijn kast. Het wordt vandaag warm dus wordt het korte kleding.ik pak mijn corp top en doe een korte broek aan. Ik pak mijn sandalen en loop weer naar de badkamer.” Shit ik ben mijn nagellak vergeten op mijn make-up tafeltje.” Mompel ik. Ik loop weer voorzichtig op tenen naar mijn kastje. Ik mag James niet waker makenn. Hij slaapt zo lief in tegenstelling tot Max die slaapt me zijn mond open. En er komt een geur uit. Ik doe maar eerst eens de raam open. Daarna loop ik naar mijn kastje. Ik pak de rode nagellak en ik pak ook gelijk wat make-up. De terug weg naar de bad kamer stapte ik per ongeluk op James hand.  Ik ging er vanaf en stond stijf stil. Hij deed een oog open en deed hem weer dicht. Ik was opgelucht. Ik draai me net om en zie dat Max voor me staat.” Loop even mee naar de badkamer” fluister ik in zijn oor. Hij volgt me. Ik doe de badkamer deur opslot. “ goeimorgen” zegt hij. ik doe mijn best om niet flauw te vallen.(ik weet het hij is mijn vriendje en ik hoor van hem te houden maar wees nou eerlijk zou je je vriendje zoen als hij een stink adem had. Ik in ieder geval niet. Hij loop naar de was bak en poetst zijn tanden en doet ook gelijk mondwater. Ik was op gelucht.”mag ik dan nu een kus” vraagt hij. chipss hij had het door. Maar nu ruikt het beter.”oke” zeg ik dan. We kussen en hij gaat weer de badkamer uit. Ik lak mijn tenen en dan doe ik een raampje open. Ik loop de badkamer uit en bots tegen James aan.’ Sorry ik zag je niet” zei hij. wow wat een six-pack. Ik laat hem door en hij doet de badkamer deur opslot.ik loop naar beneden en zie dat Martijn en mijn moeder aan het zoenen zijn.”o, good morning” zegt mijn moeder ik groet terug en doe mijn dingen.Na een half uur vertrek ik.

#school#

Ik loop naar school en zie een paar jongens die langs mijn klusje hangen. Ik ben niet bang ik zeg wat ik te zeggen heb.” Mag ik er langs”  vraag ik aan hun.” Ja als ik een kusje krijg” zegt een van de jongens die Tony heet.” Haha, Tony erg grappig . laat me er nu langs” vraag ik nog een keer vriendelijk.” Nop ik meen het” zei hij.” weet je zeker” vraag ik hem. Ik heb al iets ingedachte. Ik kan lief zijn maar soms ben ik geweldadig wanner het moet. Heb ik van mijn vader geleerd. Als ik aangevallen wordt . het is eigenlijk meer voor zelfverdediging en ik mocht het gebruiken voor nood gevallen. Dit was er wel zo een.” Weet je zeker” vraag ik hem nog een keer.” Tuurlijk babe”zegt hij .” oke geef even je had” vraag ik hem. Hij stak zijn hand braaf uit. Ik pakte zijn polsen en draaide die in een keer. Ik knakte een voor een zijn vinger.” Ga je er nu langs” vraag ik hem.” Ja ja” zegt hij en ik laat hem los. Hij loopt gelijkweg. Ik rol met mijn ogen.” Wat een watje” mompel ik in mij zelf. “ goooodddmorming “ komt Abigail aan zingend met Lucy. Ik groet hun we lopen dan naar de les. Ik zit naast Max tijdens Frans. Mijn lievelings vak. Wie wil er nou geen frans kunnen spreken. Frans is de taal van de liefde. Zo zie ik het. Als de les is afgelopen loop ik naar Biologie. Ook een leuke vak. De concierge komt binnen en fluistert iets in de oor van de docent.” Diana Grace, je moet met spoed naar huis” zegt de docent. Ik schrik me dood.”zal ik mee gaan” fluistert Max in mijn oor.’ Nee hoeft niet” zeg ik en loop de lokaal uit. Ik loop naar mijn klusje en zie dat die jongens daar weer staan. Ik ben benieuwd naar hun reactie.” Mag ik er even bij” vraag ik hun. Ze schuiven in een keer op en ik pak mijn leren jack en loop de school uit.

#Thuis#

Als ik thuis ben zoek ik mijn moeder. Ze zit in de tuin.” Waarom moest ik naar huis komen” vroeg ik haar.” Ik heb goed nieuws” zegt ze. “ kon je niet wachten tot ik weer thuis was?” vroeg ik haar.” Nee ik moest je gewoon vertellen” zegt ze. Ik groet Martijn die ook in de tuin zit.” Wat is er dan ?” vraag ik haar.” We gaan verhuizen!” zegt ze blij.” Wat ,wat no way” zeg ik boos.” Waarom niet?” vraagt ze.” Waarom niet, ik ben hier opgegroeid. Ik heb hier met pa gewoond en nu wil je verhuizen en naar waar wil je verhuizne” vraag ik haar.” Naar Martijn” zegt ze.” Wat , sorry hoor maar je kent hem maar een tijdje en je wilt gelijk verhuizen. Sorry hoor Martijn vat het niet verkeerd op , maar ik heb hier alles” zeg ik. Hij kijkt me begrijpend.” Kom op Dian, deze huis staat op op instorten” zegt ze.” Wanner wil je verhuizen “ vraag ik haar.” Dit weekend” zegt ze.” En school da?” vraag ik haar.” Ja we gaan je op een andere school zetten. Bij die van James” zegt ze.wtf. ik ben aan het koken geloof me.” En Abigail en Lucy en Max” vraag ik haar.”ze zijn  altijd welkom. “ zegt ze.” Hoe kan ik nog een relatie hebben met Max als hij zo verweg is” vraag ik haar.” Ik weet het niet” zegt ze. Nou ik wel. Ik pak mijn spullen weer e ga naar school.

#school#

Zomaar bullshit. Hoe ga ik het uithouden zonder Max. Dat is gewoon geen relatie.Martijn woont aan de andere kant van Nederland. Ik moet het wel uit maken. Kan niet ander. We hebben pauze. Ik loop naar de tafel waar mijn vrienden zaten.” Waarom moest je naar huis” vroegen ze.” Ik ga verhuizen naar de andere kant van Nl.” Zeg ik boos.” Ne nee, en wij dan” zegt Max.” Ik weet niet ik denk dat we het moeten uitmaken” zeg ik.” Maar..!” zegt hij.” het is uit” gil ik boos. Iedereen kijkt naar ons. Ik loop weg en pak mijn spullen. Ik pak mijn fiets en fiets naar huis.

#thuis#

Ik kom thuis en doe de deur keihard dicht. Ik ren naar mijn kamer en doe de deur ook keihard dicht. Met volle verbazing dat James er nog zat.” Gaat het ?” vroeg hij.” ga jij niet naar school” vraag ik hem.”  Nee studie dagen’ zegt hij.” maar gaat het?” vraagt hij.” het kan niet beter” zeg ik sarcartisch. “ niet dus” zegt hij.

Pov James

 Ik heb vandaag lekker uit geslapen. Ik was de hele week vrij. Ik heb maar wat zitten appen in de kamer van Diana. Ze kwam  boos binnen. Ze keek me verbaasd aan.”gaat het ?” vroeg ik haar.” Ga je niet naar school?” vroeg ze aan mij.” Nee studie dagen” antwoorde ik haar. Maar antwoorde niet de mijn dus herhaalde ik mijn vraag.” Maar gaat het?”vroeg ik nog een keer.” Het kan niet beter”antwoordt ze. Ik hoor de sarcasme.” Niet dus” zeg ik.” Wil je er over praten” vraag ik haar. Ze is zo koppig en schud haar hoofd.” Je weet  het toch al?”zegt ze boos.” Wat weet ik dan” vraag ik haar.” Ja doe maar niet alsof” zegt ze .” maar wat is er gebeurt” vraag ik haar. Waar heeft ze heet over.”wij gaan verhuizen” zegt ze. Mijn mond valt open.” Wat , wacht wat!” vraag ik haar.” O je wist het niet. Oke nu weet je het” zegt ze. Ze is bezig met dingen te verplaatsen en in pakken.” Ik wist het niet, ik ben zo terug” zeg ik . ze knikt en ik verlaat de kamer.” Pap!” roep ik.” Ja zoon” zegt hij. kunnen we even praten” vraag ik aan hem.” Tuurlijk”zegt hij

Ik loop naar binnen.” Pa, wtf gaan we verhuizen?” vraag ik aan hem.” Nee wij niet maar Rosa en Diana wel” zegt hij.” naar waar?” vroeg ik.” Naar ons toe. Je hebt het niet eens met me erover gepraat” zeg ik boos.” Weet ik. Ik ben je ook geen uitleg verschuldig . zolang je in mijn huis woont leef je van mijn regels” zegt hij.” maar we hebben niet een genoeg kamers” zeg ik boos. Ik haat die uitspraak van hem.” We hebben nog een kamer.” Zegt hij.” ne neee, je blijft van mama’s spullen af” zeg ik boos. Een van de kamers was gevuld met mijn moeders spullen . mijn moeder overleed 3 jaar geleden bij een auto ongeluk. Ik heb haar spullen netje gezet.”nee we zetten ze ergens anders” zegt mijn vader. Ik kan hem wel nu slaan. Ik ga der niet op in en loop weer naar boven.

“ gaat het wel” vraagt Diana aan mij.” Nee julie gaan verhuizen bij ons. Er moet een kamer leeg voor jou. Een waardevolle kamer. Met de spullen van mijn moeder. Ik doe mijn best om geen traan te laten vallen.” Het spijt me, ik wist het niet van je moeder” zegt ze. Ik zie aan haar ogen dat ze spijt heeft maar wat kan zij eraan doen. Nou niets. Ik bedenk wel een oplossing

Hey ik heb een beetje lang geschreven. Hopelijk is het leuk comment en vote. Trouwens ik schrijf elke zaterdag en zondag als het kan. xxxDebxx

is it worth?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu