#8# weten van niets
Pov Diana
Ik loop de kamer binnen nadat ik James genegeerd had. Er waren allemaal mannen bezig met mijn nieuwe kamer. Ik was daar blij mee. Ik vandaag gewoon op de bank slapen. Totadat mijn kamer af is. Ik had ondertussen al mijn huiswerk af. Ik weet niet wat die jongen bezielde. Ik wou huiswerk maken met Dylan. Hij is zo aardig. Bovendien zit hij in mijn klas misschien kunnen we morgen huiswerk maken. Ik hoop dan dat mijn kamer is. “aan tafel!” hoor ik mijn moeder roepen. Ik haat het echt als ze dat doet. Ik ren naar beneden ik had zo’n honger. De tafel was gedekt en iedereen was op me aan het wachten.” Haai allemaal” begroet ik hun. Ze knikken we beginnen met lachen. Ik wou gewoon ook een keer aardig doen. Oke ik weet niet wat me bezielt.’ Hoe was je dag Martijn?” vroeg ik aan hem.”leuk dat je het vraagt, het was goed. Minder druk” zegt hij.” en de jouwe mam” vraag ik haar.’ O de mijne was ook leuk” zegt ze. we praten over alles en nog wat.” Gaan julie even op de bank zitten’ vraagt Martijn aan mij en James. We lopen naar de bank toe en zitten. We hebben de hele avond niets tegen elkaar gezegd. Ik zit op een afstandje.
“ we hebben goed nieuws.” Zegt mijn moeder enthoussiast. Shit dat is het teken dat ze weer ideeen heeft.” Zoals julie weten zijn ik en Martijn samen. We houden van elkaar en ook van julie. Onze idee was” ze stopt even en ik kijk haar aan. Ik sluit mijn ogen want ik weet dta het weer bullshit gaat worden.” We gaan camperen in Londen” zegt ze. ik open mijn ogen en ben best blij.” Echtwaar Mam?” vraag ik blij.” Ja schat , aan jou reactie kan ik zien dat je het leuk vindt”zegt ze.” hell yeah of corse “ antwoord ik. James is stil.”wanneer gaan we” vroeg ik aan Martijn.” We wilde in het weekend gaan voor een maand. Zodat onze band hecht wordt. En school. Maak je daar geen zorgen over. Het is toch bijna zomer vakantie”zegt hij. ik maak een vreugdes dansje. Ik besef dat iedereen die gezien heeft.
Julie denken vast waarom is zijn nou weer blij. Mensjes gebruik je verstand. Het is een beetje fout maar het is het waard. Kijk de vander van James is rijk en in Londen woont One direction en hij kan misschien wat regelen voor mij. Het is slecht maar hij hoeft het niet te weten ik regel dan Backstage pasjes en dan ben ik happy.
ik loop naar boven en pak mijn spullen voor morgen. Ik pak mijn boeken en wat kleren uit mijn koffer. Ik sjouw ze naar beneden waar iedereen op de bank zit. Ze kijken tv. “ wat doe je” vraagt James.”ik ga op de bank slapen en ik heb mijn spullen al klaar gelegt” zeg ik alsof het de normaalste dingg van de wereld is.” Kan ik even spreken?” vraagt James aan mij.” Je kan het nu zeggen , je hebt toch geen geheimen voor je familie ofwel” zeg ik. Ik daag hem uit. Ik vind het wel grappig hij wordt rood en staat op. Hij oakt me bij mijn pols en trekt me mee naar de trappen
“ waar ben je mee bezig” vraagt hij boos.” Wat , wat is jou probleem?” vraag ik aan hem.” Je doet al de heletijd raar, ben je boos ofzo” vraagt hij. zijn stem wordt weer normaal.” Weet je de belofte nog ?” herinder ik hem.” Ja natuurlijk” zegt hij.” nou je hebt je er niet aan gehouden. Je deed het weer vanmiddag toen ik Dylan uithuis moest zetten toe je aan het zoenen was” zeg ik. Ik hoor dat mijn stem aan het veranderen. “ ben je jaloers ofzo?” vraagt hij aan mij. Hij zet een grijns op.” Nee natuurlijk niet, ik wou gewoon huis werk maken met Dylan, maar jij was druk bezig in de kamer en daarna wilde je me weer zoenen” zeg ik op een snelle tempo.” Het spijt” zegt hij uiteindelijk.” Kom gewoon bij mij slapen, en niet op de bank” zegt hij. ik doe alsof ik aan het nadenken ben maar . ik ben hem aan het pesten maar dat heeft hij niet door.” Nee!” zeg ik snel en draai me om. Ik voel me arrogant. Maar hoedan ook. ik wilde vroeg gaan slapen . iedereen was in de woonkamer. Ginger was de keuken aan het opruimen. Ik leg mijn spullen neer bij de keukentafel en help haar.” Wat doe je ?” vraagt ze verbaasd.’ Ik help je even ,ik vind het zielig dat je dit alleen moet doen.’ Zeg ik meelevend.” Hoeft niet Diana, ik kan het ook en ik wordt ervoor betaald” zegt ze met een glimlach.” Gin, kan ik misschien vannacht bij jou slapen” vraag ik aan haar.” Maar natuurlijk schat , ga je me nog uitleggen of hoe zit het?” vraagt ze aan mij.” Als we boven zijn dan vertel ik je alles”zeg ik.” Ik ga je helpen zodat je sneller klaar ben en dan kunnen we kletsen” stel ik voor.” Bedankt, meis” zegt ze en trekt me in een knuffel. Ik heb opzijn minst een plek om te slapen. Ik slaap niet naast players.
Als we klaar zijn gaan we naar boven. Ik kan de weg maar niet onthouden. Ik sjouw mijn spullen ook mee. En dan lopen we haar kamer binnen. We zijn we zetten en onze spullen neer. Ik bekijk de kamer nogmaals goed. Ik zie allemaal baby foto’s.” Heb je trek in thee” vraagt ze .” ja lekker” zeg ik beleefd terug. Ik stap naar een van een foto met een jongen rond 5 jaar. Ik kom dichterbij en ik herken hem.” Hier heb ik de thee” zegt ze en zet het neer . ik wordt verstoord uit mijn gedachtes. “ waarom ga je niet bij James slapen ?” vraagt ze.” zoals beloofd vertel ik je het verhaal” zeg ik er verschijnt een gllimlach in haar gezicht.
Zodra ik mijn verhaal verteld had was ik ook benieuwd naar de foto’s.” Is dat je zoon?” vraag ik haar.” Ja dat is hij zeker” zegtz e. Maar haar stem verandert van blij naar verdrietig.” Wat is er gebeurt?” vraag ik haar.” Beloof het tegen niemand te vertellen” vraagt ze van me. Ik beloof het. En ze begint haar verhaal.” Het begon allemaal 17 jaar terug. Ik was arm en had een baby. Mijn man had me verlaten. Ik was helemaal alleen. Ik moest werk zoeken en ik vond deze baan. Ik kon niet werken en tergelijk voor de baby zorgen. Ik had een idee en besloot mijn baby in een mandje te doen en drukte op de bel. Er werd open gedaan door Martijn en Lina ( moeder van James). Zei vingen mijn zoon op” zegt ze en kijkt naar de grond.” dus James is uw zoon?” vraag ik aan haar.” Ja , hij weet het niet. Ik zorg al heel mijn leven voor hem. Zijn ouders waren niet vaak thuis dus was ik er ook. als hij problemen had ging hij naar mij. Het was zo vertrouwd. Ik durf het alleen niet tegen hem te vertellen dat ik zijn moeder ben. Ik verlies mijn baan en dan verlies ik ook James. Ik hou van mijn zoon. Zo ben ik dicht bij hem” zegt ze.” ik begrijp en de reactie van vanmorgen. Uw moet weten dat hij mij zoende en niet ik hem.” Leg ik uit. Zodat ze geen rare gedachtes krijgt.” Meis mij maakt het helemaal niet uit. Ik ben al lang blij dat jij er bent en mij snapt” zegt ze. ik knuffel haar en besluit te gaan slapen.
Hey nog een stuk , hopelijk is het leuk. xxxDebxx
JE LEEST
is it worth?
Fiksi Remajaik ben Diana. mijn vader overleed toen ik 14 was. ik ben inmiddels al 15. sinds die dag is mijn moeder zichzelf niet. na een tijdje ontmoet ze een leuke man op haar werk. ze gaan steeds vaker met elkaar om. haar moeder wordt uitgenodigd voor een ete...