hey mensjes. ik heb wat problemen met mijn laptop. dus type ik met mijn telefoon. al vast sorry voor de spel fouten. enjoy
Pov Diana
ik ben nog boos op mijn moeder ze gaat overleggen zonder mij. en ik vind het nog erger voor James. hij moet de kamer van zijn moeder aan mij geven. het is zijn dierbare net als mijn vader mijn dierbare is. ik pak mijn koffers. "wat ga je doen" vraagt James aan mij. "wat denk je zelf" zeg ik bot. " ik ga in pakken. ik heb geen keuze en ik heb al een drama gemaakt op school. ik durf ze niet meer in de ogen aan te kijken als je snapt wat ik bedoel" vertel ik hem. " oh, heb je hulp nodig" biedt hij mij aan . " ja graag als je niet te doen hebt" zeg ik. " ben je gek of zo ik verveel me eigenlijk al de heledag"zegt hij. ik moet lachen om zijn reactie. Ik dauw al mijn spullen in de koffer. wanneer die vol is pak ik de andere. ik heb niet veel kleren . ik gebuik de andere koffer voor mijn spullen. ik en James kletsen nog wat."Dian, de deur. het is voor jou!"gilt mijn moeder. " momentje James ik ben zo terug"excuseer ik me zelf. ik loop naar beneden en kijk in mooie bruine ogen van Max. " wat doe jij hier?"vraag ik hem." ik wil het uitpraten"zegt hij. " er valt niets uit te praten. ik was toch duidelijk"zei ik op een boze toon. ik sla de deur dicht maar hij zet zijn voet expres tussen de deur. " kom op Diana, ik wil de relatie niet zo eindigen" zegt hij bedroefd. " ja maar ik heb geen keuze" zeg ik nu wat rustiger. " dat heb je wel als je me gewoon laat uitpraten met jou" zegt hij. " sorry Maxje. geen enkele relatie houdt het lang als je aan de andere kant van Nederland woont. zelf nou zelf eerlijk zou jij het kunnen volhouden" zeg ik. hij is stil. "Dat dacht ik al. het kan niet. je hebt dan ook een gebroken hart als ik die ook zou hebben zou dat slecht zijn" zeg ik. " oke ik snap je punt. mag ik nog een ding van je"vraagt hij. ik kijk hem verbaasd aan. "wat wil je?"vraag ik hem. " nog een laatste kus. de laatste kus zodat ik die niet vergeet. jou lippen die tegen mij aan plakken. ik hou van je"zegt hij. ik dacht even na. ik besloot hem te kussen zodat hij eindelijk weg ging. hij kwam dichterbij. ik zoende hem en hij had gelijk ik zal zijn lippen missen. ze waren zo zacht. ik liep los en keek hem aan. " ik moet weer veder met in pakken" zeg ik om de stilte te verbreken." kom je morgen naar school" vraagt hij. " ja maar daarna niet meer. morgen is echt om afscheid te nemen" zeg ik en hij draait zich om. hij zwaait even en ik sluit de deur.
"zo hoe was de gesprek" vraagt hij moeder. van de schrik draai ik me om. " zat je ons af te luisteren?"vroeg ik haar. "nee maar ik vroeg het gewoon"zei ze. ik geloof haar nier maar ik er niet op in anders krijg ik weer gezeik. "Mam!"roep ik haar. ze draai zich weer om. "Ja lieverd," zegt ze lief. " ik ga alleen morgen naar school om afschied te nemen"zeg ik. ze trek een gezicht."Why!"vraagt ze." ik ga morgen afscheid nemen. ik heb dingen een beetje uit de hand laten lopen. en ik heb eigenlijk alles al in gepakt."zeg ik. ze trekt weer een gezicht." Nu al,schat we gaan pas in het weekend"zegt ze. "ja ik weet maar ik wil hier weg"zeg ik zodat ik niet naar school hoef. "Wauw je bent er snel mee"zegt ze Enthousiast. ik geef haar een glimlach en loop naar boven.
ik open mijn deur en zie dat James ligt te slapen. ik doe de deur zachtjes dicht. hij staat in een keer op. die hoort alles goed. "was het zo zwaar mijn kleren?"vraag ik hem. hij begint te lachen." nee maar ik verveel me gewoon"zegt hij.
een uur later
"aan tafel!!Dian" gilt ze naar boven. ik haat het wanneer ze dat doet. doe gewoon even de moeite om naar boven te komen. ik loop naar beneden en de tafel is al gedekt. normaal moet ik eerst tafel dekken en dan pas gaan we eten. Misschien is Martijn toch nog goed voor haar. ik pak de opschep lepel en lik hem. (het is een gewoont). mijn moeder wist dat ik dat ging doen en tikte tegen mijn hand aan."er zijn gasten "fluistert ze . " normaal doet ze dit niet"zegt mijn moeder tegen Martijn en James. Martijn keek haar in de ogen aan. " oke oke . ze doet dit altijd"geeft ze toe. James begon te lachen. ik eigenlijk ook een beetje. maar niet te hard want mijn moeder was beetje boos. ze loop naar de keuken om een nieuwe lepel te pakken." haha, Dian toch?"vraagt Martijn aan mij." nee Diana"zeg ik. hij kijkt me verward aan. " mijn moeder noemt me Dian want mijn vader heet Alex en die begint met een A en mijn naam eindigt met een A . als ze Diana zegt begint ze te huilen" leg ik hem uit. hij kijkt me begrijpend aan. mijn moeder komt terug met een nieuwe lepel. "wat eten we?"vraag ik haar. "spaghetti bolonese"zegt ze. ik ben nu al aan het smullen.(in het echt ga ik dat ook eten hmmm). we eten dit keer niet in stilte. het was nieuw voor mij. Martijn en mijn moeder voerde hun gesprek en James en ik bleven stil. beetje voor ons uit kijken. als iedereen klaar was met eten deed mijn moeder en Martijn de vaatwas. ook nieuw ik moest het altijd doen. de enige keren waren toen ik ziek was en nu. Ik was moe en liep naar boven. trouwens James ging weer bij mij slapen. de proses verhuizen is versneld. ik viel snel in slaap.
#volgende ochtend#
ik werd wakker en deed mijn dingen. toen ik aan gekleed was liep ik naar de badkamer. mijn eyeliner was op. ik kan niet zonder. Shitt gil ik iets te hard. James staat recht op. "wat is er?"vraagt hij bezorgd. "mijn eyeliner is op!"gil ik. "o alleen dat. pss"zegt hij chaggie en gaat weer slapen. mijn moeder was al beneden zo te horen . stiekem liep haar kamer binnen. haar Make- up tafeltje zat vol met dozen. ze had ook al i gepakt zo te zien. ik zag een potje eyeliner. die moest ik hebben . ik pak hem en ren naar mijn badkamer. Ik doe voorzichtig mijn eyeliner op en sluip weer naar haar kamer ik zet hem weer neer. ik ren naar beneden en doe mijn dingen. ik pak mijn fiets en fiets naar school.
#school#
ik kwam binnen de jongens zaten nu voor Lucy's kluisje. ik liep richting haar. ze wilde naar haar kluisje. " mag ik erlangs "vroeg ze. maar ze maakte weer de zelfde opmerking. ik liep naar haar toe. " mag Lucy bij haar kluisje"vraag . ze gingen gelijk weg. " hoe is je dat gelukt. mij lukt het nooit"zegt ze. " ik ben Diana kom op. niemand flikt wat bij mij." zeg ik zelfverzekerd. hahah." vandaag neem ik afscheid en dan ga ik weg" zeg ik. ze begint te huilen. ze trekt me mee naar de wc. "wat is er?"vraag ik haar. " ik ga je missen en er is iets wat ik je al heel lang moet vertellen"zegt ze. ik ben benieuwd." nou Max en" stopt ze haar eigen zin." wat is er met hem"."hij heeft al 3maanden met Abigail"zegt ze. "wat, en vertelt me niets"" ik werd bedreigd door haar" zegt ze. ze begint weer te huilen. ik trek haar in een knuffel." ik vergeef je" zeg ik. "en nu wat ga je doen" vraagt ze aan mij. " humm ik weet het al. ik liep de wc uit met een duivels lach. ik zag Abigail en Max zoenen bij hun kluisje. de hallen waren leeg. dus zo deden ze het. zogenaamd naar de wc. ik liep naar mijn les en hoorde ze weg rennen.
# in de aula#
de bel is net gegaan. iedereen was er. dat is stap 1. volbracht. stap 2. ze waren samen aan een tafel. stap 3 ik loop naar ze toe. "hey guys" zeg ik schijnheillig. " Dia ik vind het echt jammer dat je weg gaat"hoor ik Abigail zeggen. ik hoor een beetje sarcasme. stap 4.let maar op. " Abi wil je even staan" vraag ik haar. ze staat op. ik loop om en sta voor haar. gelukkig heeft ze een paardestaart. ik trek aan haar staart en we staan op de tafel. ik gil keihard door de aula" mensen dit was ooit mijn beste, ze heeft me verraden door 3 maanden met mijn vriendje achter mijn rug en ja dat was hem". iedereen kijkt naar mij. ik trek nu een beetje harder aan haar paardenstaart. ik ga weer van de tafels af en laat haar los. ze kijkt me schuldig aan. ze is dat ook. ik wil de reden niet weten ik loop langs Max en geef hem een Bitchclap en loop weg. voor ik weg loop zeg ik nog een ding." O en voor je het weet ik kwam er zelf achter. julie zaten te zoenen tegen de klusjes aan" . het is nog steeds stil. ik loop naar mijn klusje er word bij mij arm gepakt. " jonge dame wat je net hebt gedaan was niet acceptabel. je krijgt straf je moet uur na komen" zegt Mevrouw Helms ze geeft geschiedenis. " mevrouw ik moet u teleurstellen"zeg ik tegen haar." hoezo?"vraagt ze. " nou vandaag was mijn laatste dag" zeg ik. ze begint keihard te lachen." wat is er zo grappig" vraag ik serieus. " nou als dat zo is gaat je documenten mee naar je andere school en zo ga je alsnog na blijven" zegt ze en begint keihard lachen. ze laat me los. ik loop maar mjn kluisje en haal alles eruit. mijn foto met Abi scheur ik er uit en gooi hem weg. ik fiets chill naar huis.
hey ik hoop dat dit lang is . ik kan namelijk niet zien op mijn telefoon hoeveel worden ik getypt heb. comment en vote.
xxxDebxxx
ik had geen zin om te wachten tot zaterdag dus heb ik het nu geplaats
JE LEEST
is it worth?
Novela Juvenilik ben Diana. mijn vader overleed toen ik 14 was. ik ben inmiddels al 15. sinds die dag is mijn moeder zichzelf niet. na een tijdje ontmoet ze een leuke man op haar werk. ze gaan steeds vaker met elkaar om. haar moeder wordt uitgenodigd voor een ete...